Co takhle pivo, dámy?

Co takhle pivo, dámy?

Anotace: takže narovinu...měla to být polemika do školy...jestli je to polemika to nevim...na přání některých lidí uveřejňuji zde...

Polemika na motivy tématu
Černý a bílý
Co takhle pivo, dámy?

Ráda bych vyjádřila své stanovisko ohledně nabídek placených diskusí na dané téma. Mezi pracovními nabídkami se totiž často vyskytne jedna, která mě vždycky zaručeně nepotěší. Jedná se o inzerát asi takovýto: Hledáme muže 20-60 let na placenou diskusi o PIVU. Ano, pivo bývá zvýrazněno, zřejmě proto, že pánové na tohle slovo zkrátka slyší. A já se ptám, proč jenom muže?!

Nehodlám tento text mířit jakýmsi feministickým směrem, avšak mě zaráží, proč by o pivu věděli své jenom muži. Dokonce si myslím, že jsou-li dámy milovnice piva, zakládají si na tom, co konzumují, často více než velká část mužů. Muži přece nezřídkakdy zasednou buď do té „své knajpy“, kde už je barman čeká a zdraví čepujíc světlé, deseti či dvanáctistupňové pivo v půllitru, podle toho jaký pan Štamgast zrovna přišel, nebo prostě zasednou do prvního restauračního zařízení, které vidí, a objednají si zase to, co dobře znají. Neglobalizuji a ani netvrdím, že ženy tohle zásadně nedělají, ale nemohu se dopátrat rozdílu mezi pohlavími.

Dovoluji si tvrdit, že dámy si rády vybírají a vítají restaurace s širokým spektrem pivních moků. Výčet by obsahoval nespočet piv od obyčejné „desítky“ přes piva vyšších stupňů, piva černá, řezaná a dokonce piva s příchutí nebo třeba snad míchaná po nejednom zahraničním způsobu. Pánové si moc nevybírají, mají své jisté. Dámy si rády nabídnou pivo černé namísto světlého, protože jeho sladší karamelová chuť je láká víc a protože černá působí elegantněji. Pánové ho pro jeho nasládlost často odmítají, potřebují totiž zásadní hořkost. Piva s příchutí u mužů uvidíte opravdu málokdy a míchanými pivními drinky povětšinou pohrdají. Ženy je neváhají vyzkoušet.

Chcete-li namítat, že žen, které pivo konzumují často a rády je málo, nebudu se bránit nepravdivostí tohoto výroku, ne. Ale pokud je jich málo, proč je nezahrnout do diskuse taky, protože žena debatu může posunout i jinam, než sahají běžné „chlapské“ dohady omílající Plzeň, Gambrinus a sem tam pár menších pivovarů. Našlo by se mnoho žen, které by se takové debaty rády zúčastnily a také těch, co by uvítali případné výsledky těchto debat. Bezpochyby by se pak obohatily nejen statistiky, ale také všeobecné povědomí o proslulém a milovaném moku.

Pokud se snad ohradíte neslučitelností názorů mužů a žen na pivo a přijde-li Vám tedy zbytečné, snažit se narušit jednotvárnost debaty mužů, zeptám se, proč se tedy snažíte vyvolat diskusi, když Vám jde evidentně jen o řečnění. Nic přece není černobílé, ani pivo ne.

Závěrem bych ráda řekla, že se nesnažím udělat ze všech mužů nemyslící ovce, u kterých kvantita piva vždy vítězí nad jeho kvalitou. Chci jen dostat mezi „pivaře“ také názory žen, které také existují a – nebudete tomu snad věřit – bývají labužnické a přínosné.
Přečteno 352x
Tipy 4
Poslední tipující: Caelos, Giuseppe_Lumík, kikis
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Samozřejmě souhlasím s irelevantností těchto diskuzí, ostatně jako s průzkumy trhu obecně, ale tvrdit, že muži pijou jen pivo z Plzně a ženy všechna ostatní, je troufalé až drzé, vzhledem k mým dosavadním zkušenostem a poznatkům.

08.07.2010 22:04:00 | Giuseppe_Lumík

Podle tvého textu jsem žena. Co z toho vyplývá? Je to feminismus!

08.07.2010 21:50:00 | Giuseppe_Lumík

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí