MHD

MHD

Anotace: Krátká úvaha na všem moc dobře známé téma Městská hromadná doprava..

Když komukoliv řeknete MHD,nejspíš se mu ihned vybaví každodenní rutinní cesta přeplněným trolejbusem do školy nebo do práce.
Vždycky je to uplně stejné,ale i stejně jiné.
Fascinují mě lidé v trolejbusech,svým způsobem je každý něčím vyjímečný.Přemýšlí nad tím,jestli nezapomněli nakrmit svého Alíka nebo jak zaplatit všechny dluhy,které se na ně ze všech stran nezastavitelně valí.
Takový trolejbus nebo autobus je jedno z mála míst,kde pohromadě vidíte všechny generace.
Všichni nenápadně pokukují po ostatních-kluk po dívce s roztomilým úsměvem,starší dáma po miminku v kočárku,vzpomínaje při tom na svoje mládí.
Při jedné obyčejné jízdě se člověku může vybavit mnoho věcí.Věcí,na které už dávno zapomněli,veselích i smutných.
Když vezmeme takový trolejbus z praktického hlediska,je to potom levný,vcelku rychlý způsob dopravy.
Tak proč tedy většina lidí městskou hromadnou dopravu nenávidí?
Kvůli zápachu,nedostatku prostoru,nepohodlnosti nebo špíně? Možná..
Já osobně si myslím,že každý jezdí autobusem nebo třeba tramvají aspoň trošku rád.Už jenom z čisté lidské zvědavosti.
V hromadné dopravě je více inspirace než by si kdo vůbec mohl myslet.Například zde najdete vždy alespoň jednoho zajímavě oblečeného člověka.Trolejbusy se hemží samolepkami upozorňujícími na pokrytectví dnešní doby nebo na testování prostředků na zvířatech.Hromadná doprava je inspirace sama,pro všímavé lidi určitě.
Kde například nacházel inspiraci mladý talentovaný Keith Haring,zakladatel pouličního umění?
Ano,v útrobách metra.Myslím,že takto inspirovaných lidí by se našlo ještě mnohem více..
Možná by lidé neměli automaticky odsuzovat přeplněné hromadné prostředky,kdoví co se jim všechno může cestou přihodit..
Autor Ter., 23.01.2010
Přečteno 422x
Tipy 2
Poslední tipující: susana načeva, ewon
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí