Ráj na Zemi

Ráj na Zemi

Anotace: ..

Slovo ráj se mezi lidmi používá už odnepaměti. Všichni asi známe příběh, že jednoho dne bůh stvořil Adama a Evu, které pak nechal žít v ráji, kde měli všechno, na co jen pomysleli. V žádném případě nechci tenhle příběh, tuto „teorii“ o stvoření světa nějak shazovat.Jen chci poukázat na to, že slovo ráj nemusí být synonymem pro ukojení všech honosných přání(bohatství,majetku…),ale jen dopřání prostých, přesto však pro život zásadních věcí.Tenhle příběh o ráji je zaznamenán v bibli již strašně dlouho. Jakou to má spojitost? No asi jen tu, že lidské sobectví a sebestřednost má kořeny již v dávných dobách. A stejně jako zdravý strom roste stále dál a rozpíná se.
Lidský druh si o ráji utvořil bájné až naivní představy.To bych přisoudila zase jen sobectví, sebestřednosti a všem takovým vlastnostem. Vlastně ráj je tedy označení pro něco, kde se cítíme šťastní a spokojení. Ale co dnešnímu člověku stačí k tomu, aby se stal šťastným a spokojenějším??A právě tady narážím na ten problém. Člověk je tvor, který neskrývá svou zvědavost. Bohužel neskrývá spoustu jiných věcí a vlastností. Mezi které patří touha po moci, touha získat pořád víc a víc. Většinou se nikdo neohlíží jestli se tohle všechno děje na úkor přírody či jen na úkor druhých lidí. Bolest,nespravedlnost,korupce,daňové podvody…a já nevím, co všechno. Každý si hrabe jen na tom svém písečku a neohlíží se, jestli druhým náhodou nezbořil jejich hrad z písku, na kterém si dali tolik záležet.
Když bych se teď někoho zeptala, co pro něj vystihuje slovo ráj určitě bych se ve všech odpovědích setkala s něčím jako : drahá auta,velké luxusní byty,drahé dovolené,bohatství, vysoké postavení v práci…“ atd. Ale nikdo by mi neřekl to, co je prostě v dnešní době samozřejmostí…a to prostě,přesto však nejdůležitější věci. Volnost,láska. Vezměme si jakékoli zvíře. Stane se šťastným, když má volnost a plné bříško. Právě je to pro mě až tolik zarážející, proč dnes lidé berou tak důležité věci jako samozřejmost. Ale né nadarmo se říká, že až to ztratíš, sám zjistíš, co to pro tebe znamenalo. Nebo tak nějak se to říká,že ? A jak tyhle věci ze světa odstranit? Nemůžu každému domlouvat, radit a snažit se ho změnit. To musí každý sám, každý musí začít sám u sebe a uvědomit si, co dělá špatně. Sama nic nezmůžu, ale společně všichni by jsme dokázali velké věci…jenže to by lidé nejdřív museli chtít něco změnit, a to se nestane..Lidé jsou natolik zaslepeni vymoženostmi dnešní doby, že už nejsou schopni se otočit,přiznat své chyby a napravit škody, co napáchali…
Autor Dullsinea, 28.07.2009
Přečteno 392x
Tipy 2
Poslední tipující: Solitude
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí