Bitka s neštěstím

Bitka s neštěstím

Anotace: Nic v nás nevbudí takovou úctu jako člověkt statečně snášející neštěstí.(stručná školní práce)

Nic v nás nevbudí takovou úctu jako člověkt statečně snášející neštěstí.

Autorem citátu je L.A. Seneca,který neměl moc zdařený život(skončil sebevraždou) a vyplývá z životních zkušeností. Jeho díla se vyznačují jasně definovanými myšlenkami a velkou znalostí lidí.

Nikdo není bezchybný a každý se občas utne ačkoli myslí ,že pro určitou chvíli je konkrétní řešení to nejlepší.
Jediné rozhodnutí může změnit náš život v peklo na zemi nebo v procházku růžovou zahradou. Avšak není žádná růže bez trnu.
Vždyť všechna rozhodnnutí mají své kladné i záporné stránky.
Snad každý už si zažil období, kdy si připadal naprosto ztracený, cítil se sám, nebo i přemýšlel na skoncováním se sebou samým.
Každý považuje za neštěstí trochu něco jiného, avšak myslím, že všichni se shodneme na tom, že velice těžké je smířit se se ztrátou někoho blízkého-ať už přítele...nebo partnera..

Ale je jen na nás jak se s tím poperem.
Pro mě, skutečné neštěstí je prohrát sám se sebou.
Někdo by mohl říct, že raději důstojně zemře na nohou než aby žil na kolenou. Ale žádná smrt není důstojná.
Leckdy i ten, který prohrál může být vítězem.
Vždyť jedna prohra neznamená konec všeho ale třeba i začátek něčeho dalšího.
Lepšího.

Ustát špatné období a jít dál, protože nikdy nevíme, do čeho dalšího nám život dá možnost nahlédnout a místo trpkosti ochutnáme i něco sladšího.
A proto souhlasím se Senecou:
Nic v nás nevzbudí takovou úctu jako člověk statečně snášející neštěstí.
Autor Live to fight, 14.12.2010
Přečteno 368x
Tipy 4
Poslední tipující: Judita, Lucy Susan
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Patří ti ode mě veliký díky ,za tuto úvahu.Souhlasím nejen se L.A. Seneca,ale i s tebou.Máš v mnoha ohledech pravdu.Ještě jednou Děkuji moc :)

17.12.2010 20:20:00 | Lucy Susan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí