Tajemství

Tajemství

Anotace: Mluvený projev do školy.

Tajemství lidi už odjakživa lákala. Zkoumali věci, které jim připadali svým způsobem záhadné a nevysvětlitelné. Hromy, blesky, nemoce a zemětřesení přisuzovali vůli jejich bohů. Prostě nedovedli pochopit, odkud se bere to světlo na obloze nebo proč se tvoří polární záře. Mysleli si, že ji tvoří bájní bojovníci a bojovnice.
Tajemné věci je ale i děsily. Zejména ve středověku, když nějaká žena předpověděla událost, která se potom skutečně stala, byli ostatní přesvědčeni, že je spolčena s Ďáblem a následně ji upálili. Bylo to pro ně jak velkým tajemstvím, tak jakýmsi odporem proti náboženství jedinému Bohu, i když byla dotyčná osoba nevinná.
Tajemné a nevysvětlitelné věci ale neukrýval jen svět v minulosti. Ač bychom si mysleli, že dnes už víme úplně všechno, není to pravda. Stále si nejsme schopni rozumně vysvětlit, proč se na obloze ukazují záhadné létající objekty nebo proč lidé umírají samovolným vzplanutím, takzvaným syndromem SHC. Vědci a záhadolozi se snaží tyto problémy vyjasnit, ale zatím jsou i pro ně tajemstvím.
Tajemno se skrývá všude kolem nás. V těch nejméně nápadných věcech i v nekonečném vesmíru, v dobách dávno minulých i v našem každodenním životě. Ve fantazii i v srdcích každého z nás.
Autor fia.linka, 14.09.2009
Přečteno 324x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jsem ti opravdu vděčná za krásný komentář! Děkuju.

15.09.2009 17:50:00 | fia.linka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí