Víra

Víra

Anotace: Bůh, víra a kousek mě samé;)

Sbírka: Útržky myšlenek

Četla jsem už tolik úvah na téma Bůh, že mě to samo ponouklo k tomu vyjádřit svůj vlastní názor. Abyste chápali, sama píšu povídky - většinou na ně nejsem moc hrdá, ale mám prostě dobrý pocit z toho, že aspoň Open Office chce poslouchat.
Střídavě píšu, střídavě čtu. Střídavě přemýšlím, zda své hrdiny autoři a spisovatelé záměrně posílají tam, kde není žádná naděje. Zda-li jim pak schválně podkopávají nohy, abychom snad uvěřili tomu, že jsou nám podobní a nepatří mezi ty, kteří si poradí sami, kteří jsou třeba nesmrtelní...
A pak mi stačí podívat se večer na Televizní noviny, na Zprávy na ČT1 nebo do novin a s něktěrých nechutných vražd se mi chce až zvracet. Člověk je nesmírně krutý. Jak pak máme věřit v to, že Bůh je milostiv a odpustí i jim? Těm, kteří si to vůbec nezaslouží.
Proč Bůh nezastaví války, když je všemocný? Proč nevymýtí ty strašné nemoci, které před několika lety vůbec neexistovaly? Znamená to snad, že se člověk zhoršil a tím pádem si zaslouží trest?
Existuje vůbec ještě Bůh? Nezabili jsme ho tím, jak si vzájemně ubližujeme?
Pravdou ale bude, že i kdyby neexistoval, lidé si ho samí stvoří, protože potřebují věřit. Potřebují věřit v lepší zítřky, v to, že se jejich děti dostanou na dobrou školu, budou mít děti. Potřebují věřit, že svět ještě není tak špatný... že ještě plodí hodné a dobré lidi.
A možná v to vůbec nevěří. Možná je víra poslední stěžejní bod, kterého se drží. Vždyť se pro víru i vraždí!
Lidé věři i sami v sebe, věří ve své schopnosti a věří, že jimi vybraná cesta je ta správná... Je lepší, když lidé věří sami v sebe - třeba i v to, že dokážou vynalézt ještě mnohem horší ničivější zbraň - nebo když věří v Boha, kterého možná zabil pohled na to, jak strašně si nyní počínáme?

Lady Turmawen
Autor Lady Turmawen, 26.12.2009
Přečteno 261x
Tipy 4
Poslední tipující: Radek.oslov.Šafárik, Krahujec, ewon
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ten pocit někdy taky mám,když kolem se zadívám a kroutím nad tím hlavou,ale vím že tomu věřím podmětné.

16.09.2010 18:54:00 | Radek.oslov.Šafárik

Člověk se právě v této dimenzi asi nikdy nedozví pravdu. Pouze se snaží o poznání a nebo snad iluzi? Jen to, že tu jsme je velkým ?.

28.03.2010 20:34:00 | Krahujec

Kruté počínání člověka vlastně není ničím novým. Podívej se kdykoliv do dějin a spatříš krutost. Sparta, Římané, světové války. Neustálé války, krutost za krutostí. Jen dnes máme podstatně účinnější zbraně k projevu síly a krutosti.

Tak to je a vždy bude. Člověk je už takový.

Bůh dává člověku naprostou svobodu. Dělej si, co chceš, protože máš svobodu, ale připrav se na to, že za své činy poneseš následky. Kdyby Bůh neustále zasahoval do lidského dění, když se mu něco nelíbí, kde by pak byla svoboda, kterou na začátku při stvoření světa člověku dal? Byla by to svoboda jen do okamžiku, kdy všechno děláme dobře a správně. V okamžiku, kdy něco uděláme špatně, už by do toho Bůh zasahoval. A to právě nechce. Je v nás, v našich srdcích a záleží jen na tobě, jak se svým životem naložíš.

27.12.2009 15:28:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí