město x vesnice

město x vesnice

Anotace: úvaha do školy, dávám to sem jen kdyby třeba někoho zajímal můj názor na výhody a nevýhody života ve městě a na vesnici..

Téma: Výhody a nevýhody života ve městě nebo na vesnici

Úvodem musím poznamenat, že já sama žiji na vesnici od svých čtyř let. Důsledkem toho je můj názor na život na vesnici možná lehce ovlivněn vlastní zkušeností. Narodila jsem se sice v Praze a nějakou dobu tam i žila, ovšem z těch raných dětských let si toho příliš nepamatuji. Tím pádem si možná nedokáži život ve městě úplně představit. Avšak vzhledem k tomu, že se s městským ruchem setkávám při každodenní cestě do školy, myslím, že nebude tak těžké utvořit si obraz o městském životě.
Co se týče výhod života na vesnici, patří k nim, podle mého názoru, jistě čerstvý vzduch a možnost kdykoli si vyjít na procházku do polí nebo do lesa, na houby či lesní plody. Na vesnici máte zkrátka přírodu vždy po ruce. Můžete zde mít také vlastní zahradu a domácí zvířata. Není snad hezký pohled na vámi vypěstovaná rajčátka, rozkvetlé stromy a psa pobíhajícího po zahrádce?
Pokud jde o sociální život, myslím, že na vesnici vládne vesměs přátelská atmosféra. Všichni se znají a když je potřeba, většinou si i rádi pomohou; soused půjčí sousedovi pilu, sousedka dá sousedce sklenici okurek.
Uvažujeme-li o výhodách města, rozhodně nesmíme opomenout velmi dobrou dostupnost ať už vzdělání, kultury nebo zábavy. Je snad na vesnici možnost zajít si do kina, do divadla nebo třeba na koncert? Takovéto radovánky najdete prostě jen ve městě. Myslím také, že ve městě je rozhodně více možností poznat nové lidi, i jinak obohacovat svůj život.
Když se zamyslíme nad nevýhodami života na vesnici, řekla bych, že nás určitě napadne špatná dostupnost práce nebo školy. Neříkám, že na vesnicích školy nejsou. Samozřejmě na některých vesnicích bývají. Ale na jaké jsou úrovni? A jaký stupeň vzdělání nabízejí? Většinou zde bývají jen školy základní a často dokonce jen první stupeň. Mnoho lidí si také nejspíš řekne, že na vesnici je málo zábavy, obchodů, přátel a vůbec možností si někam vyjít. Nejspíš tomu tak opravdu je, pro lidi náročnější, co potřebují k životu městské vymoženosti.
Jde-li o nevýhody města, já osobně bych jich našla mnoho. Například příliš hluku, ruchu, špína a zkažený vzduch. Zvláště ve velkých městech bývá ovzduší opravdu špatné. Máte snad rádi hlučné silnice plné aut a vzduch zamořený výfukovými plyny? Jistě vám není příjemné ani množství lidí v dopravních prostředcích, mnoho hluku a shonu na ulicích a přeplněné obchody. Řekla bych, že ve městě je také minimálně možností vyjít si do přírody a často nemáte možnost mít vlastní zahrádku či domácí zvíře. Není to smutný život každý den trávit ve městě a neužívat si přírody? Netvrdím, že je tomu tak všude. Samozřejmě jsou i města menší a klidnější. Avšak velkoměsta? Myslím, že ty jsou na tom v tomto ohledu opravdu špatně.
Shrnu-li výhody a nevýhody života ve městě a na vesnici, je jasné že ve městě je sice vše snadno dostupné, zato je tam příliš ruchu a špatné ovzduší. Naproti tomu, přestože na vesnici je špatná dostupnost, bývá tam čistý vzduch a klid. Z toho vyplývá, že záleží-li vám na dostupnosti zábavy, práce a vzdělání, pak žijte ve městě. Hraje pro vás větší roli nezkažený vzduch a blízkost přírody? Žijte tedy na vesnici. Je mi jasné, že někdo možná nemá možnost si vybírat, ať už kvůli rodině, práci či škole a není tedy s tím, kde žije spokojený. Mnoho lidí zas určitě spokojených je a svého bydliště by se jen tak nevzdali. Rozhodně nechci nikomu nic vnucovat, ale mně osobně je bližší vesnice a dobrovolně bych ji za město nevyměnila. Nicméně, každému co jeho jest, i když myslím, že stále zde bude něco na co si budeme stěžovat.
Autor Sidheag., 17.03.2010
Přečteno 9379x
Tipy 2
Poslední tipující: ewon, Limák
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hezky napsaná úvaha, nad kterou se dá dále uvažovat. Záleží na životním stylu, který člověk preferuje, ale hlavně také na tom, co pro něho znamená volný čas. Já žiji ve městě, jsem rád, že po práci můžu mít zázemí bydlení, kde se najím, vyspím, učím se apod. a ve volném čase a volných dnech by mě nikdo v mém bydlišti nenašel. Mám rád turistiku ( cyklo, pěší, vodáckou, běžky ) spojenou s poznáváním nových krásných míst hlavně v přírodě. Kdybych bydlel v domě na vesnici, tak vím od jiných lidí, kolik času by mě práce na zahradě, na domku apod. zabrala a už by zbylo pramálo času na své aktivity. Poduk někdo má ale práci na zahrádce, na domku apod. za rodost ze života, nemám v žádném případě nic proti tomu.

17.03.2010 15:14:00 | Limák

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí