Hodnocení dílek

Hodnocení dílek

Anotace: Pokus o získání více informací z daných dat.

Jistě jste se zamýšleli nad hodnocením svých výtvorů. Zkusil jsem si udělat malý výlet do matematiky. Podotýkám, že jsem průměrný středoškolák, který chodil do školy hlavně ve středu, a to ještě jen odpoledne a večer. Proto mou úvahu neberte jako fakt, ale jen jako námět. Snad se vám nebudou zavírat pěsti zlostí a nebudete mít touhu mě zbít za můj výlet do matematik - počtů.

Všiml jsem si, že je ohodnocena jinak básnička ze života a jinak srandovní, i když jsou obě stejně ze života i stejně srandovní. Rozdíl je v tom, že dílko ze života má počet čtení dejme tomu 80 x, tipů získalo 20 a dílko srandovní má počet čtení 300 x a tipů 40.

A tak jsem si to přepočítal na procenta. Zkuste si to i vy. Je to jednoduché. Stačí podělit tipy počtem čtení a znásobit padesáti. Výsledek máte v procentech řekněme "líbivosti". Lepší název mě nenapadnul.

Výše uvedený případ:
Počet tipů Počet čtení "líbivost dílka"
...20............80.............12,5 ...
...40...........300..............6,7 ...

Takže zkuste si to na svých vybraných dílkách. Byl jsem překvapený, jak se změnilo pořadí dílek podle "líbivosti".

Jak jsem došel k tomu podivnému výpočtu? Jednoduše.
Řekl jsem si, že stoprocentní zisk bodů znamená, když každý, kdo přečte dílko, dá dva tipy. A bylo to.

"líbivost" = 100 x počet tipů : ( 2 x počet čtení )

po zkrácení 100 / 2 vychází:

__________________________________________________

"líbivost dílka" = 50 x počet tipů : počet čtení
__________________________________________________

Napište do komentáře, zda tento způsob výpočtu by se vám líbil jako doprovodný údaj k vašim dílkům.
Autor Zasr. romantik, 21.03.2009
Přečteno 432x
Tipy 7
Poslední tipující: Bíša, hašlerka, Tracy Beakerová, Íá
ikonkaKomentáře (27)
ikonkaKomentujících (15)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ne, ne, ne, ne.
Tak za tohle tě nemůžu pochválit...
Ber v úvahu:
1. Spoustu básniček si lidi čtou dvakrát i víckrát
2. Hodně lidí to jenom projede. Svoje "oblíbený autory" čte důkladně a vždycky(ber to s rezervou)si to dočte dokonce. Když někdo nemá svý čtenáře, tak to "náchodný kolemjdoucí" otevře, ale nedočte, tudíž neotipuje.
3. Davová psychóza! Ano, děje se to. Když někdo uvidí básničky, jednu s 2 a druhou se sto tipama, jakou si přečte? A jakou otipuje? Když si přečte stotipovku, taky jí dá bod, když dvoutipovku, řekne si "to je divný, že se to ostatním nelíbí...Byl bych nějakej divnejch, kdybych to obodoval...", vykašle se na to.
4. Jiný žánry. Povídka, román nebo úvaha NIKDY nemůže mít víc tipů než básnička(vyjímky tvoří úvahy psané bíšou...)
Jde o to, že jsou mnohem delší a málokdo je dočte do konce...

Toť tak vše, co mě v týhle chvíli napadlo.
Promiň, že takhle kritizuju, ale s timhle prostě nesouhlasim.
Můžem udělat test.
Někdo z nás napíše básničku, oba jí sem dáme a pak vypočteme kvalitu díla.;)

15.09.2010 17:17:00 | Corsica

S tím vývojem jsme na tom stejně,asi nezbude než psát jen pro radost abychom se z toho nezcvokli.Ale to se vás netýká,píšete super.Jste ve znamení panny?

19.05.2010 23:20:00 | Iv

Já dám víc na komentáře.

Co se týká mého psaní, uvítám i technické
výhrady, na kterých by měl autor víceméně pilovat.

Co se týče typování, není až tak směrodatné. Každý
čtenář miluje jiný styl poezie, jeden volný verš,
jiný klasický rýmovaný, další smíšený, podobné je
to i po obsahové stránce. Někomu se líbí lyrika,
dalšímu sranda, jinému balady.

Myslím, že tady by se o tom dalo dost dlouho polemizovat, proto se nevyjádřím nijak.

Co se týče mne. Poslední dobou prožívám básnický blog,
doba, kdy nevyprodukuju nic normálnímu, jen průměrné
sračky.

05.04.2010 20:07:00 | jehlaspichlas

Na matiku jsem levá. Ještě počítat líbivost... Z toho bych se zbzíkala a navíc by mi procenta asi moc neřekla, kdyby mi je tam někdo dal. Já mám ráda hodnocení slovní. I tak je ho po čertech po málu. Když vidím, kolikrát byly moje věci čteny a porovnám to s počtem komentářů, tak to bývá bída. Ale chápu, ne každý ví hned co napsat. A pak to ještě počítat.

04.11.2009 20:40:00 | KockaEvropska

stejně jsi borec :-)

18.07.2009 23:53:00 | trenérka

Asi su trůba, ale já si ještě nevšimla nějakého hodnocení. prostě se vyjádřím ke všemu co mě osloví budˇkomentem nebo tipem nebo obojím..mě potěší aj úplně negativní hodnocení...jednou jsem ho dostala..ty jo, já se fakt dlouho smála..chlapec měl pravdu, bylo to ničemné dílko a já to s ním rozebrala dopodrobna, ale zrovna k němu jsem dostala hooodně , nejvíc lichotivých komentů..a mě ta básnička těší furt stejně..:-)

18.07.2009 23:51:00 | trenérka

No, jen tiše závidím těm, kteří tvým jistě chytrým výpočtům rozumí, jelikož já se mezi matematiky rozhodně nepočítám. Ale za dobrý nápad k přidání líbivosti dávám tip. :-)

25.05.2009 17:30:00 | Tracy Beakerová

Mě například vyšla aktivita 1,822
Teď mě napadlo, že by se tam mělo objevit i "stáří" autora na literu
takže si tam přidejte do výpočtu ještě jeden člen

- registrace ve dnech
+ ----------------------
365

Po započítání nového členu mi aktivita vychází 1,46

12.04.2009 11:40:00 | Zasr. romantik

Další nápad:
Aktivita na literu jako podíl odeslaných a přijatých komentářů plus odeslané komenty násobené konstantou (váhou)

aktivita =

odeslané komenty
-------------------- + k.odeslané komenty
přijaté komenty

kde k - konstanta, pro začátek např. 0.001, (jen můj odhad)

zkuste reagovat i na tento návrh
výsledné číslo bude v intervalu 0 až nekonečno

Zapomněl jsem na omezení na těchto stránkách

12.04.2009 11:28:00 | Zasr. romantik

Další nápad:
Aktivita na literu jako podíl odeslaných a přijatých komentářů plus odeslané komenty násobené konstantou (váhou)

odeslané komenty
aktivita = -------------------- + k.odeslané komenty
přijaté komenty

kde k - konstanta, pro začátek např. 0.001, (jen můj odhad)

zkuste reagovat i na tento návrh
výsledné číslo bude v intervalu 0 až nekonečno

12.04.2009 11:25:00 | Zasr. romantik

Tak jsem spočítal libivost svého dílka podle přání 1a:

50 x 1 : 52 = 50 : 52 = 0,9615384615384615384 %

Celkem slušný výsledek.

Všichni, co hodnotíte, jste zapomněli na základní věc. Na začátku jsem řekl (v anotaci), že z dostupných údajů bych chtěl dostat informaci, která se neobjeví ve stávajícím hodnocení.

12.04.2009 01:31:00 | Zasr. romantik

Dal jsem ti jeden a jsem zvědav co ti vyjde.Jakékoli soutěžení jde chvála bohu už mimo mě,takže si jenom kontroluji tlak a pravidelnou stolici,jestli má ten správný odstín a konsistenci.

02.04.2009 19:27:00 | Íá

Tak jsem si spočítal líbivost svého výtvoru

50 x 0 : 39 = 0!

Děkuji uctivě, Váš

23.03.2009 23:45:00 | Zasr. romantik

Zajímavé téma :-).Když jsem dávala na liter svoje básničky, velice mě zajímalo, co si o nich lidi budou myslet - takže si cením, jako většina zde diskutujících, hlavně komentářů. Ale i čísla mají určitě význam. Mně připadají smysluplná obě čísla -jak čtenost, tak počet tipů. Nemíchala bych je, už kvůli tomu, že někdo si třeba báseŇ přečte a líbí se mu, ale tip nedá, protože jako nezaregistrovaný nemůže a registrovat se mu nechce. Sama jsem několik měsíců jen četla, než jsem se zaregistrovala a dělám to někdy i teď, když mám pár minut času a chci si jen tak prolistovat, co je nového. Čtenost vypovídá o dobře vybraném názvu, který zaujme, a zajímavé anotaci, která čtenáře naláká k přečtení celého díla (či alespoň k jeho otevření)- vypovídá o autorově umění se prodat, o tom, jak je schopný marketingový manažer, jak dokáže vystihnout, co lidi zajímá a jak to podat. To je určitě také součástí tvorby - vymyslet správný název a log-line - to každému dílu jen pomůže. Samotné dílo pak může být horší - a pak má málo tipů, nebo se líbí zaregistrovaným a tipů má hodně. Co znamená, když se počet tipů více méně shoduje s počtem přečtení? že je čtou výhradně jen zaregistrovaní autoři? A co to o díle a jeho autorovi prozrazuje?

22.03.2009 22:09:00 | Norma

Myslím si, že dílko, které má sice méně bodů, ale vyšší číslo "čtenosti-návštěvnosti" se právě může odvíjet od teho, z které sekce je... chodí sem autoři, lidé, kteří registrovaní nejsou, chodím se pro radost, inspiraci apod. Tím je číslo návštěvnosti vysoké, ale body k temu neodpovídají. Bodování není důležité, pokud si na nich vyloženě nezakládáte. Je dobře, že bod lze dát jen jedenkrát. Sekce jsou rozděleny a pokud vím, ze své zkušennosti, nejvíce člověka, když už jsem jde do básní, zajímají zamilované, vyznání, zklamání, smutné, či ze života... myslím si, že se to odvíjí od nálady. Když su veselá, nebudu si číst smutná dílka, ale když bdudu chít udělat na partnera dojem, dám mu přání s vyznáním, nebo básní o lásce... OSOBNĚ? dám své dílko, neboť už nějaký ten pátek píšu... Když jsem nepsala, hledávala jsem na netu básně o lásce... prostě jsem byla zamilovaná :o)

Dále si myslím, že hlavně bodování a komentování závisi na zaujetí dílka. Takové to pozastavení, něco, co ve mě dílko nechá, myšlenku, že jsem to také prožila, nebo jen, že to tak je... dílko, mě osobně, musí zaujmout obsahově, pokud ano, stojí mi především za koment, a pak za bod. Na bodech nelpím, ale jak zmíněno, asik to určitě potěší.

Když to zde běželo na procenta(Vraťmě se o 4roky zpět, kdy jsem sem přišla, viz můj věk v profilu), vzniklo podezírání, že někdo boduje sám sebe. Bodovat šlo i několikrát za den a od stejného autora, nebo nepřihlášeného člověka... bylo to celkem nefér a podlé, řekla bych. Admin zabránil, aby hodnotili lidé, jež nejsou registrovaní, někteří to uvítali, jiní ne...

Následně se procenta zružila a nastaly tipy. To zn. že dílko, které bylo navštíveno 300x, mohlo mít před tím 90%bodů, to zn. od káždého příchozího dostal 100%, jenže tím, že se zamezilo bodovat anonymně, admin všechny dílka - tedy bodování procentuální vynuloval. Proto, jsou u starších děl nuly. Lidé jdou dál, málokdy se vracejí.

Když nastaly body a ty se "zatím" nenulovaly, opět mají body jen ta, která stále přibývala a do zadu se mocka lidí už nepodívalo, ale alespoň tam zůstaly komentáře...

To samé s komentáři. Komentář mohl vložit i neregistrovaný člověk, občas došlo k poškozování člověka. A já si celou tu dobu myslela, že se tu hodnotí dílka a ne lidé. Omyl. Mýliti se je lidské, že? Zamezilo se koemntářům, od neregistrovaných lidí. Takže body, komentáře mohou už jen a pouze dávat lidé registrovaní. Což je fér, ale kdo chce škodit a ubližovat,... však to znáte... hůl si nande a udělá si třebas více nicků.

Takže počet návštěvnosti, nebo líbivosti, není to jen o tem, kdo přinde z autorů, ale aj lidí z venku, kteří mají omezené možnosti na bodování a komentování, jak bylo zmíněno, i já se někdy k dílku vrátím a věřte nebo ne, k některým se vracím dodnes.

22.03.2009 14:46:00 | NikitaNikaT.

Ještě bych dodala, ke svým (vámi psaným) oblíbeným básním se vracím, čtu je znova a tím bych jim vlastně škodila,jestli jsem to dobře pochopila :-)??

22.03.2009 13:10:00 | Kapka

Máte, podle mého, nepříliš kompetentního názoru všichni kus pravdy, ale plně souhlasím s názorem, který má s.e.n. Já sama čtu několikrát a nakonec někdy ani tip nedám. A některá skvostná díla mi určitě unikají - není čas a možnost sednout k PC, pak to beru namátkou atd...

22.03.2009 13:05:00 | Kapka

Chtěla jsem říci-nedávají komentáře ani body,z principu.

21.03.2009 23:19:00 | s.e.n

Ten příklad s danaskou se mi zdá,že nejlépe vysvětluje proč by to hodnocení nebylo o nic lepší,než je nyní. Ba naopak.
Ty počty čtenářů nelze brát vůbec do úvahy. Je spousta těch co přečtou první řádek a jdou pryč.
Anebo přečtou 3x,že se jim to líbí,ale z principu komenntáře nepíší. Čtou si zde pro radost.
Jak je možno je rozeznat?Zda pomáhají nebo srážejí výsledek?

21.03.2009 23:03:00 | s.e.n

Je pravda, a docela se stydím, že jsem nepomyslel na ty, co nejsou registrovaní a tudíž nemohou připisovat tipy, ale v počtu čtení se objeví. Promiňte mi to. Ale tito by se dali jednoduše odečíst.
Úvahu jsem napsal, protože jsem cítil, že v mém uvažování bude asi chyba a nedokázal jsem ji objevit. Vy jste mi pomohli a netrvalo to ani celý den. Napište svůj názor, i špatný názor je cenný, někdo ho logicky vyvrátí a pak víme, kudy cesta nevede. Nepopírám ani vyjádření Karse a NikityNiky, i já si více cením komentáře. Vždyť když už si někdo dal tu práci a napsal komentář, jedno jaký, je to známka, že to dílko vzbudilo pozornost. I to by šlo do hodnocení zabudovat, matematika počítá i se složitějšími problémy, otázka je, zda hodnocení takto vzniklé bude dostatečně vypovídající. To by šlo upravit váhou dílčího hodnocení.
Na další názory a náměty neumím nebo nemohu odpovědět, bo sám nevím. Zkuste přemýšlet a nezapomeňte, že nechci předělávat zavedený systém, jen jsem se pokusil reagovat na debaty, co je a není lepší i na touhu po maximalizaci počtu bodů. Jak k tomu dojít se tady již mnohokrát probíralo.
Na závěr svého dlouhého příspěvku bych chtěl připomenout, že vývoj autora prochází různými etapami, pozoruji na sobě: nejdřív jsem chtěl něco dát, aby se druzí nesmáli, pak aby dali nějaké tipy, pak abych dostal k tipům i komentáře, pak jsem se rozčiloval, když někdo mě zkritizoval, pak jsem chtěl víc bodů, a teď jsem ve fázi, kdy zpochybňuji tipování.
Předpovězte, starší a zkušenější (literově), jak se mé touhy budou vyvíjet dál. :o) Udělal jsem si vlastní představu a rád bych věděl, co mě čeká.

21.03.2009 22:52:00 | Zasr. romantik

Po chvilce přemýšlení si myslím, že ta dvě čísla jsou pro oběktivní hodnocení nepoužitelná a proč. Tipy dávají pouze autoři, t.j. registrovaní. Ale číst to může obrazně celej svět a to číslo může vyrůst do vysokých hodnot,a tím srážet kvalitu, přičemž ten svět nemá právo hodnotit, není registrován a oni by třeba něco řekli, ale namají možnost. Já píšu, a asi my všichni píšeme, pro radost, že nás to baví, máme to rádi, hecujeme se, povídáme si, poznáváme přátele, rejpeme do sebe, a když docílíme vysokého čísla tipů, radujeme se, což je normální. Toť můj názor. A vcelku mi je to jedno jak to bude, píšu rád, i když blbě.

21.03.2009 20:47:00 | Kars

Je to zajímavá myšlenka, která ve mně nastartovala spoustu otázek, na některé vůbec neumím odpovědět.
Tvrdíš, že líbivost je číslo jež vznikne podílem tipů a počtem návštěv krát padesát. Čím vyšší číslo ti vyjde, tím je báseň líbivější, kvalitnější. Udělal jsem si jen tak porovnání
Příklad: autor: danaska, dílo "Jsem jako řeka"
Tipů: 154......přečteno 694...líbivost 11
Podle nového - navrhovaného hodnocení jsem já osobně skoro ve všech dílech lepší, s čímž kategoricky nesouhlasím, nad touto básní se všichni rozplýváme a ejhle, ona je v líbivosti podprůměrná, hrůza!!!
Pár otázek:
Kdo vlastě čte?
Kdo dává Tipy?
Proč některé básně mají obrovskou návštěvnost?
Proč jiné malou?
Jak čtenář předem zjistí kvalitu?
To je jen pár mých myšlenek a nevím co s stím

21.03.2009 20:07:00 | Kars

btw. i mě ten výpočet přinde zajímavý... kdysi se tu hodnocení chtělo zrušit... úplně. Jen bych chtěla ještě podotknout... že přecek některá dílka, tedy kategorie se čtou více, jiné méně, všecí nejsou registrovaní, to dá rozum. Čili čtou i lidé neregistrovaní a tím naskakuje počet přečtení... takže výpočet hodnocení versus počet přečteno... jak by to potem bylo?? Není možnost zjistit přesný počet, či hrubý počet přečtení...?? aby výpočte byl přesnější... možná by pak to procento vypadlala úplně jináč.

21.03.2009 16:15:00 | NikitaNikaT.

Jo a ještě mě napadá, že to "přečteno" zní vlastně taky dost zavádějícně, někdy bych to nazvala spíš "letmo viděno" - asi by to zkreslilo i výpočty. Ale jak dojít k dokonalosti, že?

21.03.2009 15:51:00 | ziriant

Nikitka má pravdu,taky píšu pro radost,jak svoji tak i druhých kteří si to třeba přečtou.
Ale ty výpočty jsou zajímavý.

21.03.2009 15:49:00 | Květka Š.

Tak tomu se říká postmoderní úvaha:)! Ale jo, není to vůbec špatný nápad. Taky si myslím, že komentáře jsou něco víc, ale když se zamyslíme jen nad hodnocením, mohlo by se s tím něco dělat. Taky jsem si říkala, že je to tu takové dost "jednoduché" a tvá varianta by určitě přispěla ke zlepšení.
Teď jen nevím, jestli dát T nebo ne:))..

21.03.2009 15:45:00 | ziriant

Zdá se, že budu asik prvý komentátor... víš, nende mi o body tipy... komentář potěší víc... píšu pro radost, pro druhé... píšu ze života ať už svého, či jen okolního, dávám tím šanc ostatním, že nejsou sami, že je někdo, kdo je na tem stejně, či podobně, ať už je dílko smutné, či veselé... Nejsu profík, nepřísluší mi ani hodnotit formu, či styl jako takový, a proto se více zaobírám obsahem, tím, co je uvnitř... i když dílko nemá formu, jistý styl, může mít hezkou myšlenku, vést k zamyšlení... může mít v sobě něco, snad mnohem víc, co rytmické a 100% stylové dílko mít nemusí vůbec...

21.03.2009 15:06:00 | NikitaNikaT.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí