Fiktivní dopis

Fiktivní dopis

Anotace: Pro osobu, která už nežije, ale v mém srdci, v srdci čtenářů a v srdci knížek, zůstane navěky!

Vážená Astrid Lindgrenová,
ve škole jsme dostali úkol napsat fiktivní dopis osobě, kterou jsme měli a máme rádi, a na kterou jen tak nezapomeneme. Můj výběr této osoby byl jednoznačný- rozhodla jsem se psát Vám!
I přesto, že jsem si vědoma, že tento dopis se bohužel do Vašich rukou již nedostane, věřím a budu doufat, že někde na neznámém místě, které není vidět, dostanete šanci si ho přečíst.
Mou první knihou od Vás, kterou jsem poprvé otevřela a několikrát opakovaně ji četla, byla - Děti z Bullerbynu. Je to až neuvěřitelné kolik přízně dětí včetně mě, jste si právě touto knihou získala a ohromila. Vaše poutavé vyprávění plných dobrodružných her, přátelství a životě na statku Bullerbynských dětí, byl mým toužebným dětským snem. Proto přiznávam, že někdy jsem ve Vašich knihách jako "malá" nalézala inspiraci, jak si zábavně hrát s panenkami, stavět dřevěná přístřeší na stromě a s chutí jsem napodobovala Vaše knižní hrdiny i hrdinky.
Jednou z nich byla například Pipi Dlouhá Punčocha, která se stala knižním dílem tak úspěšným, že jsem ji mohla shlédnout i v televizi, v ůspěšné filmové verzi. Nebo také Eva Lotta Lisanderová v úspěšně sledovaném detektivním seriálu - Svěřte případ Kallovi,podobně jako zfilmovaná knižní verze My z ostrova Saltkrakan a mnoho jiných. I v knize Rasmus tulákem, jste dokázala vyjádřit tak silné emoce malého chlapce, která mne velmi dojala.
Pro miliony dětí a mládeže na celém světě, jste se stala nesmrtelnou postavou, neboť i po osmi letech Vašeho úmrtí na Vás děti s láskou vzpomínají. Dokázala jste si získat tolik dětí, jako to ještě nikdo jiný nedokázal, a proto Vás tímto obdivuji i za to, že jste se jako jedna z mála stala nositelkou ceny H. CH. Andersena, která Vám náležitě patří.
A věřte mi, že ani teď v mém věku 16 let neztrácím obdiv nad Vašemi literárními díly pro děti a jsem moc ráda, že některá z nich leží u mě doma v poličce a já je mohu kdykoliv znovu otevřít a vrátit se tak do dětských let.
Dokonce jsem četla i Váš životopis, který napsala Vaše dlouholetá přítelkyně Margareta Strömstedtová. Bylo mi ctí dozvědět se o Vás a Vašem životě a psaní - informace, které mi doposud nebyly známé, a proto Vám s potěšením píši, že tuto knihu opatruji jako oko v hlavě.
Závěrem bych Vám chtěla poděkovat za všechno, co jste kdy pro nás děti napsala. Byla jste mistryní ve svém řemesle a mnoho dětí i dospělých Vás budou ještě dlouho obdivovat za Vaše spisovatelské schopnosti. Byla jste obdivuhodná žena, která si přála, aby všem jako Vám, byla kniha stejně potřebná jako chleba a sůl.
Těchto slov si velice vážím a věřím, že i další generace stále budou otvírat a číst Vaše knihy.
S úctou,
xxx
Autor Any 4, 08.05.2010
Přečteno 4309x
Tipy 4
Poslední tipující: Vampyrella, Iv
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Koukám,že mne minule tvá úvaha tak nadchla,že jsem ti zapoměla dát tip :-( tak až teď-se zpožděním.

24.10.2010 22:12:00 | Iv

Oprava-KNIHKUPECTVÍ.nějak se mi zamotaly ruce.

27.05.2010 22:41:00 | Iv

Milovala jsem jako malá Pipi ! A když jsem dělala v knihpucetví a dostali jsme Děti z Bullerbynu,kniha byla hned vyprodána.Měla jsem radost,že ji má ráda i ta nejmrnˇavější naše generace.Astrid Lindgrenová je nesmrtelná.

27.05.2010 22:39:00 | Iv

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí