Pohled na svět

Pohled na svět

Anotace: Tak jsem si řekl proč si chvilku nehrát na filozofa...

Jednoho dne, potkali se dva.Jeden odtud, druhý odjinud.Prvý pravil druhému, že není na světě vetší síly než síly lidských paží a osobní moci.Druhý se zamyslel a zachmuřil se.Po chvíli upozornil prvého, že jsou na světě silnější věci a to Vůle a Víra.Dvě zdánlivě odlišné věci, které se však neustále prolínají.Prvý s ním nesouhlasil.Celý život se klaněl Bohu, odříkával modlitby a Bůh mu vzal ženu a syna.
A tak hádali se prvý s druhým a hádali by se snad dosud, kdyby se hádka k uchu Božímu nedonesla.I sestoupil Bůh na zem doufaje že tak dalším sporům zamezí, pravil: „Oba máte pravdu!“
Ale to těm dvěma nestačilo.Hádali se dále, až se jejich sporu vložil Ďábel.Ten jim nařídil ať se teď a tady v míru rozejdou každý na stranu opačnou a po cestě své nacházejí a burcují lid který by v jejich věc věřil.Za rok se zde opět sejdou i s lidem svým a ten kdož by měl více stoupenců svých ten by pravdu měl a v souboji tomto zvítězil.A jak jim ten syn pekel pravil, tak ti dva také učinili.
Rok se s rokem sešel sešli se také ti dva, oba se svým lidem v zádech.Počítali poctivě nohsledy své a stoupence, ale když se dopočítali zjistili s překvapením, že oba mají počet lidu svého naprosto stejný.I ukázal se Ďábel podruhé a radil jim ať tyto dvě hordy proti sobě ženou.Teprve pak že se ukáže, která síla je mocnější.
I tentokráte ho poslechli.To co následovalo nelze slovy popsat.Muži se brodili v krvi svých žen a dětí, kteří chtě-nechtě bojovali a zemřeli za to, co pokládali za správné.Po nekonečných měsících, či snad letech, boj skončil.Obě strany tak oslabené a vyčerpané, že dále bojovat nemohli, se dohodli na míru dočasném.Přeživší muži, ženy a děti z obou skupin se oddělili a nadále se vyvíjeli zcela samostatně.
Do čela lidu prvého se postavil jeho potomek.Nechal se zahrnout všemožnými tituly a lid svůj vojskem svým a armádou svou jmenoval.Ti muži kteří Válku Světa přežili, prosluli pak jako velcí válečníci a vojevůdci.
Do čela lidu druhého se též syn jeho postavil.On nazval sebe otcem svého lidu-Papežem a vedl je v svatá místa.Lidé různou Víru sobě přijali a z těch co Velkou Válku přežili stali se svatí muži a ženy.
Od té doby Bůh i Ďábel střeží ostražitě tyto dvě skupiny.Bůh s obavou, že se mu nepovede lidstvo před sebou samým uchránit a Ďábel s nadějí na současnost.
Autor Rejha, 12.09.2009
Přečteno 432x
Tipy 2
Poslední tipující: whizz, ewon
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Není to špatný, ale celkově mě to přijde nekonzistentí a pro mě neurčitý.
zajímavý např. : víra vs. paže, moc nebo -co našeptává bůh a ďábel. To jsou vcelku dobrý nápady.

15.09.2009 19:39:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí