Pravda o pekle

Pravda o pekle

Anotace: Jak si představit peklo, když né jako místo plné mučení

Peklo, hmm, to je dost zvláštní pojem. Peklo je pohádka pro děti a hrozba pro nainvní křesťany. Místo plné mučení a pláče... Žalostného křiku a skřípání zubů... Je to místo, které stvořil sám Bůh, který je jinak zvaný jako mírumilovný, milostivý, láskyplný,... tak ten stvořil hrozné místo, kam kope všechny hříšníky, včetně oněch katolíků, kteří se lehce nechají ovládat ve strachu pod myšlenkou očistce, což je místo, ve kterém se teprve rozhodne, zda-li do nebe či do pekla. Zvláštní je, že v bibli o tomto místě není ani malinká zmínka, což jasně dokazuje fakt náboženských vůdců touhu ovládat své věřící pod strachem, nikoliv pod božím zákonem. Očistec nestvořil Bůh, ale kněží.
O pekle mohu říct totéž. Toto místo si většina lidí představuje pod vládou Ďábla, který je nepřítelem Boha. Jestliže je Bůh Dobro a Ďábel zlo, nedává mi pak smysl, proč by Bůh stvořil Zemi, s ní nebe i peklo, a pak ono hrozné místo věnoval Ďáblu... Celkem to vypadá na týmovou dohodu, ale taková představa se zavrhuje, leda, že by peklo opět vynalezl člověk.
V historii se bible psala na různých místech, nejčastěji v oblasti dnešního Izraele. Starý zákon se psal v hebrejštině, z tohoto jazyka se později s Kristovými učedníky překládala do jiných jazyků, a aby byl překlad co nejlepší, musí ho také překládat znalý člověk hebrejštiny, protože každý jazyk má svou logiku a své myšlení. Omyl překladu je právě například ve slově peklo, a toto slovo vzniklo ze dvou různých řeckých výrazů a to ze slov ge'en.na a hai'des. Výraz ge'en.na znamená úplné zničení duše, což se liší od představy věčného mučení, což je tedy první důkaz o existenci pekla, jak ho známe my a jak se liší od starověkých představ posmrtného života.
Druhý výraz hai'des zas znamená naději na vzkříšení, což se hlavně týká od Ježíšova učení o apokalypse a jeho vzkříšení spravedlivých, což se odráží od představ pekla.
Jak si tedy lze vysvětlit myšlenku o našem pekle... Jak už jsem řekla na začátku, peklo a očistec jsou určeny jako skvělé zbraně k ovládání oveček. Ge'en.na, pokud se tímto řeckým slovem ještě mám zabívat, pochází ještě z hebrejského Gé Hin.nom', což znamená takzvané údolí Hinnom. Jestlipak víte, čím je toto údolí proslavené..? Je to místo v okolí historického města Nazaretu, místo, které bychom mohli dnes nazvat jako skládka. Do této jámy se házel odpad z města, též se sem schazovala mrtvá těla vrahů, zlodějů a těch, co si nezasloužili důstojný pohřeb. V tomto místě se odpady a těla pálely, věčně tu hořel bordel a k nebi vztoupal dým. Pro mrtvé osoby to mělo být místo pokorné smrti a žádná naděje, když už byli hříšní svými činy, na vzkříšení či cestě do pekla...
Jak už jsem řekla, peklo je skvělá zbraň, jak ovládat naivní věřící, co se táhnou za sprostými knězi...
Autor Lilithi, 26.03.2009
Přečteno 574x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí