ReaLiTy SHoW

ReaLiTy SHoW

Anotace: školní práce

Když se zamyslíme nad jakoukoli reality show, je jedno, zda je to Velký bratr. Vyvolení, Výměna manželek či úplně jiné, napadne nás – opravdu také ve skutečném (reálném) životě tráví člověk celý den před filmovými kamerami a tím i před národem, jako nějaké zvíře v ZOO, nebo plní nesmyslné, úkoly a ještě je u něj vyvolávána konfliktní nálada? Ano či ne? Spíše ne. Úkolem takové show je zábava, pobavení diváka, ale hlavně peníze pro televizi, je jedno zda, zda prostřednictvím esemesek, telefonického odposlouchávání přímo z domu, kupováním suvenýrů s reality logem a jiných.
Televize nám hlásá, že ve vile žijí pouze obyčejní lidé jako my všichni. Ve skutečnosti jsou ovšem vybíráni jedenici s co nejextrémnějšími psychickými vlastnostmi a chováním k udržení vysoké sledovanosti. Také úkoly jsou obyvatelům šity na míru, tak aby s nimi měli co možná nejvíce problémů, vytvářeli škodolibost a tím i další konflikty s ostatními.
Bylo častým jevem, že soutěžící měli nervy na pochodu, což se pak projevovalo v prudkých hádkách, jak o vyřazování tak o úplné maličkosti jako třeba jestli bude k obědu pečená husa či kachna. Nejen hádky ale i přátelství se pěstovalo ve vile, vždyť vydržel by někdo přes tři měsíce bez přátel, někdo, na kterého se každý osočuje, žádný se jej nezastane a nepodá mu pomocnou ruku? Asi sotva, takový člověk rychle rezignuje, na všechny a všechno
nadává a nejspíše by si přál rychle skončit.
Pořad dává divákovi slastný pocit, že je to právě on, kdo rozhoduje o „životě a smrti“ soutěžících a který člověk by nechtěl rozhodovat o osudech jiných lidí, byť jen televizních. Právě v tom tkví vysoká sledovanost podobných soutěží, totiž, že divák = pán a soudce všeho. Skutečnost je ale naprosto jiná, divák pouze posílá peníze a pravidla hry určuje někdo úplně jiný…
K hodnocení soutěže je nutno dodat, že úkoly nebyly vždy zrovna nudné a nezábavné a ten, kdo je vymýšlel, by si zasloužil pochvalu za jejich trefnost a chuť s jakou je soutěžící plnili.
Na závěr bych chtěla říci: „ rozhodně neodsuzuji ty, kteří se přihlásili, protože peníze, sláva i úspěch velmi lákají, ale já sama bych se tam nehrnula, když totiž vidím stres, únavu, izolovanost a ponorkovou nemoc, nezávidím jim.
Autor sarady, 08.01.2006
Přečteno 493x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

s tím musím souhlasit,reality show,ať se jmenuje jak chce,je příčinou ještě vetšího úpadku než tomu bylo doteď

03.02.2006 17:43:00 | Rasson

Reality show je neuvěřitelná degenerace! Viděl jsem několik prvních dílů, pak jsem to vzdal a v současnosti se dívám na TV zhruba třikrát do měsíce. Musím říct, že to úplně stačí, člověku nic nechybí a najde si spoustu času na své záliby a věci, které jinak třeba nestíhá. Televize je žrout času a myšlení. Divák nemá možnost zastavit a popřemýšlet jako třeba u knihy. TV dává minimum, ale mnoho bere. Je to svým způsobem největší droga. Reality show jsou jen dalším chorobomyslným výplodem televizních scénaristů. Ti lidé uvnitř nemají žádnoumožnost normálního života. Nemají knihy, normální vztahy, možnost někam si zajít, přečíst si noviny, cokoliv. Jsou jako zvířata pod mikroskopem! Ten, kdo tohle sleduje (zvláště pak menší děti), to považuje zanedlouho za normální. Vždyť co je divného na častých hádkách, rozčilování se, chlastání každý den? Nic přece, vždyť to tak dělají i v televizi. Tys to neviděla v té reality show? Má to negativní dopad a degeneruje to jak soutěžící, tak i diváky. Stejně jako většina toho, co v TV běží.

S Pánem Bohem

08.01.2006 17:28:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí