MŮŽE ČR OBHÁJIT HOKEJOVÉ ZLATO?

MŮŽE ČR OBHÁJIT HOKEJOVÉ ZLATO?

Anotace: V roce 1996 jsme získali zlatou medaili, ale o rok později už jsme ji neobhájili. Ve Vídni 2005 jsme se stali mistry světa, ale v Rize 2006 jsme byli druzí. Podaří se zopakovat Zlatý hattrick (1999-2001) nebo alespoň obhájit příští rok zlato z MS 2010?

Nelze na to zapomenout. Jakub Klepiš se hned ve dvacáté sekundě uvolnil a po Jágrově vynikající přihrávce překonal Semjona Varlamova. 1:0 v první minutě nervydrásajícího finále! O sedmatřicet minut později srazil hvězdný Ovečkin místo svého soupeře svého spoluhráče, veterána Fjodorova k ledu. Dalšího vývoje situace využil Rachůnek s Rolinkem, český obránce našel svého kapitána a ten i se šťastnou tečí bruslí zvýšil na 2:0. Pavel Dacjuk, nejlepší útočník celého šampionátu, sice ještě 36 sekund před koncem třetí třetiny snížil na 2:1, ale to bylo všechno, na co se ,,neomylná" ruská sborná zmohla.
Čeští hokejisté, od kterých nikdo žádný úspěch neočekával, si najednou užívali pocit nejlepších hokejistů na světě. Zase poprvé po pěti letech. Pamatujete?
No a nabízí se otázka. Tohle byl tým Vladimíra Růžičky, který ale po tomhle velkolepém zlatém úspěchu, nutno podotknout, že velice důstojně, od národního týmu odešel, aby se dál věnoval pražské Slavii. Český svaz ledního hokeje rozhodl, že se hlavním trenérem české reprezentace stane staronový Alois Hadamczik. Jako by snad naše republika neměla jiné trenéry. Ale dejme tomu.
Můžou tedy čeští hokejisté na příštím hokejovém mistrovství světa na Slovensku znovu získat zlaté medaile pod koučem Hadamczikem? Ne nadarmo se traduje, že obhájit titul je mnohem těžší než ho získat. Koneckonců, k obavám jsou tak trochu důvody. Vzpomínejte, nemusíte chodit daleko. Růžičkova zlatá Vídeň 2005 a Hadamczikova stříbrná Riga 2006. Stříbrná, ne zlatá...
Vladimír Růžička by pro 75. mistrovství světa určitě stavěl na vítězném týmu z roku 2010. Jenže Růžička si teď může sestavit tým maximálně pro Slavii. Na čem bude stavět kouč extraligových vicemistrů z loňské sezony se můžeme zatím jen dohadovat. Hlas hokejového lidu? Hlavně nebrat hráče z NHL! To bylo původně Hadamczikovo přesvědčení, sestavit mančaft z borců z Kanady a Ameriky s výjimkou některých hráčů a dokázat, že ano, pode mnou hrát chtěji.
Jenže! Ještě ani není nová sezona v plném proudu, vždyť ani nestihla odtartovat nejslavnější hokejová soutěž na světě, a ve skvělém světle se ukazují právě hráči z opačného koutu světa. V ruské KHL působí osmadvacet českých hokejistů a jen výjimečně se stane, že v jednotlivých zápasech si gól nebo nahrávku nepřipíše žádný z nich. Většinou tomu bývá naopak, někteří borci pak bodují nebo rozhodují zápasy pravidelně - Irgl, Bulis, Červenka, Rolinek, Marek, Novotný, Kašpar, Klepiš, Rachůnek... Z devítí jmenovaných, přestože jich je mnohem víc, včetně Jágra, který Omsku pomáhá svou pouhou přítomností na ledové ploše, hned sedm aktuálních mistrů světa! Berme to objektivně - tihle kluci asi nemají tolik talentu jako ti z National Hockey League, ale vždyť oni ho snad ani tolik nepotřebují. Asi sice nikdy nevyhrají Stanley Cup, ale na rozdíl od většiny z těch, co takovou šanci mají, vybojovali pro stát, který je této úžasné kolektivní hře naučil, zlatou a nesmírně cennou medaili. Na rozdíl od nich mají hrdost, bojovnost, chuť, srdce a píli. Nejsou to světoznámé hvězdičky, ale koho budete po loňské sezoně obdivovat víc? Eliáše, Havláta, Erata a Poláka nebo bojovníky se srdcem na správném místě Rolinka, Rachůnka, Gřegořka či Kašpara?
Takovým hvězdám, pravým hvězdám, by měl Alois Hadamczik věnovat pozornost. A zřejmě si toho všiml, protože v polovině září, kdy se z Čechů nedaří snad jenom Haškovi prohlásil, že hodlá sestavit národní tým pro Euro Hockey Tour a šampionát na Slovensku hlavně z hokejistů z Kontinentální hokejová ligy. A z extraligy. Výborně, takhle by se snad titul obhájit dal.
Kouč hovořil také s hvězdným Tomášem Vokounem, jeho jmenovcem Fleischmannem, Martinem Havlátem, Davidem Krejčím, Jiřím Hudlerem nebo Jakubem Štěpánkem. A ano, v případě dobré fazony bude Hadamczik uvažovat o nynější brankářské jedničce Spartaku Moskva. Jistě, o Dominiku Haškovi. Snad ani nemá cenu zmiňovat celkem jednoznačný fakt, že v týmu by neměl chybět Jaromír Jágr, který má stále chuť reprezentovat české barvy.
Kanadsko-americká NHL ještě oficiálně neodstartovala, ale vzhledem k přípravným zápasům se v celkem dobré formě ukazuje Neuvirth, Vokoun, Kotalík, Kubalík, Plekanec i Milan Michálek... Uvidíme, jak to bude vypadat dál.
Takže má tedy český národní hokejový tým šanci pod novým trenérem obhájit fantastickou zlatou medaili? Záleží na okolnostech - na formách jednotlivých hráčů. Ovšem produktivita ve svých klubech nutně neznamená také produktivitu na mistrovství světa. V případě stejného herního projevu jako na turnaji v Kolíně a Mannheimu, Vokouna ve výtečné kondici v české brance, podobných hráčů a Haška s většinou primadon ze zámoří doma u televizních obrazovek, určitě.
Růžičkův zlatý Kolín 2010. Doufejme a věřmě v Hadamczikovu zlatou Bratislavu. Zlatou... ne stříbrnou!

Kristýna Mitášová
Autor Kristýna Mitášová, 03.10.2010
Přečteno 333x
Tipy 4
Poslední tipující: Caprica
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Děkuji mnohokrát. =*
Bohužel je to tak, netvrdím, že Hadamczik vede repre špatně, ale tak určitě se najde někdo, jako třeba Jandač, který by byl schopnější než on, a u nějž bychom měli jistotu, že opravdu postaví tým na hráčích z KHL, ELH, případně dalších evropských lig. Výjimku bych udělala u Vokyho, Ondry Pavelce a pozastavila bych se nad Voráčkem, Kotalíkem a Rozsíval. Havlát, Eliáš, Polák, Prospal a spol. ať tůstanou ve svých milovaných klubech.
A jinak ještě jednou mockrát děkuju za pochvalu, nevím, zda si takovou chválu zasloužím. =D

05.10.2010 10:20:00 | Kristýna Mitášová

super, super, super výkon. Ty si pro mě jeden z nejlepších sportovních komentátorů :D Máš to fakt moc hezky napsané.

Říkla jsem si, že jak zas dojde k reprezentaci zase Lojza, že obhájení zlata nám dá sbohem. Přesně jak říkáš...jako kdyby nebyl nikdo jiný...ale pokud tam budou hlavně kluci, kteří na ledě nechají všechno, máme šanci...:)

04.10.2010 22:28:00 | Caprica

Děkuju. :-*
Já jsem hlavně a především tou hokejovou fanynkou, a snad doufám, do budoucna i sportovní komentátorkou. Ráda bych se věnovala sportovní televizní žurnalistice, tak snad to vyjde. =)

04.10.2010 20:16:00 | Kristýna Mitášová

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí