ZÁVIST

ZÁVIST

Anotace: Byla bych ráda, kdyby jste po přečtení napsali svůj názor a prosím berte ohled - nejsem spisovatel!:-)

Někomu tak známá, někomu odporná. Ano, jedná se o jedné lidské vlastnosti a dovoluju si říct, o jedné nejčastější lidské vlastnosti. Ptám se sama sebe proč? Proč si musí lidé závidět? Nemůžeme žít v klidu, jeden vedle druhého a nedívat se na ostatní, který mají to a my ne. Proč? Napadá mě jen jedna možnost a to je to, že jsme lidi. Jen Homo sapiens, sapiens dokáže vládnout citem a tou je závist. Jak jinak si to vysvětlit. Můžeme se jen domnívat jestli člověk Homo habilis, trpěl také závistí, ale proč by měl. Byly to začátky lidského vývoje a nepotřeboval ji k ničemu. Asi tak 2 miliony let na planetě chodí rod, kterému se přezdívá Homo a jen se zdokonaluje. Ale proč se zdokonaluje, tak že by spíš ostatní členy ze svého rodu zničil. Když nakoukneme do zvířecí říše, nenajdeme tu žádné zvíře, které by chtělo něco, co má jiné. A je to dáno velikostí mozku a rozumu. Zvířatům nebylo dáno tolik moudra právě od člověka. Člověk dostal do vínky dar a to je přemýšlení. Zvířata jsou tu s námi skoro od pradávna, a nikdy nechtěli něco co jim nebylo dáno. Tak proč, když člověk dostal dar žít a zdokonalovat se, proč ještě navíc musí závidět ostatním? Nikdy nikdo netvrdil, že život je spravedliví ke každému. Někoho obdařil krásou, někoho chytrostí a naopak někomu nedopřál nic. Ale to přece není důvod, abychom kvůli tomu, prahli po tom co mají jiné a my ne. Proč nedokážeme žít život i bez těch maličkostí a užít si ho. Když se nad tím zapřemýšlíme, a člověk by měl strávit čas nad tím, aby si stále opakoval, že soused má bazén já ne a začal přemýšlet nad tím, jak ho získat nebo jak sousedovi znepříjemnit chvíle u bazénu, tak zjistíme, že jsme ten dar života úplně zahodili a promarnili. Místo toho by někteří dali vše, aby mohli být na našem místě. Proč nevyužít, další dar, který jsme dostali a tím je právě moudrost a nevyužít ho k něčemu jinému. My se tu můžeme rozčilovat nad tím, že někdo má více peněz než my, ale jsou lidé, kteří nemají co jíst a nikdy by nevlastnili takovou vlastnost jako je závist. Říkám si, proč vlastně můžeme žít a zdokonalovat všemožné věci kolem sebe, ale přitom stále přemýšlet jak získat toho více. Kdybychom nebyli tak chytří, aspoň by jsme na tom přemýšleli, ale takhle budeme jen myslet na to, jak mít více a více.
Ale ty věci nás neudělají šťastnými. To je pocit, který člověk musí pocítit v srdci a ne v rukou. Proto stále přemýšlím nad tím proč máme možnost žít, ale přitom stále více chtít?. Není život už ten největší dar, který jsme mohli získat?
Autor Miky, 06.07.2010
Přečteno 800x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hmm, nevím. Závist - vlastně je to něco, co každý z nás aspoň jednou pocítil. Nebo ne? Já se přiznám, že já ano. Ale je to v každém z nás, někdo závidí celý život a někdo si řekne, v tu chvíli, že by to chtěl taky a druhý den to už neví. Je to těžký zamýšlet se nad takovou vlastností, bohužel, lidé si závidí a ze závisti se může vyvinout nenávist k danému člověku. A lidi jsou vůbec hnusný, závist ještě není to nejhorší, to je každýho vnitřní nevyrovnanost, bych řekla. Nechci se moc rozepisovat, znám se - to by byl sloh :D

06.07.2010 22:51:00 | Mushroom

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí