Něco vám řeknu, Brňáci jsou kabrňáci !

Něco vám řeknu, Brňáci jsou kabrňáci !

Anotace: Do Brna se slétají vynálezci a nejlepší technologičtí giganti z celého světa v takovém počtu, že přirovnání ke kalifornskému Silicon Valley je namístě.

.

Už to asi nezakřiknu, z Brna je středoevropské centrum nanotechnologií, biotechnologií, počítačové a telekomunikační inovace nebo molekulární medicíny.

Brno se totiž stalo pro americkou společnost Honeywell vývojovou a výrobní základnou v evropském regionu, jedinou mimo území USA. V roce 2003 do toho vrazili 30 miliónů dolarů. Sami asi nevěřili, jak úspěšně se tento projekt rozjede a jak velký celosvětový zájem mezi vědci a uznávanými firmami se rozpoutá. Např. středoevropský technologický institut CEITEC a mezinárodní centrum klinického výzkumu ICRC spolu s dotací pro CzechGlobe teď dostali na projekty z Unie 11 miliard korun. Mají zájem i další nadnárodní firmy, počínaje Microsoftem, NetSuite, Apprise Software, výrobci mikroskopů FEI, softwarový gigant Red Hat... no, prostě se to rozjelo a stovky nejlepších českých kluků a holek s patřičným vzděláním už tam buďto pracuje, nebo mají šanci se tam dostat. Samozřejmě konkurence zahraničních spolupracovníků - vědců je obrovská, ale platy jsou hóóódně nad českým průměrem, co si budeme povídat. :-)

Tak až budeme zase trudomyslní, vzpomeňme si na Brňáky – ne všude to stojí za prd.
Autor Aťan, 06.12.2010
Přečteno 331x
Tipy 12
Poslední tipující: Uriziler, Iv, Špáďa, slavekmiloslav
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Souhlas. Docela by mě ale zajímalo, jestli ve své historii někdy amíci měli větší dluhy než dnes. Před pár lety by mě ani ve snu nenapadlo, že si budou půjčovat v komunistické Číně.

Odbočím - před chvílí se odkleplo, že navigační systém Galileo bude v Praze, Holanďani prohráli 22:4. :-))

http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/navigacni-system-galileo-bude-v-praze.html

08.12.2010 22:11:00 | Aťan

Viz:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1004/cesti-vedci-po-zasluze-v-prvni-lize

08.12.2010 18:17:00 | Aťan

Ale já si přesto myslím, že Brno a spol. tu smůlu protrhne, amíci dolarem nešetří. Nutno ale přiznat, že se podílíme na výzkumu pro NATO - bezpilotní letadla, vesmírný protijaderný štít, špionážní družice, satelitní odposlechy... ap.

08.12.2010 18:12:00 | Aťan

Vlastně to asi souvisí s mým nacionalismem. Mrzí mě že z českejch hlav má celej svět větší přínos, než samotný češi, ale tak aspoň že existujou.
Stejně je to ale všude, každý jeden čech je takřka génius, ale dohromady nedaj nic, chce to najít tmelící prvek.

08.12.2010 15:24:00 | Unyle Pěl

Jestli ti čeští šikulové používají víc pozitivních českých vlastností než negativních, tak je to fuk, no né? :)

08.12.2010 14:50:00 | Aťan

Souvisí, ale jak myslíš.

08.12.2010 14:21:00 | Unyle Pěl

Unyle, já myslím že kauza Brňáci s českou povahou moc nesouvisí - myslí a mluví se tam víc anglicky, platy jsou v podobném duchu.

Politické články (moje) beru jako soukromou kroniku, abych po letech věděl, co mě tenkrát štvalo, a jestli s tou náladičkou jsem nebyl osamělý.

08.12.2010 13:41:00 | Aťan

Nechval dne před večerem. Češi jsou skvělí eklektici, dokážou předvídat, dokážou se nadchnout a vynaleznout převratnou věc. Ale chybí jim vytrvalost, nadšení opadne, už je to nezajmá, chybí jim praktičnost, jiný čech to neocení, neb jsou češi ignoranti. Tak čech udělal obrovskou práci pro celý svět, ale nikdo z čechů z toho nic nemá. Vynálezce byl nakonec rád, když patent prodal za pár korun američanům, aby neumřel hlady.
Češi jsou snad nejgeniálnější národ, ale taky snad nejvíc schizofrenní. - A momentálně nemá společnou myšlenku, společný cíl - to hledej a začnou se dít věci. Je to nejtěžší, ale jediné možné vysvobození. Proto haním politické články, jsou prostě dokonale bezzubé.
Vím, že se nechceš vzdát a to je velmi sympatické. Přeji, ať se daří.

08.12.2010 11:55:00 | Unyle Pěl

V dnešní IT době je propojenost ohromující. Nejenže spolupracují denodenně s Prahou, Libercem... a já nevím kde všude je vývoj rozlezlý, ale videokonference probíhají po celém světě, kdykoli to situace vyžaduje. Ušetřej za letenky, pacholci :)

A nejen to, mají i studijní program pro děti zaměstnanců i ostatní šikuly. Učí se na simulátorech např. lítat na Měsíc, chodit po Marsu a podobný ptákoviny.

Když si vzpomenu na moje dětství se šuplerou a logaritmickým pravítkem...

07.12.2010 11:11:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí