Názor

Názor

Anotace: Zesměšňujte si mě jak chcete, můj názor je můj názor a prezentovat si ho budu kde chci a jak chci!

My máme názor, my jsme prostě dobrý a ty máš názor jiný?
Tak to sorry, na to my nemáme čas, radši zmiz někam v dál.

Proč se mi zdá, že to tak poslední dobou je? Proč?
Proč prostě názor většiny je ten správný a jedinec třeba jen s trochu odlišným názorem už nemá právo ho vyjádřit a pokud se o to pokusí je hned krutě zesměšněn?

Copak nejsme všichni lidé?

Proč, když se náš názor liší od většiny, jsme hned zesměšněni a odkázáni někam na dno společnosti? Ptám se proč?
Odpověď? Neznámá.

Nevidím v tom nic příjemného, KAŽDÝ má právo na svůj názor, utvořen tím, co si zažil, svým věkem, výchovou… To všechno názor dokáže ovlivnit a my ho pak ani nemůžeme vyjádřit beze strachu?

Ten, kdo už někdy měl názor, který se ostatním nelíbil a dali mu to patřičně znát bude vědět o čem mluvím. My názor ostatních pochopit a akceptovat dokážeme, i když s ním třeba tak úplně nesouhlasíme, tak proč to samé nemohou udělat oni pro nás?

Je to asi hloupé a naivní, ale nepřijde mi tak těžké, akceptovat názor druhého, byť s ním hluboce nesouhlasím.

Co naděláme? Sklopíme hlavu, snad jednou přijde den, kdy vyjádříme svůj názor beze strachu…
Snad jednou…

Dokáži akceptovat Vaše názory a i když s nimi třeba nesouhlasím, tak nadosmrti budu hájit Vaše právo tohle všechno říkat…
Autor Pythonissa__, 25.09.2010
Přečteno 427x
Tipy 9
Poslední tipující: Aťan, Žena z Marsu, Jeněcovevzduchukrásného, Gabrielle, ostuda lidstva, NikitaNikaT.
ikonkaKomentáře (24)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...úvaha Elisabeth byla čistě obecná a nevím, co by se jí dalo vytknout - :) toliko poté došlo k názorné ukázce toho, jak může taková výměna názorů vypadat.

Snad si Elisabeth a ti, kdo použili slovo *akceptovat něčí názor* ujasnili, co pro ně to *akceptování* znamená - podle mne jde o právo druhého a mne názorově se lišit, nikoli, že vše každému odkejvu - a stalo se též jasným, že v citlivých oblastech dojde ke střetům a pokud se bude jednat o něco, na čem mi opravdu záleží /:o) což je otázka jisté velkorysosti, neb - pardon za ten výraz - pokud je někdo malichernej hovňous, holt se bude prosazovat naprosto ve všem způsobem škrholy z jisté staré písničky - znáte ji, jak usedla vosa králi na nose a škrhola ji bacil sukovicí??/ - nelze, než se v onom střetu za sebe a svůj názor postavit....

Honzo, mám dojem, že zde došlo k nějakému nedorozumění. Kdyby Elisabeth žila za komunismu, NĚJAK by s tím zacházela, tak, jako my /i ona/ bychom NĚJAK zacházeli s tím, kdybychom se narodili např. do třicetileté války; a není důvod činit jakákoli tvrzení v tom smyslu, jak by kdokoli z nás v té či oné situaci obstál - protože to prostě nevíme, nikdy to nemůžeme vědět s jistotou.............věta *já na tvém místě* je jedna z nejnesmyslnějších.

Vladane - z jakéhosi důvodu mám raději Unyle pěl, to se přiznám; připadá mi, že jsi přehlíd podle mne klíčovou informaci: Unyle Pěl CHODÍ DO PRÁCE....To by tě jakožto konzervativce mělo zcela zbavit pochybností o tom, zda je zodpovědný, či nikoli; podle mne zodpovědný JE. Nad tím ostatkem by ses možná měl zamyslet... Někdy mám pocit, že stále ještě buduješ Brave New World - v situaci, kdy se stalo dávno jasným, že na téhle minci je hlava i orel a i ta rubová strana má svou váhu...Ty máš ovšem dojem, že jest tam pouze hlava, :) nevím čí - pana prezidenta Klause? --Nu, tak ta je již dávno sádrová, ještě trochu patiny, a šup s ním do Historie na podstavec...ale zde ti jaksi říkají, že to momentálně žije trošku jinde.
Ovšem, pokud je tvou prioritou se prosadit....V internetových debatách....Eventuelně se pobavit tím, že někoho otrávíš...../jak jsem již psala, shledávám to divným, no ale lidi jsou divní, že/

29.10.2010 10:10:00 | pamp_elka

Aťan -Tak, tak, ve státě svobodném, i když je tady taky pěknej bordel.Ale ten, kdo tu socialistickou, falešnou a pokriteckou dobu nezažil tak to nepochopí, to prostě není ono o tom jenom slyšet, to by musel zažít.Na jednu stranu jsem rád, že jsem zažil obojí.Život byl tak nějak pestřejší.:-), jo a To hlavně, aby nebyla válka, o to fakt nestojím, nemusím mít všechno.

21.10.2010 21:34:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Už to tady bylo přede mnou řečeno - jsi mladý a žiješ sice ne v ideálním státu, ale díky bohu svobodném. Nezlob se, ale trochu jsem se musel pousmát nad větou: "Co naděláme? Sklopíme hlavu, snad jednou přijde den, kdy vyjádříme svůj názor beze strachu… Snad jednou…"

Co by na tvou úvahu řekl třeba tento chlapík?:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Liou_Siao-po

20.10.2010 13:26:00 | Aťan

Vladane, máš pravdu, "každý svého šťestí strůjcem" :-)

02.10.2010 21:22:00 | Jeněcovevzduchukrásného

O politice se nebavím.
Jako poučování to skutečně neberu, neb si z toho vskutku nemám co odnésti. Přesto děkuji za snahu.
Je to vše.

01.10.2010 14:23:00 | Unyle Pěl

Politika byla, je a bude VŽDYCKY svinstvo - to k politice.Já jsem od dětství věřící, když jsem měl i jako dítě problém tak jsem se už tenkráte pomodlil s důvěrou, ale né jen tehdy, když mi teklo do bot.Jsem protestant a vždy jsem nesnášel pokrytectví.Podle mě je tento svět jen naší návštěvou a na ní bychom se měli chovat dobře a když né tak se můžeme zařadit mezi ty co se dobře nechovaj.Nikdo nám v tom nebrání a To je na tom To skvělé.Ale pozor, žádné výmluvy jako třeba - já neměl podmínky, abych se choval dobře a td.
Já měl HUSTÝ DĚTSTVÍ, ale nechci pokračovat ve zlobě, kterou jsem měl pořád na očích.Jsem šťastný, že jsem prý po mamce, za To Bohu často Děkuji.Ale nemysli si, někdy se ve mě probudí i táta a to je potom Itálie.Většinou si, ale díky Bohu včas uvědomím, že jsem náhle celý táta a snažím se to ukočírovat, a JDE TO. A jelikož jsme lidé, tak máme svědomí a MOC DOBŘE KAŽDÝ VÍME CO JE DOBRÉ A CO ZLÉ.A pokud jsme psych. nemocní a nevíme to - debílkové atd, tak nám jistě Nejvyšší odpustí a nebo na to bude brát jistě zřetel- to k Víře.
Na tomto světě bude bordel pořád, co je ale důležité, to je, aby nevznikl zase nějaký velký masakr.Já si opravdu myslím, že zlo a bezohlednost se stupňují a vyústí to opět v hroznou válku.Jestli to bude válka kůli víře nebo naftě, to není zase až tak podstatný.
Prostě bude to jako vždycky, boj Dobra ze zlem.
Takže, hlavně ať není válka a tak nějak to v klidu tady dožijem.:-)Jo, to není myšleno jako poučování ale je to jen můj názor.H.

01.10.2010 09:50:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Já počítač doma radši nemám, snažím se žít co nejvíce bez technických vymožeností, dostanu se na něj jen v práci. Takže odpovídám až teď. O příčinách proč jim propadli a proč se ani nechtěj vrátit a fetujou dál (a já je docela chápu) bychom se mohli bavit hodiny. Honzy jsem se neptal, proč on a jeho vrstevníci se museli starat o rodinu a svůj odvážný názor o komunistech si mohli nechat přinejlepšim pro sebe.V podstatě nic nemám proti tomu, že si za to můžem sami, jak říkáte. Pak na vás taky ale koukám tak, že vy jste si za to mohli jen a jen sami, že jste museli hákovat jak černý a držet hubu a krok. Pro mě je to úplně to samý. Nesnažte se mi vyargumentovat, že se jedná o něco jiného. Já umím taky zaměřit se na detajl a ten rozpitvat ad absurdum. To možná baví Vladana, u kterého se mi zdá, že důvod diskuze je diskuze sama. Každej ať napíše, co si myslí. Ostatní sí z toho můžou a nemusej něco vzít. Ale nebudu se hádat jak starý báby.
Vladanovu omluvu přijímám, ač nemusela být. Mě ostřejší tón prostě vyhovuje.
Ale když už jsme u témat generace a komunismus, který mne celkem dost zajmaj hlavně kvůli lidské psychice, chtěl bych vám říci, že nikdo se z komunismu pořádně nepoučil. Starší vyprávějí, jak hrozná doba to byla, když se jich ale zeptám, co se mělo udělat, dozvím se, že se nic dělat nedalo a člověk musel poslouchat. Moc dobře mě vyzbrojili. Většinou si myslej, že už komunismus nepřijde. Mladí o komunismu věděj tak z toho ubohýho seriálu povídej. Když nějakej mladej menažeř vyhodí pani, který chybí 5 let do důchodu, tak jí řekne:" Jó, pani, dneska už není komunismus, to víte." Jiný mladý zmlátili šedesátníka za to že byl komunista, což vyvodili z toho, že za komunismu byl každej komunista. Fakt smutný. Ale nejsmutnější na tom je, že přesně u těch samejch mladejch vidim ty samý komunistický móresy jako v počátcích. Tihle lidé jsou odsouzeni opět trpět. I když si myslíte, že my už to budem mít jednoduchý, že jste nám to vybojovali. Snad si nepřikládáte dokonce zásluhy, protože já vás taky neviním, v jak šílenym stavu jsme tuhle zemi převzali. Nic není dobojováno, nic není hotovo, začíná nová bitva možná horší než ta vaše.

Fakt jsem vyměkl, možná bych zasloužil napsat, že jsem patetickej vůl... nebo že tohle by napsalo jenom dítě, což jsem zasloužil už u svého předchozího příspěvku. Tohle vše a ještě více je pravým důvodem mého konfrontačního a arogantního tónu. Ke kterému se tímto doufám opět navracím, hoši :)

01.10.2010 08:30:00 | Unyle Pěl

Vladane, odpovědi se již zřejmě nedočkáme, pochopil jsem to hned, když jsem četl poslední větu komentu Unyle Pěl - Buď zdráv.Věděl jsem hned, že je to konec diskuze.No tak tedy, to se nedá nic dělat, jenom na závěr si dovolím jen dodat, že komu není rady tomu není pomoci, kdo chce kam pomožmemu tam, vrána k vráně sedá rovný rovného si hledá, jak si kdo ustele tak si lehne...... a to je ze života, to je život sám, velmi jednoduché a skutečné, zkrátka v jednoduchosti je krása.Tak buď taky zdráv, to je totiž největší bohatství, ale to Ty víš už jistě taky.

30.09.2010 22:14:00 | Jeněcovevzduchukrásného

A My Vás máme.... .Způsobujete si to sami.
Tak nějak to vidím i já.

30.09.2010 16:54:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Já nechci nikoho až tak poučovat a navíc je mi spíš líto lidí kteří spadli do drog.Dcera mojí sestřenice ve dvaceti sk. z Nuseláku-drogy a já sám již dloho pracuji na místě, kde skoro denně vidím feťáky, ale i gaunery, alkoholiky, zloděje i zlodějíčky a to již sedmnáct let.
Můj syn má uměleckou školu, na které byly také nějaké ty drogy a já o něj měl tenkrát velký strach.Díky Bohu do ničeho nespadl.Ale i tak mi je vždy o něco více líto rodičů, nežli těhle narkomanů.Většina rodičů se tím strašně trápí a to musí být fakt hrůza.Ať do p..... s tím něco dělaj , ať se léčí, ať se z toho chtěj dostat!!
A ti co nechtěj?, co na to říci, jak si ustelou, tak si lehnou, ale těch rodičů je mi fakt líto :-((

30.09.2010 16:17:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Nemusel by JSEM, ale chce se mi.
Neurážím se, když o mě někdo něco řekne. Jsem schopný se urazit třeba když po mne někdo něco vyžaduje, nebo když si myslí, že ví, co si myslím. Ale i tak to nedám většinou najevo.
Tahle víra, že každý musí uzrát mě moc nebere. Leckdo se mi zdá, že trochu přeschnul.
A těmahle řečma mladou generaci neoslníš. Nepatřím do Zlaté mládeže. Pociťuji silnou zodpovědnost a už dlouho. Znám bytosti, který propadli tvrdejm drogám ještě než jim byl patnáct, (především starší generace je odsoudila jako špínu - a dnes jsou to nejlepší lidé, co znám), lidi kteří jsou dřív než od dvaceti na ulici. Jeden známej bydlel v zimě se svojí slepou ženou a čerstvě narozenou dcerkou doslova v kůlně. Jinej, po kterym jde policie, krade, aby uživil svou matku a mohl s ní být. Pár známejch už spáchalo sebevraždu a nebyli to zrovna ti na ulici. Zajmaj tě takový řeči? Asi tak jako mě ty tvoje, viď. My žijeme skutečný život, ale Vy nás máte pořád za děti. To je ten důvod, proč nestojíme o vaše řeči. Chcete důkazy, že už nejsme děti, ale my nemáme důvod je přinášet těm, jejichž důvěru nemáme.
To nejsou floskule, v životě bych na sebe nevsadil, že tohle budu říkat. Píšu to jen kvůli vám, nepotřebujeme od vás lítost ani nic jinýho, my nebrečíme.
Ztratils důvěru Elizabeth, protože ji máš za šestnáctku a ne rovnocennou bytost. Když slyším "plná huba keců" vybaví se mi něco jinýho než moje generace.
Mohl bych to dál rozvést, ale jestli tohle nebude stačit, tak nevim; věř, že to píšu v naprostym klidu tentokrát bez svojí masky a ty si můžeš říci, že tě poučuje mladej hejsek anebo se to snažit pochopit.
Buď zdráv

30.09.2010 14:51:00 | Unyle Pěl

Jo, a ještě se bavím, jak jedna šestnáctka dokázala rozbouřit vody literu, aniž by to sama chtěla :-))

30.09.2010 14:18:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Myslím si a to se neuraž, že na to, že je Ti 29let by jses nemusel vyjadřovat jako sedmnáctiletej hejsek.Ale faktem zůstává, že jsem se upřímně pousmál.Je opravdu jiná doba, já se musel ve 23 letech starat již o rodinu a to nejen já, ale skoro všichni moji vrsevníci.Tím chci říci, že v reálu jsme se museli chovat zodpovědnějš už v mládí.Myslíš, že věk 23let je snad vysoký?, ani 29 roků není.Muži jsou a to většina jako velcí kluci, říká se, že opravdu zralý muž je až kolem padesátky.A s tím i podle sebe vcelku souhlasím.Ale slušnost by měla platit u každého, pokud vyloučím puberťáky.Oni z toho ale časem také vyrostou a někteří taky ne.Ani já jsem nebyl jiný.Dneska mají mladí hodně času hlavně na sebe a připadá mě jako by si prodloužili dětství, bezstarostné mládí alespoň o deset let.A teď se opět neuraž, ale hlavně, že mají h... plnou keců, to myslím obecně.Jo, a příspěvek od Vladana je fakt dobrej.

30.09.2010 13:45:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Honza ví, co jsem chtěl říci, a snad se i zasmál. Myslí si teď o mě, že jsem pln agrese, ale je mi to jedno.
Díky za upozornění, že má slova u tebe znějí vychloubačně a urážlivě.
Já si prostě nemyslím, že by měl člověk všechno tolerovat. Názory brát jedinci nebudu, ale jsem ochoten netolerovat šíření zhoubných názorů.
Nikdy bych se ale nesnížil k netoleranci někoho jen proto, že nehodlá komplet všechno tolerovat.

30.09.2010 12:12:00 | Unyle Pěl

Jestli myslíš tu slušnost, jak tady Honza Šoller poslal Elizabeth slušně do prdele a sám se pochválil, tak tu si nechte od cesty. Jak říká můj dobrý přítel dlouholetý feťák: nejhorší jsou neutrálové.
Na tu toleranci odpovídám vlastním citátem: Dnes je taková tolerantní doba, že když se rozhodnu něco netolerovat, okamžitě přestávám být tolerován.

Bohužel demokracie je něco, co se mi hrozně ekluje a vždycky si říkám, že ten Voltaire musel mít zrovna slabší chvilku, když tohle řekl. Nedivil bych se, kdyby se zjistilo, že mu to do úst jenom někdo strčil.
Toť můj názor

30.09.2010 09:56:00 | Unyle Pěl

Jojo. Říkej zas někomu, že je mlaďoučký, jestli chceš, aby k tobě dotyčný pocítil silnou averzi..

29.09.2010 14:00:00 | Unyle Pěl

Uhňile pěl- Fakt, ani jsem neviděl a už čumím!:-))

29.09.2010 13:49:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Jan Šoller: Ty bys taky čuměl, kdybys viděl co já. Hlavně, že na sobě pracuješ, vykopávko.

29.09.2010 13:13:00 | Unyle Pěl

Máš pravdu, jsou i starší lidé, kteří strávili život ve fabrice, v hospodě a doma na gauči a pořád do kola.Mezi tyto lidi já fakt nepatřím a i tak se stále učím a učím.Nikdo není dokonalý.:-)

28.09.2010 22:13:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Jenže tohle není o věku, ale snad o tom, co si zažil a tak. Podle toho se pozná. Znám pár lidí, kteří jsou starší o několik než já a stejně se neznají, stejně tak jako znám pár lidí stejně staré se mnou, co se znají dobře. Ale tak neznáš mě, nemůžeš vědět, ale Tvůj názor beru na vědomí, protože uznávám, že se přeci jen v některým oblastech týkajících se mě ještě nevyznám.

Jinak tady všem děkuji za názory. :)

28.09.2010 19:31:00 | Pythonissa__

To jestli by jsi čuměla nebo ne, to nemůžeš podle mého ještě dost dobře vědět, jelikož se možná ještě ani sama zatím dost dobře neznáš, jseš hold ještě mlaďoučká.
Jak správně napsal Vladan, právo na vlastní názor je.., já jsem svůj názor napsal a opět nový vyjádřil a mým cílem nebylo se Tě nějak dotknout,ačloli to tak možná vypadalo.Ať žije mládí!, rozumné i nerozumné a nerozumné ať zrozumní:-)

28.09.2010 11:57:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Ne, to bych tedy nečuměla a nebyla bych z toho hotová, i když jsem si tu dobu o které se tu zmiňuješ, nezažila. :)

Psala jsem to o době, co je teď, ne o době minulé, takže tak... ;)

26.09.2010 18:20:00 | Pythonissa__

Dnes je na vyjádření svého názoru skvělá doba, se srovnáním z doby minulé.A né až tak dávné.
Tak například, napsat sem na liter, (kdyby nějaký tenkrát byl), že jsem si za mlada myslel a stále myslím, že komunisti byli, jsou a budou stále pokrytečtí gauneři, bylo apsolutně nemyslitelné.To bys napsala jednou a za chvilku by jsi byla v kriminále.A to je fakt.A tak to bylo se vším, to bys teprve čuměla!,
ale hlavně by jsi z toho TY se svojí dušičkou byla totálně hotová.A já jsem dnes rád, že jsem konec konců poznal obě strany mince, byli tací, kteří se toho nedožili:-(.:-)

26.09.2010 17:07:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Každý má právo na názor, byť není nejlepší, bo jedná poté mylné, donde-li následně na činy... prostě jsou lidé, kteří to nepochopí a myslí si, že jen to jejich je opravdově správné a druzí jsou jen hlopí, či lživí... Umět pochopit názor druhého se dneska pomale vidí a víš proč? Protože lidé přestávají umět naslouchat. Pak náš názor není ani špatný, ani dobrý, ale prostě marný... to je pak někdy horší a především smutné...

26.09.2010 00:52:00 | NikitaNikaT.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí