Vyměnit marmeládu je nezbytné?

Vyměnit marmeládu je nezbytné?

Anotace: Volnější úvaha na upjatá témata

Snad málo-koho překvapí titulek s názvem "Vyměnit marmeládu je nezbytné:". Moje snaha o to doporadit se je v tom, zda se člověk přespříliš nepřejí marmelády v koblihách, které jsou typově identické. Změna je život a navíc v tržní společnosti by výrobci z jednostranných, nepříliš pestrých nabídek nebyli dostatečně naplněni ve svých očekáváních. A proto bych se hodlal pokusit jít jinudy. Přes některé samozřejmosti, ve kterých se klopýtá, jsou pro nás nepřijatelné, a mohli by se tvůrčím způsobem, společnou dohodou vyměnit, nebo obměnit, aby jako alespoň postačující mohly dále "sloužit".

Kupříkladu pojem Bůh. Tak tento stále provokující termín je provokující nikoliv kvůli své náplni, byť samo sebou, že i kvůli ní, ale především díky své mystické záhadnosti a zastřeně tabuizované podobě a formě, se kterou vstoupil do jazykového světa a světa slovníků. Kdo si pojem vytvořil by bylo obtížné se dopátrat. Tento úkol si nekladu. Přesto alespoň je více než přehlédnutelné, že se v koblize Boha neskrývá odpuzující a nevábně vonící marmeláda, která je jiý "prošlá", ale že samotná obecná struktura pojmu zabředla a ustrnula v podobě, kterou si podržuje již po celou dobu dějin. Rehabilitace trvnalivosti pojmu Bůh přispěje k tomu, že pojem Bůh může být nekonfliktním tématem, pro různé zájmové skupiny a obtížné stránky se ponechají vědeckému a výzkumnému týmu lidí. Tedy obal, vlastní koblihu, vyměnit a zavést k němu valenční, a v tomto smyslu ne tolik problematický termín. Avšak marmeláda, by mohla být vyměněna, avšak...Záleží na každém z nás.

Že se pojmy nevyčerpávají je zřejmé i z pojmu láska, jako principu, se kterým se leckdo pro nepochopení může potýkat a špatně jej interpretovat. Přesto tento pojem snad k rozboru až jindy,
Autor A.N.D.Y., 06.01.2009
Přečteno 307x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí