Gramatika - nepřítel dnešní generace?

Gramatika - nepřítel dnešní generace?

Anotace: O tom, jak dnes píší mladí lidé...

Gramatika, aneb nepřítel dnešní generace
V dnešní době existuje mnoho sociálních sítí, jako je například Facebook, Twitter, MySpace a další, jim podobné. Na ně se registrují nejen především 13-16-ti letí, ale například na Facebooku může člověk dnes najít i svou babičku. Ale o tomhle masovém rozmáhání se dnes bavit nebudeme. Chtěla jsem zavést řeč na trochu jiné téma, a to sice na to, jak mladí dnes používají (či spíše nepoužívají) gramatiku, počešťují anglická slova a tím v podstatě kazí oba dva jazyky.

„Awojky, mocinky tě lovískuju“

Klasický příklad počešťování anglického slova „love“. Ovšem ani začátek této věty není zrovna normální. Písmeno „w“ už sice dnes není takový fenomén, jako si ho pamatuji před dvěma až třemi lety, ale občas se s ním ještě setkáme. Proč ho lidé píší? Odpověď na tuto otázku jsem zatím nenašla. Když se zeptáte někoho, kdo ho používá, odpoví nějak takto: „Protože se mi to líbí a je to cool.“ Ale dejme tomu, že „w“ by se ještě nějak dalo překousnout…

„AhOoJíČeK, jAk PaK se MáŠ? MuCQq.“
Nicméně co je moc, to je příliš. Praktičnost tohoto stylu psaní je na nule, napsat jednu větu takto trvá průměrně 2x déle, než jí napsat normálně. A navíc, kdo to má číst? Pokud takovouhle větu napíšete normálnímu člověku, nejspíš se s moc velkým pochopením nesetkáte, a nejspíš Vás jen pošle ne zrovna vybranými slovy do „oněch míst“.

„ Asy, abi, samozdřejmně, mi pudeme“ ..
… a další paskvily, které se dnes a denně na těchto sociálních sítích objevují. Píší je často nejen menší děti, u kterých bych to ještě celkem chápala, ale i lidé starší 15-ti let, kteří už by alespoň trochu měli vědět, co slovo gramatika znamená. Nechci si ani domýšlet, jak tito lidé musí psát ve škole… Nehledě na to, že většině ostatních lidí se z toho může dělat mírně zle :-)

Co z toho vyplývá?
Že by se lidé, kteří takto píší, mohli naučit trochu lépe našemu mateřskému jazyku, nebo si alespoň k počítači brát Pravidla českého pravopisu :-)
Autor Lilina94, 06.12.2010
Přečteno 442x
Tipy 4
Poslední tipující: Lucy Susan
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mohli by si občas něco přečíst, to by je nezabilo.

08.12.2010 12:02:00 | Unyle Pěl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí