Jeden za všechny

Jeden za všechny

Anotace: Krátká úvaha tak trochu o dnešních společnosti, trochu o lidech a o správných rozhodnutích.

Každý člověk, který žije na této planetě, má podle mého názoru odpovědnost nejen sám za sebe, ale i za své okolí. To by se mělo projevit nejen ve vztahu k prostředí, ve kterém žije, ale i v celkovém pohledu na svět.
V naší zemi mají všichni občané právo svobodné volby. Můžeme jít a rozhodovat se tak, jak uznáme za vhodné, pokud to není v rozporu se zákonem. Tím se nám dostává do rukou nekonečně mnoho způsobů, jak zlepšit nejen to, co se nás bezprostředně dotýká, ale i to, co na vlastní oči většinou vidět nemůžeme a přesto o tom víme. Věřím tomu, že každý svobodný občan tuto možnost má a je jen na něm, jak ji využije.
Každý jednotlivec ve vyspělém státě má v rukou moc, o které se lidem v chudých částech světa snad ani nezdá. Stačí jediné jeho správné rozhodnutí a může zachránit i lidský život. Snad to zní příliš troufale, ale v podstatě je pravdou, že stačí věnovat tři sta korun a v té méně šťastné časti světa za to jiný člověk dostane chybějící léky a zdravotnickou péči. To je podle mě obrovská šance, jak dokázat, že i jediný člověk je schopný dokázat tak velké věci, jako je záchrana lidského života. Vše totiž nezávisí jen na rozhodnutí "těch nahoře". V tomto případě má každý člověk větší sílu, než všichni politici světa. Je to síla jeho dobré vůle a snahy nebýt lhostejný.
Způsobů, jak ovlivnit aspoň malou měrou situaci v chudých a méně vyspělých státech, je v naší zemi mnoho. Vybírat z nich není opravdu jednoduché, ale jde to. Věřit známým a prověřeným organizacím není nebezpečné – právě naopak je to jistota, že naše pomoc se dostane tam, kam ji chceme směřovat.
Málokdo si možná dnes uvědomuje, jakou váhu má jeho rozhodnutí. Připadáme si jako malý mravenec v příliš velkém mraveništi, který má za to, že jeden jeho názor nemůže nic změnit. Pokud ale svoje přesvědčení bude šířit správným směrem a s dostatečným vytrváním, dokáže mnohé. Není pravda, že jeden člověk nezmůže nic. Důležité je si uvědomit vlastní možnosti, protože i malá pomoc je pomoc a správná rozhodnutí mají dnes velkou cenu.
Autor Alžběta., 06.08.2009
Přečteno 384x
Tipy 3
Poslední tipující: Grafomanická MIA, Bíša
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí