EU a bylinky.

EU a bylinky.

Anotace: Mají léčivé bylinky odzvoněno?

Sbírka: Úvahy, fejetony a jiná próza

EU a bylinky.
Po přečtení tohoto článku (odkaz níže) mně naskočila husí kůže.

Bylinky nebudeme moci používat jak budeme potřebovat, ale jak určí pravidla a předpisy pro bylinné produkty.

Nevím jak to bude v praxi vypadat, možná bylinkový čaj nebo jiné přípravky budou v prodeji, ale za mnohem vyšší cenu, která bude odrážet cestu jakou každá konkrétní bylina bude muset absolvovat, protože jinak nedostane souhlas k využívání v bylinném léčitelství.
Vůbec nikoho nezajímá, že bylinky a jejich účinky jsou známé tisíce let, dokázaly léčit hodně dávno před náma.

Od 1. dubna 2011 budou bylinky a jejich využívání prakticky v ilegalitě. A prý nejde o žádný apríl.

Já využívám byliny hlavně jako čaj, bylinné sirupy, kapky, obklady, koupele. Asi před dvaceti lety jsem si je sbírala sama, ale i to je už dnes problém. Když vyjdu do míst, kde bylo léčivek požehnaně, tak dnes nenajdu nic. Tam kde dříve rostly voňavé koberce máty peprné nebo mateřídoušky je dnes jen bodláčí. Sami si totiž přírodu devastujeme….
A to je do budoucna docela smutné.

Článek je zde: http://www.wmmagazin.cz/view.php?nazevclanku=z-eu-zmizi-lecive-byliny&cisloclanku=2010100003

Kdo chcete přečtěte si jej a posuďte sami.
Autor Jarka, 29.10.2010
Přečteno 360x
Tipy 2
Poslední tipující: Zasr. romantik
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

vladan_ - možné je všechno. Mrkev a jiná zelenina prospívá našemu zdraví stejně jako bylinky.

03.11.2010 12:41:00 | Jarka

vladan_ - a s tím hlasováním, no nevím nevím...

03.11.2010 06:59:00 | Jarka

vladan_ - no asi to tak nějak dopadne. Mně jen štve, že do takové staré tradice jako je léčení bylinkami někdo zasahuje. Ale jak říkáš, všechno přezijeme. Nic jiného nám totiž nezbude.

03.11.2010 06:57:00 | Jarka

Zasr. romantik - to je vše pravda, jenže hodně lidí se bojí.

30.10.2010 12:25:00 | Jarka

Bylinky byly, jsou a budou! A jestli si někdo myslí, že nám bude předepisovat, odvoláme ho! Vždyť je to tak jednoduché. Neposlechnout a zvolit jiného. Jen se naučit využít své možnosti. Ony totiž nejsou malé!
ST!

29.10.2010 21:17:00 | Zasr. romantik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí