Svůj osud máme ve svých rukou, nikdo nás nenutil fetovat

Svůj osud máme ve svých rukou, nikdo nás nenutil fetovat

Anotace: Tohle je moje úvaha do školy. Úvahy píšu strašně nerad, takže se předem omlouvám, jestli to nebude moc kvalitní.

Když se narodíme, tak na sobě nemáme, ani kousek látky. Náš list je úplně nepopsaný a naši rodiče a členové rodiny čekají, že z nás vyroste spořádaný občan, kterému se bude dařit dobře a splníme svým rodičům sny, které si nemohli splnit sami. Ale jak dorostem do věku, kdy už máme vlastní „rozum“, tak si děláme vše podle vlastních názorů, u kterého si myslíme, že je ten nejlepší a ty starší generace nemají nikdy pravdu. Začneme se stýkat s různou sortou lidí. A je jen na nás, jestli je ta správná nebo ne. Ale jak už to chodí, najde se hodně lidí, kteří si najdou i tu špatnou cestu. Začnou chodit na diskotéky, kde prvně zkusí nějaké ty návykové látky a někteří dokonce i automaty. Po pravdě řečeno vůbec nechápu, co na tom všem vidí. Jsou i přece příjemnější činnosti, u kterých se člověk zabaví a jejich závislost není tak moc škodlivá. Proč začínají fetovat a nebo hrát automaty za cenu, že ztratí své nejlepší přátelé, rodinné příslušníky. A v pozdějším věku si zničit svou vlastní rodinu, kterou si člověk tak pracně zakládal? Vždyť podle mě se pak už samotný „feťák“ nemůže na sebe podívat do zrcadla aby neměl výčitky svědomí. Co jim ta droga dává? A je tu nějaká možnost jak snížit počet závislých? Vždyť i ten stát podporuje alkoholismus tím, že povolí, aby se v televizích ukazovaly reklamy na alkohol, do schránek přicházely letáky s alkoholem. V televizi lidé piji alkohol a kouří cigarety a pak je to šlechtí, tím pádem je logické, že si mladí lidé budou myslet, že to je úplně normální věc. Ani kampaně namířené proti tomuhle problému, nepomůžou, pokud to budeme dále vídat všude, kde se jen podíváme. Ale nejvíce mě mrzí, že si poslední dobou začínají někteří ničit své nádherné životy marihuanou a jsou na to dokonce hrdí, že to někdy zkusili a také na to, že to konzumují pravidelně. Vždyť tohle je první krok k tomu, aby skončili se závislostí na něčem tvrdším. A když se jim to snaží někdo vysvětlit, tak se člověku akorát vysmějí do obličeje s tím, že marihuana není návyková a oni nikdy nic jiného nezkusí. Co kdyby lidé v dnešní době více mysleli na budoucnost? A jejich prioritou by se pro ně stala práce, kariéra, rodina a především ZDRAVÍ. Nebylo by nám v tom čistém světě líp? Proberte se a začněte s tím konečně něco dělat, takhle to dál jit nemůže. Jak to tu pak bude vypadat za dvacet let?
Je statisticky dokázáno, že rok od roku stoupá počet závislých. Především studenti experimentují s drogami, hlavně s konopnými látkami. Nejčastěji to jsou však muži. Díky tomu jsme se bohužel jako národ zařadili do horní příčky v Evropě,mezi největší konzumenty konopí. Od roku 2007 klesl počet mladistvých,kteří zkouší drogy, do patnácti let. Ale naopak narostl počet těch, kteří se účastní tanečních party, kde se stále oblíbenějším stává kokain. Jeho obliba stoupá nejspíš na úkor extáze, kterou mladí berou čím dál méně. Neustále jsou u nás největším problémem cigarety a alkohol, na kterých se člověk stane závislý, velmi lehce. Bodejť by ne,když to jsou látky státem podporované a propagované na každém rohu. Jen v Česku je závislých na nikotinových výrobcích 26,6 procent obyvatel z toho 16,3procenta jsou děti. Většina mladých si svou první cigaretu zapálí ve svých třinácti letech. Proto se ptám, co bylo prvním impulsem pro to, aby si zničili celý svůj život hloupu závislostí? Ale nejvíce závislých a konzumentů na celém světě jsou lidé na alkoholu. Co se týče konzumace, přiznejme si, že jsme alkohol okusili úplně všichni, a většinou jako nezletilí. Dokonce nám ho i nabídli rodiče.Pak už to byla čistě naše volba, stát se závislým, do toho nás nikdo nenutil. Zkusme někdy přemýšlet víc nad budoucnosti a nebýt tak sobečtí, bezohlední a nezodpovědní. Život před drogou nám už nikdo nevrátí, ale my si ho můžeme vynahradit tím, že přestaneme být závislí.
Autor diciassette, 06.12.2010
Přečteno 387x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

no kdybych měl hypoteticky mluvit za sebe, tak mě by k drogám dovedlo zoufalství (k těm tvrdým), v případě LSD asi zvědavost (ale tam si myslím, že není moc o co stát) a svým způsobem nuda a šeď- ta může vést k lecčemu "pozitivnímu".
No a co obecná populace? Tam to může být ještě čirá blbost a tlak okolí. Drogy nejsou jednoduchý problém. Drogy podle mě lidem dávaj strašně moc, ale zároveň si berou to, o čem člověk ani neví, že to má. Je to takový štěstí zadarmo. No za peníze. :-)

07.12.2010 10:28:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí