Reklama

Reklama

Anotace: kamarádka bude psát přijímací zkoušky, tak jsem jí trochu pomohla... :)

Když jsem se dozvěděla, že se přijímací řízení z Českého jazyka skládá ze slohové práce - úvahy, hned jsem začala přemýšlet, o čem bych napsala. Výsledek je reklama.
Ano, čtete správně, reklama. Ta v podstatě nicotná věc, která nás i svým zvukem, tématem či dějem obklopuje každý den. I když se snažíme být co nejvíce nekomerční, stejně si nějaká reklama najde v našem mozku místo.
Ty proklaté věci jsou uzpůsobené tak, že si pamatujeme třeba jejich melodii. Jsou naprosto hloupé, takže sbez okolků po delší době odříkáme jejich špatný text. Mají postavený děj s okamžitým efektem na vrytí do vaší paměti. Aby se vám výrobek okamžitě zamiloval bez ohledu na to, že ve skutečnosti to prostě není nic než laciný šmejd.
Třeba já si i proti své vůli musím přiznat, že si pamatuji přesný děj reklamy na kávu Carte Noir, kde muž a žena popíjí onu kávu a posléze propadnou vášni díky kávě. Hloupé, že... Nebo ta úžasná vánoční reklama na kofolu, kde malinká holčička chce vidět zlaté prasátko a místo toho uvidí to skutečné. Či skutečně hloupý text jedné z reklam, kde kreslený panáček říká: „Jestli jsou tyto tarify tak levné, tak je moje máma pavouk.“ Vzápětí ze shora obrazovky přileze pavouk se slovy: „Ahoj synu.“ Už ani nevím, na co to byla reklama.
Zajímavé je, že tohle působí i na letmého posluchače, který se ani na tu televizi nedívá. Třeba já nejsem zrovna typický člověk, který přijde domů a pustí „telku“. U mě je to v tom případě počítač, ale to není důležité.
Komerci a ostatně samotnou reklamu v podobě upoutávky vidíme i netečně venku. Cestou do práce či do školy – na autobusech či bilbordech na silnicích. Reklama je tak silná, že se jí může stát i člověk samotný. Sama pochodující reklama ve stavu párku v rohlíku s otvorem na oči, aby dotyčný ubožák do něčeho nenarazil.
A nakonec, přiznejme si, že já nejsem jediná, kdo si pamatuje mnoho znění různých reklam, sloganů a jiných ošemetných věcí, které vídáme v televizi či tam venku. Alespoň každý z nás si pamatuje alespoň jednu reklamu. Když řeknete, že nikoliv, tak lžete! Reklama je jen další psychologická pomůcka pro lepší koupi. Je nezbytná, rozšířená a přitom tak nechutně hloupá a prostoduchá.
Autor Psychopatická lentilka, 16.04.2009
Přečteno 284x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí