O samohaně

O samohaně

Anotace: povrchní polemika s Kantovým výrokem ("Nepřirozené rozkošnictví sebeprznění je odpornější než sebevražda a snižuje člověka pod úroveň dobytka." - Metafyzika mravů, 1792) bez znalosti jeho díla jako takového.

Miluji Petru, protože je krásná a bývá veselá, líbí se mi její humor. I to, že se pozvracela v autě, je mi milé, je to vzrušující, neboť to připomíná fyzickou a snad i absolutní bezmocnost člověka - a i toho největšího a i dívky - což je právě vzrušující, ale i skličující. Možná to vlastně není apriori nijaké; já na to, že mě to vzrušuje, však přesto myslím, je to abstraktní pravda. Že ji miluji, to je také abstraktní pravda a možná i fakt, tato věta totiž, že ji miluji, jakoby totiž se uplatňovala v mnoha věcech nebo jsoucnech, v idejích i ve skutečnostech jistým způsobem, má ruka spočívá na mém měkkém ztopořeném údu, probíhá distribuce krve a síly, kmitání ruky, hédonistický optimismus lásky, jakoby potěšení druhého (to je nutné, není tedy rozdílu mezi samohanou a sexem s prostitutkou, v obou chybí štěstí druhého, Petry).
Dovoluji si nesouhlasit s Kantem, podle kterého je samohana zvláštním druhem rozkošnictví, který snižuje člověka pod úroveň dobytka a je horší než sebevražda. Samohana je pouze druhem pohlavní aktivity a rozpadá se na subjekt a objekt. Kdyby u samohany nedocházelo k tomuto rozpadu, mohli bychom mluvit o něčem, co není pohlavní aktivitou a co může být třeba špatné. Ale k rozdělení dochází, subjektem je milující a objektem milovaný, tedy ten, jenž onanuje, je subjektem, a ten, pro nějž je onanováno, kdo je onanován, je objektem. Přičemž pohlavní aktivita jakožto láska má své transcendentální mravní opodstatnění a opravnění a není tedy napadnutelná. Pokládám tedy masturbaci za jev kladný, mravný; u čehož se opírám o svůj důkaz, jejž jsem doufám podal srozumitelně. Pokud by někdo chtěl naopak dokázat, že masturbace je aspektem nenávisti (a tedy je mravně odsouzena) a vyvrátit můj důkaz, velmi rád se s jeho argumentací seznámím; nejsem neomylný, nejsem nic.
Autor ludmil, 18.06.2010
Přečteno 1457x
Tipy 2
Poslední tipující: Bíša, Monthy Tamah
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jebat Kanta do prdele i s jeho pseudokřesťanskou morálkou...

22.06.2010 08:46:00 | Monthy Tamah

..samohana, sebeprznění: tož když od toho urveme to samo a sebe /což by odpovídalo předpokladu, že na věci jsou dva/, zůstane nám ta *hana* či pohana a prznění.

Obávám se, že Kant aniž si toho byl vědom /vlastních omezení si v omezeném prostředí nevšimneme/ zůstal jaksi kulturně determinován, patrně křesťanstvím, které muselo opatřit *početí cestou nefyzickou*, aby mohlo adorovat mateřství a najít vůbec nějaký (před)obraz lásky. Podle mne se tak stalo z důvodů historických; myslím, že v židovské silně patriarchální společnosti nemít otce znamenalo nechráněnost a stigma a osobně jsem si to vykládala *každé dítě je dítě Boží*, neboli hodnota člověka, úcta k jeho lidství, nevyplývá z jeho společenského postavení..........K překroucení, k němuž, domnívám se, došlo, došlo myslím rovněž z důvodů historických.

Na světě jsou kultury, které na sexualitu nenazírají v kontextu termínu *prznění*, i když - jak tak vzpomínám - patrně budou v menšině; ono otázky moci a obhajoby hierarchie v tlupě nakonec vždycky v našem dosti opičím světě přijdou na pořad...a kde je moc, tam se začasté i przní.

(nejen) Tady se křesťanství díky práci s jazykem cosi dost *povedlo* - vyvolat hnus z našeho vlastního vzniku a zrození, oddělit početí a mateřství, oddělit sexualitu a (nejen rodičovskou) lásku............................

:o) na matematické diskuzi Zarathustry jsem zjistila zajímavé věci: při zadání vhodných předpokladů lze logicky dokázat cokoli; předpoklady pak zpravidla zadáváme jako *axiom* neboli neověřenou věc, o níž se nediskutuje.............Takže podle mne ať si Kant a kterýkoli mudřec hovoří - lze naslouchat, pokud nám jeho závěry vyhovují; pokud nikoli, je možno zadat vlastní předpoklady, které budou stejně *hodnotné*, a dojít k závěrům vlastním.

19.06.2010 08:39:00 | pamp_elka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí