chaotická přítomnost a touha po řádu

chaotická přítomnost a touha po řádu

Anotace: ...

vykleštěná free cokoliv versus volný styl, který se jim ale pranic nelíbí, což je jenom důkazem, že ho tak ani nechtějí. jen ať jim to zní.
a pak jsou tu děti a pejsci, jako lakmusové papírky, kteří vyžadují řád přímo dychtivě a když z nemohoucnosti ho rodičové dát nemohou, anebo nově, tj. posledního téměř půl století, přímo něchtějí tzv. vědecky omezovat od prvopočátku. tak vzápětí nastupuje stará poučka - nedostane-li pospolitý lid mantinely, vytvoří si je sám, což u dětí a pejsků platí stonásobně. a tak mantinely dneška se posouvají přímo vesmírně se stejnou dávkou chaosu. a pak je tu představa mříží a bezbřehé volnosti a všichni unisono řveme - volnost! a volíme levici... a přitom nostalgicky vzpomínáme na řád minulých režimů. i hitler dokázal tuto zemičku během pár dnů převést z levé strany na pravou... na silnici. a komunista dával právo na práci... s bičem v ruce a měl výsledky...
jsou ještě volné duše v počtech promilních a budou proto volat jediní oprávněně.
a pak je právo na život a právo na smrt. první část práva už dokážeme inzerovat jako důkaz humanity pro „zaostalé“, přičemž druhou šmahem zapuzujeme jako neoprávněnou. křešťanská tradice nás zavazuje a strach z jakýchkoliv doteků smrti děsí. japonští pozůstalí sebevraha hradí škody a křesťanští už nevylučují ze hřbitova, ale jenom proto, že už o tuto výsadu málokdo stojí. a společensky je neúnosné o smrti mluvit, stejně jako se o ni postarat důstojně.
Autor slavekmiloslav, 12.12.2010
Přečteno 317x
Tipy 5
Poslední tipující: Unyle Pěl, Aťan
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je to tak

14.12.2010 14:59:00 | Unyle Pěl

tohle téma jen náhodně koresponduje s tím o čem vedli plamennou debatu.. tohle je z archivu

12.12.2010 15:23:00 | slavekmiloslav

...ty toho nakecáš, než se oběsíš :) Všimni se jedné věci: po smrti zřejmě neuslyšíš nesouhlasný protinázor.

Svoboda a chaos, demokracie a totalita... mám toho plnou knihovnu a vím pořád prd. V 89 jsem zvonil klíčema, protože jsem pošilhával po demokracii švédského typu, a dostalo se mi Sicílie v plné parádě. No nic, snad příště... :)

12.12.2010 14:57:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí