Fokus

Fokus

Anotace: Moje krátká úvaha na teorii informace a dělání referátů a ročníkových prací. Rozešlete dále, tiskněte, přesvedčte tím ostatní. Mám silné argumenty.

Úvaha o info a práci

Pokud na internetu zjistím nějakou informaci a opíšu si ji, je to stejné jako když si ji opíši z knihy. Vysvětlím proč. Jak víme na internet píšou informace lidé, ale do knih také. Pokud se dozvím, na internetu, že kočka je světlezelená a v knize se dozvím, že kočka je bleděmodrá. Čemu mám věřit? Už přicházím k jádru věci. Jediný způsob, jak zjistit zda je některá kočka takovéhle barvy, je pochytat všechny kočky. Kdo však zaručí, že jsem pochytal všechny, když některé třeba nejsou objevené? Až tedy budu majitelem většiny koček na planetě, můžu říct: Většina koček není ani světlezelených, ani bleděmodrých. Z toho vyplývá, že kvalitní informaci získáme pouze sami poznáním vnějšího světa a nemůžeme se stoprocentně spolehnout na knihy nebo internet. Navrhuji tedy žákům uložit práce či referáty, při kterých ukážou svoji zručnost a znalost, vyrobením nějaké učební pomůcky. Nikoliv práce zabývající se sběrem informací.
Autor Dominik Plesr, 27.09.2009
Přečteno 374x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí