Svoboda

Svoboda

Anotace: Díky za ni

Člověk je podle mne nejpošetilejší tvor, který kdy chodil po této zemi. Je k smíchu, k pláči, lituju ho, ale někdy i obdivuji. Má však něco, co stojí za boj, za hádku, snad i za vraždu. Když se mě ve čtvrté třídě zeptali, co je podle mě svoboda, sotva jsem dokázala najít rozumnou a smysluplnou odpověd. Ani po několika letech nevím, jestli jsem na to přišla. Ale jedno vím jistě. Lidé si ji snaží získat, koupit, vyprosit. Někteří básnicí, kterým patří můj obdiv, napsali na svobodu dlouhé oslavné verše. I otrok nedobrovolně sloužící za směšný peníz, i vězen v Mathausenu, spíše mrtvý nežli živý smutný příklad touhy po nadřazenosti, jehož domov je obehnám ostnatým drátem, i spisovatelé, jejíchž díla se znelíbila mocným vládcům. Ti všichni v sobě mají, i přes veškeré snahy jiných, pocit svobody. Nikdo jim ten pocit nemůže sebrat, jen oni sami a často nevědomky, se o něj připraví. Když jsem viděla mustangy, kteří se proháněli po pláních v Americe, pochopila jsem, jak nejlépe popsat svobodu. Je jako vítr. Nezkrotná, neutuchající, naprosto nespoutaná. Může si dělat co chce, přirozenost je její druhé jméno. Kdo ji nemá, zoufale po ní touží. Kdo ano, ani si to neuvědomuje. Jestli existuje nějaká vyšší moc, ráda ji někdy poděkuji za stvoření svobody.
Autor Evasive, 21.01.2010
Přečteno 264x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí