Kolečko

Kolečko

Anotace: Žena a život

Už jste někdy dostali kojence na několikadenní hlídání? Už Vás někdy kamarádka požádala o výpomoc s miminkem? Mě ano. Jmenuji se Viktorie a mám dvě odrostlejší děti. Julii(9)a Matyáše(6). Když to tak porovnám s oni kojencem, jde o logicky mluvící a mírně samostatně jednající děti.
Jednoho dne mě má dlouholetá kamarádka zatelefonovala a požádala mě, zda bych nevytrhla onen pověstný trn z paty. Ája, tak se jmenuje, se stará o dvě krásné dětičky. Lukáška(3)a Terezku(5měsíců). Její chlapeček měl zdravotní potíže, a tak byl, i s matkou, povolán do nemocnice na pětidenní vyšetření. A tu nastal první zádrhel. Pokud máte pocit, že byla do nemocnice přijata i s Terezkou, která byla v podstatě odkázána na matčině mléce, mýlíte se. Pokud máte pocit, že se o Terezku, nebo Lukáška postaral její otec, opět se mýlíte. Od toho máme přece babičky a tetičky. A já jsem byla ta, která neuměla říct "NE", když je kamarádka v nouzi. V tu chvíli jsem si říkala, že když jsem zvládla "odvozit" dvě své děti, nevidím důvod, proč bych nezvládla procházky po Brně dnes. Mezi kojením, kdy jsme se vracely do komplexu nemocnice na "papů". Tam si ji odebrala maminka, která ji nakojila a utíkala zpět na pokoj za synem. Já jsem pak Terezku přebalila, to se nezapomíná, a šly jsme opět brouzdat na dvě hodinky Brnem. A je tu další problém. Dnešní kočárky se vyrábějí čím dál modernější, menší a to i s kolečky. A Brno je plné "kočičích hlav", tramvajových kolejí. Dáte-li si dohromady trmvajové koleje, které jsou mírně zapuštěny pod úroveň vozovky, kočárek s malými kolečky, ženu, která odvykla tlačit kočárek a ještě je tak hloupá, že se věnuje módě a ráda nosí vysoké podpatky, zákonitě vám z toho musí vyplynout, jak jsem byla rozčílená a unavená po pár metrech. Jestli jste ještě nikdy nenarazili na ženu, jež utrpěla puchýře na rukou i nohou z vození miminka v kočárku, pak by jste asi pukly smíchy, kdybych Vám řekla, že mi trvalo téměř měsíc, než jsem své znavené tělo dala zpět do původního stavu. Máte snad pocit,že je toho na jednu nebohou ženu dost? Ani náhodou! Tohle není ani polovina problémů s kočárkem. Jakpak se asi dá trávit dlouhý čas ve větším městě? Tak třeba si můžete zajít na kávu. Ale kam, když máte s sebou kočárek a většina restaurací je buď pod, nebo nad úrovní chodníku?! Tudíž byste museli být vzpěrač, aby se vám podařilo dostat se ke kávě, nebo nechat kočárek napospas zlodějům. A neopovažujte se mít v kočárku dítě! To by Vám nastalo další dilema. Najít restauraci bez bariér a ještě ke všemu nekuřáckou, je nadlidský úkol. Jistě, každého napadne McDonald nebo KFC, ale to není příliš klidné místo. Lidé tam nevcházejí, ale přiřítí se. Lidé se tam nechodí občerstvit, ale nadlábnout. Lidé odtud neodcházejí, načerpáni novou energií, ale vyletí jako řízená střela a spěchají dál na nákupy, či zpět do práce. Já jsem se ale chtěla občerstvit. A chtěla jsem načerpat v klidu novou energii. Mým dalším cílem byla totiž duševní potrava. Ráda navštěvuji divadla, muzea či galerie. Je logické, že dvouhodinová návštěva divadla, i s kojencem, nepřichází v úvahu. Ale Brno má krásná muzea a galerie jsou plna úžasných děl. Byť jména oněch malířů, či sochařů jsou pro mne mnohdy neznámým pojmem. Muzeum u hlavního nádraží jsem navštěvovala často, tak vím, že je tam spousta schodů. Takže..Další místo, které nemohu navštívit. Tak jsem procházela ulicemi Brna, až jsem narazila na galerii Oáza. Malinkou galerii, do které se však dá i s kočárkem. První, co mě napadlo, když jsem viděla malý prostor, plný jistě velmi cenných obrazů, bylo "oni mě vyrazí". Ale, světe div se, nevyrazili. Ani mě, ani kočárek se spícím dítětem. I když se po chvilce Terezka vzbudila a další prohlídka byla trochu uspěchaná, byl to pro mě obohacující zážitek, který mi dal víru, že i s miminkem se dá plnohodnotně žít. Nevím, jak dlouho mi tato víra vydrží. Možná do té doby, než budu mít zase na starost miminko v kočárku. Do té doby budu posilovat a požádám svého lékaře o velmi silné prášky na uklidnění. A pokud máte stejné problémy s kočárkem, mám pro vás dvě rady: Pořiďte si nosičku na miminko, nebo větší dítě.
Autor Viktorie Zvalová, 21.06.2010
Přečteno 323x
Tipy 9
Poslední tipující: sluníčko sedmitečné, malý ďáblík, pamp_elka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pobavila jsem se při čtení, jo děti , to je naše zlato i když občas pokakané, občas na zabití.....:-)

09.09.2010 11:41:00 | sluníčko sedmitečné

moc hezky napsané a ta rada nakonec byla super :D

08.07.2010 18:12:00 | malý ďáblík

Jo, jo, pořiďte si rovnou větší dítě, poroďte rovnou puberťáka. Brzo vypadne z domu! |;-)

02.07.2010 13:59:00 | Špáďa

:) nojo, naše kultura nějak na děti jako přirozenou součást života moc nemyslí...:) škoda

23.06.2010 11:06:00 | pamp_elka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí