Dělnická strana

Dělnická strana

Anotace: Kontroverzní politická strana, především však cílevědomé nacionalistické společenstí.

Mnozí z Vás by nejspíše čekali tuto úvahu v sekci politika, nicméně o vlivu dělnické strany na politiku se bavit nechci. Jejich politický program není ničím jiným než několik xenofóbních bodů obalených trochou politické omáčky kolem, tudíž se jim ani samotnou politickou aktivitou DS nehodlám zabývat.
Tuto úvahu jsem zařadil mezi filosofické proto, jelikož ať se mi to libí nebo ne DS (at´už cíleně či náhodou) získala "ze dne na den" mnoho nových příznivců, dostala se (nutno podotknout za značného přispění médii) do povědomí české masy, jejíž poměrně velká část s nimi začala sympatizovat. A o to mi jde v této úvaze ...
Ač celou duší antifašista a kosmopolita, nevěřící v existenci národů a národních identit v současném pojetí, pro něhož jsou státy pouze uměle vytvořené pozůstatky dob minulých, které dnes mají pouze byrokratický význam ... nesnáším DS jako vše přehnaně nacionální či dokonce neonacistické. DS je v menší či větší míře obojím. Do nedávna pro mě byl největším zlem NO, nelegální, svou strukturou nezmapovatelný a početně silný .... schopný pořádat pochody velkými městy, avšak s minimálním vlivem na širší veřejnost, ANTIFA, ač lapající po dechu, mu byla za přispění policie rovnoceným protivníkem a akci blokovala protiakce. Stále to bylo stejné, pár stovek povětšinou mladých lidí na obou stranách se na sebe snažilo upozornit. Vždy se stejným výsledkem tj. několika hodinový pochod pod dozorem policie, nulový zájem veřejnosti (chápano ve vztahu k názorům jedné či druhé skupiny) a rozchod domů. Samozřejmě agrese členů NO mimo "velké" akce je znepokojivější a byl to jeden z důvodů proč byl NO největším nebezpečím.
Pak se tu však objevila DS, nejprve ji znali pouze její přívrženci a její odpůrci, poměrně rychle si získala přízeň nelegálních neonacistických sdružení resp. jejich členů. Přiznám se, že jsem ji od začátku podceňoval, bral jsem ji jako okrajovou záležitost, která nemá v českém dvoubarevném "politickém spektru" oslovit širší veřejnost. Krajské volby mi daly za pravdu, DS nic nezískala, nijak se nezviditelnila, málokdo se obtěžoval číst její program (což však není až tak problém DS jako takové, ale spíše české mentality a jejího postoje k neparlamentním a malým stranám celkově ...). Když "napochodovala" partička čerstvě odrostlých teenagerů z Ochraných sborů DS na Janov dělat pořádek, smíchy jsem div neprasknul, ikdyž jsem o DS neměl valné mínění tohle jsem opravdu nečekal... nicméně ruka médií zasáhla. Několikrát projel shot rasistického agresivního Roma, pár záběrů na nejvíce zničené části sídliště a výsledek byl na světě ... o Janov, po kterém předtím nevzdechl ani pes se stal předmětem diskuzí českých fotříků v hospodách. DS byla rázem 100x viditelnější než ve volbách, obyvatelé Litvínova, kteří nebyli spokojeni se současným stavem nalezli v DS oporu, která jim pomůže sjednat pořádek. Pak už to šlo ráz na ráz a já jen kroutil hlavou jak ta kdysi neschopná, nevýrazná a proti NO vtipná organizace, organizuje masové pochody na Janov. NO pro mě v tu chvíli zaniknul, viděl jsem pouze DS jejíž úderné jádro tvořili očividně právě "ranaři" z NO, co však bylo mnohem smutnější jak toto jádro podporují i obyčejní lidé, kteří se ze zoufalství neštítili pochodovat v jednom houfu s těmito svi...i .
DS není populární proto, že by někdo četl její stanovy a program, není to kvůli jejímu vystupování v médiích ... je populární protože se zaměřila na jedinou otázku, která trápí masy, načerpala sílu z nelegálních hnutí v níž vidí zoufalci naději na změnu k lepšímu, vystupuje jasně a rázně, ikdyž pouze v otázce Romů a hlavně chce problém řešit hned, ikdyž špatně.
Jak jsem napsal výše nesnáším DS, nicméně má mé uznání, z minima vytěžila maximum, a ač názorově velmi hubená stojí si za svým a neotálí z řešením, ať už je jakkoliv špatné. DS ukázala jak docílit změny.
A otázka zákazu DS? Ano zrušit, zakázat ... proč? Nikoliv proto co udělali v Janově, nýbrž proto, že DS je příliš silná na to, aby ji konkurovala ANTIFA, NO byl nebezpečný soupeř ... DS je nepřekonatelná zeď, která se bude přiživovat na Romech tak dlouho jak to půjde, proto doufám, že to nebude do příštích voleb. Jelikož jednoduchý český sedlák se nechá snadno oblbnout a kvůli Romům je schopen zvolit nacistu do parlamentu. Možná to bude znít sobecky ... ale já tu nácky nechci ani na chodníku natož aby se mi snažili říkat co mám dělat.
Autor Kirkhof, 10.01.2009
Přečteno 297x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí