Kdy hodnota berly, předčí cenu perly

Kdy hodnota berly, předčí cenu perly

Anotace: Najdi si svoji berlu

.
V životě každého člověka je mnoho věcí, které by chtěl získat, užívat - vlastnit. Ale jsou to všechno pouze "věci". Když se na tím člověk zamyslí zjistí, že mnoho z těchto lákadel k životu vůbec nepotřebuje. Co mu nejvíc obvykle chybí je spokojenost samého se sebou, zda je užitečný, či něco dokázal, zvládl a má pocit, že nežil zbytečně. Pokud se to nepodaří, vyplynou mu z toho různé mindráky a ztráty sebevědomí. Najde-li si však v těžké životní situaci berlu, tak se o ni může v těžkých chvílích opřít a problémy se zmenší nebo i téměř vymizí. Myslím, že každý člověk by měl mít nějakou berličku, ať má jakoukoli podobu lidské činnosti. Sice to neznamená, že mu narostou třetí zuby, či dorostou vlasy do hustoty lví hřívy, ale bude se mu snáze žít a dýchat. Vím, je to velmi těžké a kdo se do toho "neopře naplno", tak výsledek bývá vždy nevalný a povrchní. Člověk musí zvážit své možnosti, sám sebe pravdivě klasifikovat a občas si i "vyrábět Těšínská jablíčka" o dobrém výsledku a jít i přes neporozumění jiných, které je mnohdy spojeno s posměšky, závistí, či záští a přitom všem neztratit ze zřetele daný cíl. Možná si někdo může myslet, jak vše půjde snadno, jenže pak na vlastní kůži překonává mnohá úskalí, která mu směrem k cíli vstoupí do cesty. Kdyby mnohý jenom tušil existenci veškerého trní, které jej také na té dlouhé pouti čeká, tak by to plno lidí, hlavně těch "rádoby moudrých", vzdalo. Nesmíte to vzdát i když nejste ve znamení berana, ale v této situaci se jako berani chovejte. Myslím, že každý člověk má v sobě něco originálního a nemusí to být zrovna literární tvorba, čím může jiné obohatit, jenom nesmí lhát sám sobě, rozhodnout se a vědět, že to jeho rozhodnutí je správné a trvalé. Nejtěžší bývá pravě to rozhodování, navíc s vědomím, že jej nesmí nikdy změnit a své vytčené cíle vzdávat.
-------------------------------------------------------
Přeji Vám to, co člověk nejvíc potřebuje - pevné zdraví, hodně toho, co vlastně lidé celý život hledají - štěstí, ale hlavně to, bez čeho normální člověk žít prostě nemůže - hodně lásky. Přeji Vám všem, kdo tuto úvahu čtete, úspěch při složitém hledání vlastní berly, - tedy pokud ji zatím hledáte.
.
Autor zzlatý, 04.10.2009
Přečteno 1032x
Tipy 31
Poslední tipující: Radhuza, Jeněcovevzduchukrásného, Pelican, Krahujec, Divoženka1, divoska_jaja, Indigo, j.c., jita.1965, Tacca, ...
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Přitom hodnotu všeho poznáme, až když to ztrácíme...

31.10.2017 09:26:38 | zzlatý

Já svojí perlu našel již dávno, je to moje nemocněnka, žena, která si prošla peklem na zemi, ale žije, její krize již pominula, a to je ta Moje Perla.
Pěkná úvaha.

06.10.2015 13:55:59 | Jeněcovevzduchukrásného

Člověk se sice jen tak nezbaví bolesti, ale dokud dýchá, muže něco udělat, či změnit... zkrátka musí!

21.11.2010 17:58:00 | zzlatý

Když jsem teď v této době znovu přečetla tvoji úvahu, zapřemýšlela jsem a zkusila spočítat ty své berličky. A zjistila jsem, že jich mám opravdu hodně přes psaní, muziku a zpívání až po předobré lidi kolem sebe. A s tím přece tohle všechno musím ustát ...
Znovu díky za krásná slova.

21.11.2010 17:32:00 | Jana M.

Amen. st

23.09.2010 19:21:00 | Pelican

Krásné,moudré nikdy by to člověk neměl vzdát a hledat Děkuji

16.02.2010 08:30:00 | Divoženka1

Tak pěkné a moudré, souhlasím, hned bych to dala přečíst některým, jsou zde, ale nevím jestli by připustili, aby jim to něco dalo. Přiznat, že si sám sobě lžu, je pro některé hodně, hodně těžké. Já tobě přeji hodně dětských očí rozjiskřených, které nedočkavě a potají, mezi sebou si špitají, kde je, kdy už přijde, ten co si s námi bude povídat a dá nám ten čas, co rodiče by měly dát. Dětská duše je nejvděčnější posluchač, kdyby ty mámy věděly, co nedají jim v dětství, to už nikdy nedají.

06.11.2009 16:29:00 | strawbery

Ivko mýlíš se... spíš to mělo být pro některé, kteří hledají, motivační i k zamyšlení pro sebepoznání.

09.10.2009 18:03:00 | zzlatý

Opora, berla podpírající na únikových cestičkách mimo realitu, která neuspokojuje, brzdí a sráží. A může to být vznešená berla zdobíci sv.Mikuláše, strohá berla jakou zaplatí i VZP, nebo dokonce křivá větev, nalezená v polomu. Výsledek mají stejný, podepřou. A to bez ohledu na pošklebky okolí.
***
Jiří senior

07.10.2009 23:20:00 | j.c.

Svatá pravda .. a jestli mohu poprosit, úvahy piš dál, máš jimi co říct :-)
ST!

07.10.2009 12:32:00 | jita.1965

Pěkně napsané.:-)

07.10.2009 08:48:00 | Tacca

díky!

06.10.2009 18:32:00 | W.O.K.O.

Souhlasím...

05.10.2009 23:28:00 | Bíša

Zlatá slova. Ale to myslím upřímně! ST.

04.10.2009 22:44:00 | Zasr. romantik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí