Kolumbus vesmíru

Kolumbus vesmíru

Anotace: o slepotě uvržené bůhvíkým

Stalo se to spíše náhodou. Roku 1492 Kryštof Kolumbus udělal krok, který odkryl lidem oči tím, že nahlodal učení církve. On Ameriku neobjevil, a toto prvenství mu je zcela neprávem přisuzováno, ale dokázal světu, že Země je kulatá. Jedno z, sice méně podstatných, církevních prohlášení bylo potvrzeno jako nepravdivé a tak byl kdysi pevný podstavec církevní moci vratký jako chůdy. Pravda, po pár staletích sice opět slepota tvrdě dopadla na zraky lidí a moc katolíků se zpevnila, ale dnes žijeme bez tohoto zaslepení. Na očích máme jiné klapky, ale o tom později.
Doufám, že se objeví Kolumbus vesmíru, který učiní nějaký objev, který si sice mylně vyložíme, ale i tak přispěje ke stržení neprůhledných brýlí. Poté sice opět nastane období slepoty, které ale po chvíli skončí a nastane nový věk, s ním nová slepota.
Od dob, kdy lidé prozkoumaly Zemi, touží prozkoumat vesmír. Dlouho se o to snažíme, ale ani pořádně nevíme, jak je na tom náš Měsíc. Ale víme, že ve vesmíru toho bude.
A to je právě ta slepota.
Že jsme si moc jisti tím, že nás někdo očekává.
Autor 1984, 11.01.2009
Přečteno 246x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí