Oblíbená kniha

Oblíbená kniha

Anotace: Jedinou cizí měnou, která u nás není uctívána, je talent.

Kdybych si měla vybrat mezi všemi knihami, které jsem přečetla tu jednu opravdu nejlepší, byl by to jednoznačně Životopis Astrid Lindgrenové. Kniha je profesionálně vylíčená autorkou Margaret Strömstedtovou, které se Astrid plně otevřela a jako dlouholeté přítelkyni naplno svěřila svými příběhy nejen z jejího života, ale i z života jiných lidí, kterým Astrid připomínala obraz ženy vyjímečné a něčím okouzlující. Na první pohled by se někomu mohlo zdát, že střípky z děství, o kterých se Astrid zmiňuje již na začátku knihy jsou překvapivě napsány - jako z pohádky. Mezi námi je asi jen málo těch, kteří v dětství nečetli žádnou knížku od Astrid Lindgrenové. Každý jistě zaslechl o Bullerbynských dětech či o Pipi Dlouhé Punčoše. Tahle švédská spisovatelka, která získala svou přízeň čtenářů mnoho ocenění (včetně toho nejvyššího-cenu H. CH. Andersena) se stala kamarádkou dětí celého světa. Astrid děti odjakživa milovala, bojovala za jejich práva a uměla je chápat či jim naslouchat tak, než kdokoliv jiný. Není divu, protože ona sama je vyrůstala v početné rodině - se sestrou Stinou a Ingegerd a s bratrem Gunnarem.
Úvodem této biografie Margaretta Strömstedtová seznamuje všechny čtenáře o studování nejosobnějších materiálů, o kterých se zmiňuje již od dlouholetého romantického soužití Hany Jonsonové a Samuela Augusta ( Astridiny rodiče ) až po všechna Astridina manželství a vztahy. Astrid se narodila na arendátorském stavení v Näsu ve farnosti Vimmerby, kde se odehrálo její veškeré harmonické dětství plných her, citů a smíchu a odkud se většinou zrodila všechna autorčina díla. Astrid žila dlouhý a vcelku namáhavý život, ale i přeto všechno získala ohromné zkušenosti, seznámila se s mnoha lidmi, např. i s korunní princeznou Victorií. (Pozn. Zajímavé bylo, že když Astrid s někým hovořila, vždy se ho dotýkala rukou) a měla obrovský přehled. Řešila a byla si vědoma všemi problémy, týkajících se války, prošla si chudobou a dokonce i ve svých 80. letech lezla na strom, ale ve skrytu duše i v každé možné chvíli měla otevřenou náruč pro všechny děti a především i pro ty své vlastní (dcera Karin, syn Gunnar) a svých sedm vnoučat. Což jí vydrželo až do svých 90. let. Stala se z ní celosvětově známá, slavná a proslulá žena. A díky Mararettě Strömstedtové bychom to nevěděli možná ani do teď, protože jen ona o ní vypráví tak, jak by to nikdo jiný nedokázal!
Autor Any 4, 09.05.2010
Přečteno 278x
Tipy 3
Poslední tipující: Iv, Házté
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já také děkuji.Obdivuhodná žena.Taky jsem milovala Pipi.Právě proto,jak si dělala co se jí zachtělo.

24.10.2010 22:09:00 | Iv

děkuji

17.05.2010 14:45:00 | Any 4

ráda jsem si Tvou úvahu přečetla, díky...

14.05.2010 13:34:00 | Házté

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí