Zbrusu nový papír společnosti Microsoft

Zbrusu nový papír společnosti Microsoft

Anotace: ---

Zbrusu nový papír společnosti Microsoft mi právě označil slůvko power jako nepřípustné. Prý není v mé řeči. Špatně. Ach ano, zapomněl jsem části textu používající anglické popisy označit jako cizojazyčné. Mělo by to mít něco jako podtrhávání v úrovních. Méně špatně – pravopis a gramatiku, a kdybyste zapnuli hlubší kontrolu, kontrolovalo by to třeba sloh a styl, s ještě hlubší kontolou by to klikatou čarou podtrhávalo věty postrádající smysl. To by byla paráda. S kontrolou nejhlubší by to za nepřijatelné označovalo věty přebývající, nepodstatné ač smyslově, stylisticky a gramaticky správné. Ten Microsoftí papír… Tuhle větu by to třeba vyškrtlo. Dalo by se potom psát metodou brute-force. Prostě by se napsalo písmeno a zkoušelo, které z abecedy papír pustí za ně. Tak pořád dál, dokud by klikatá čára slovo s všemi navazujícími písmeny neoznačila za nepřípustné. V tom případě by se smazalo celé slovo a začalo se od znovu. A sem tam by se nechala umístit mezera. Někde odstaveček. Tak pro pořádek.
Hlasoval bych pro cenzuru všech textů takovýmto textovým procesorem. Nenechával by místo pro bezduché žvásty. Smazal by je. Nebo alespoň výrazně podtrhal. Byli bychom osvobozeni od výplodů redundantních myslí, očištěni jasnou logikou programu Microsoft Word. Ale jmenoval by se Microsoft Text. Nebo Microsoft World. Nebyl by nespravedlivý, ač značně zkráceny a upraveny pro co nejdokonalejší požitek ještě by zvýraznil a ozřejmil i své nejzarytější kritiky napsané s jeho pomocí. Stal by se největším pomocníkem široké škály pisatelů, dával by jejich textům uhlazenost, vytříbený styl a jistotu pregnantní formulace. Jakýkoliv náznak nedokonalosti by prostě vyškrtl a zajistil tak i širokému publiku jistotu čtenářského požitku nehledě na neschopnost autorovu. Školním dílům by dával jistotu, pracovním outputům humor a novinovým článkům konformnost.
Tenhle zbrusu nový papír mi podtržením slova power naznačil cestu. Samozřejmě je v jeho programování ještě potřeba překonat velkou spoustu překážek, ty však budou překonány. Prý.
Autor deus ex machina, 06.07.2009
Přečteno 355x
Tipy 2
Poslední tipující: Bíša
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To by se skoro nic nikde nenapsalo. I já bych asi přestal psát, chjo...

06.07.2009 21:45:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí