Ta práce je můj sen

Ta práce je můj sen

Anotace: maturitní sloh

Když se ocitám na prahu, všemi tak vyzdvihované, zkoušky dospělosti, mám se zamýšlet nad svou budoucností. Nad tím, kam můj život bude dále směřovat, co se bude dít s mojí tělesnou schránkou. Napadá mě nespočet možných i nemožných odpovědí. Vesměs mě naplňují tužby z dětských let, kdy má fantazie neznala hranic, až po striktně vyhrazené sny kariéristy. Ovšem, která z možností je tou správná? Který sen mě bude doprovázet po zbytek mého života?
Jasně vím, co rozhodně nechci. Nechci se řadit mezi stroje, jež slepě a bezmyšlenkovitě vykonávají denní úkony, jež jsou jim přiřazeny v zaměstnání. Mezi ty kusy plechu, které pokrývá drahý oblek. Stát se robotem v profesním životě bez citu a špetky svědomí. Stát se jedním z řady článků celku. Pochodovat ve jménu konzumní společnosti. Ale je vůbec možné tomuto vlivu se vyhnout? Společnost nás tlačí k tomu shromažďovat majetek, utrácet za nepotřebné a nesmyslné výrobky. Pracovat tvrději a déle. Nejhorší však je, že se společností necháme ovlivňovat. Necháme se donutit hnát se za penězi. Ptáte se proč? Protože na penězích a majetku jsme si společnost vybudovali. Proto bez peněz neznamenáme nic. Nemůžeme bez nich existovat. Staly se z nás pouhé loutky, otroci peněz. Stále je potřebujeme více a chceme jich vlastnit čím dál víc. Každý bez rozdílu postavení ve společnosti je potřebuje. Jsme ve stavu, ze kterého není úniku. Nepopíratelně jsou peníze, ty útržky papírů, ty kousky kovů, větší závislostí než cokoliv jiného. Neuvědomujeme si, co jsme způsobili. Vytvořili jsme závislost ne jednoho člověka, ale celého lidstva.
Určitým způsobem jak se vymanit z vlivu konzumní společnosti je si uchovat tu zvláštní dětskou nezkaženost. Děti spousty věcí díky tomu vidí z jiných úhlů pohledu. Neztrácí sny, ani víru v zázraky. Jedním z těchto dětí jsem zůstal i já. Zasněný blázen, co nosí hlavu v oblacích. A co se týče mého snu, chci dát o sobě vědět celému lidstvu. Docílit toho, aby lidstvo uznalo mou existenci. Aby brali na vědomí, že žiji. Aby věděli, že svými názory chci ovlivňovat miliony lidí. Bojovat proti konzumnímu stylu života. Proti koncernům firem, co nás ovládají. Chci se stát vůdcem. Chci být světově uznávaný. Je to nelehký úkol a na cestě stojí spousta překážek, jednou z nich je konkurence. Člověk musí být neustále originální. Jestli chci uspět, musím k tomu přizpůsobit i svůj život. Nepřestávat se vzdělávat. Mít rozsáhlý přehled o veškerém dění. Být sugestivním. Umět vést lidi. Umět využívat psychologie a filozofie. Umět lidi ovlivnit a vštípit jim stejný názor. Dokázat jim, že jen já jsem hoden je vést, že má inteligence je na úrovni, kterou nejsou schopni pochopit, že je jen jedna pravda, a to ta má. Tvrdě budu trestat jinak smýšlející lidi. Sjednotím lidstvo pod jednu vládu, tu svoji.
Nebudu robotem této společnosti. Tato společnost bude od teď mým nástrojem, který budu moci využívat ve svůj prospěch. Nebudu brát ohled na city ani svědomí. Lidské vlastnosti strojům nenáleží. Ovládnu jejich mysl a jako oni ovládali tu naši. Budu stát v čele toho to celku. Od teď oni budou pochodovat ve jménu společnosti, kterou utvořím. Budou závislí na věcech, na kterých určím, aby závislí byli. Budou věřit tomu, v co budu chtít, aby věřili. A to vše učiním ve jménu vyššího dobra. Stroje totiž nedokážou pochopit, co je pro ně to nejlepší. Já však ano. Jsem největší divotvůrce, jehož svět kdy poznal.
Vše, co jsem v této práci uvedl, jsou myšlenkové pochody člověka, který měl dobré úmysly, ale nechal se stáhnout na špatnou stranu. Nechal se unést mocí, jež mu daly peníze. Stal se robotem, proti kterým chtěl bojovat. Neuvědomil si, že velká moc a duševní síla přináší i velkou zodpovědnost. To jsou vlastnosti, které nám vštípí společnost už v samém zárodku vytváření našeho názoru. Už v dětství nám tyto názory společnost nutí. Být soutěživý a ctižádostivý. Nemít nikdy dost a chtít být za každou cenu ten nejlepší. Mít moc a ovládat ostatní. Když si uvědomíme, že naše společnost je na hranici svých možností, zdá se mi, že by se měl objevit někdo s jiným názorem. Někdo, kdo bude dělat věci jinak a bude řešit problémy originálně. Někdo, kdo nezneužije moc a bude mít smysl pro čest. Pak bude možná naše společnost lepší.
Autor Platón, 15.04.2010
Přečteno 424x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí