Nanotechnologie - budoucnost ekonomiky v ČR?

Nanotechnologie - budoucnost ekonomiky v ČR?

Anotace: Abych Liter nezasvinil jen negací, pokusím se o pozitivismus. Mám pocit, že náš průmysl jde správným směrem - v nanotechnologii je budoucnost (i peníze).

.

V budově Ústavu fyzikální chemie J. Heyrovského (nedaleko Ládví) bude tento měsíc uvedeno do provozu Centrum pro inovace v oboru nanomateriálů a nanotechologií. S budováním centra se začalo 1. října 2008. V osmnácti zrekonstruovaných místnostech budou mít pracovníci nanocentra k dispozici řadu špičkových přístrojů. Projekt centra byl jedním z 58 projektů, které získaly podporu z Operačního programu "Praha – konkurenceschopnost".

Nanomateriály a nanotechnologie mají stále se rozšiřující uplatnění. Pro účinný přenos výsledků výzkumu do technologické praxe je třeba zajistit přímou vazbu mezi základním výzkumem a průmyslovými podniky. K tomu bude sloužit právě nové centrum.

Více na jejich webu:
http://www.jh-inst.cas.cz/nanocentrum/detail.php?p=1

Liberecký výzkum a vývoj nanomateriálů:
http://atanova-zasuvka.blog.cz/1001/i-nanotechnologie-muze-byt-krasna

Ale ani v biochemii nejsme žádná béčka, vědci z Masarykovy univerzity v Brně objevili novou sloučeninu, která najde uplatnění ve zdravotnictví, farmacii i v potravinářském průmyslu. Látka má tvar stonku bambusu a dokáže například přenášet léčiva v těle. Vědci ji nazvali bambusuril a patent se prodává po celém světě. Na Čínu bych se ale vykašlal, protože nám zlikvidovali sklářský i textilní průmysl, hračky... atd. Mnohamiliónová armáda podhodnocených dělníků sežere celý svět. Dokud v Číně nebudou svobodné volby a civilové nebudou mít svobodný přístup k informacím, "bambusuril" bych do Číny nepustil. (...stejně si ho zadarmo ukradnou, chjo...)

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1004/bambusuril-objev-svetoveho-vyznamu-z-brna
Autor Aťan, 05.11.2010
Přečteno 411x
Tipy 10
Poslední tipující: Mbonita, Gabrielle, Iv, Špáďa
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

popravdě nanotechnologie je záležitost budoucnosti..otázkou je,zda to přinese jen dobré..
to že jsme světovou špičkou v této oblasti bádání je fakt..jen ho jaksi neumíme více uvést do podvědomí laické veřejnosti.

10.11.2010 09:04:00 | Mbonita

No to záleží,co bude k vidění,teď mi stačí dívat se jedním,druhé často přivírám :-)

08.11.2010 20:41:00 | Iv

Iv, třeba to v budoucnu uvidíme líp... třema očima :-))

08.11.2010 15:10:00 | Aťan

Nano mi přijde dobrá,oceňuji ji hlavně v medicíně,ale jednou se může vymknout,asi jako všechno,co člověk vyprodukoval.
Tak uvidíme jak ji v budoucnu zmáknem :-)

08.11.2010 10:52:00 | Iv

Já se z vás picnu :-)

08.11.2010 10:46:00 | Iv

...běž si tedy, ale zítra ráno u píchaček! (myslím ty hodiny na vrátnici, samozřejmě)

07.11.2010 22:47:00 | Aťan

Sio, grant jsme už loni v pořádku obdrželi a hned prochlastali. Ty jsi byl myslím v tu dobu s asistentkou někde na Vysočině mapovat plodnost říčních škeblí (Anodonta anatina).

07.11.2010 10:20:00 | Aťan

jo jo, četl jsem :-)) Fakt je, že jestli se to vymkne, tak se z toho všici pos... :)

06.11.2010 09:01:00 | Aťan

Jen o maličko zchladím tvůj optimismus, ale spíše jen tak z hecu a s nadsázkou, ale jsou i aplikace, kde se ukazuje, že nové technologické možnosti vedou k vývoji výrobků a aplikací, kde v konečném důsledku mohou mít i vedlejší negativní důsledky,... třeba, když se to s jejich používáním přehání...

Viz třeba http://liter.cz/Basne/307055-view.aspx

06.11.2010 00:37:00 | Špáďa

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí