Čas

Čas

Anotace: Co je to čas? Je hmotný? Může ho člověk ovládat?

Snad každý někdy uvažoval nad tím, jestli se dá čas zastavit, jestli se dá v čase vrátit nebo naopak vidět budoucnost. Ale co je vlastně čas? Někdo by odpověděl, že čas je slovo, jiný, že čas je všude kolem nás a další, že to je bůh. Na tuhle otázku vlastně neexistuje správná odpověď, protože každý ji pochopí jinak.

Čas je svým pánem a člověku se ho zatím nepodařilo ovládnout. Naštěstí. Kdyby člověk ovládl čas, ovládl by celý vesmír a všechno s ním spojené. Co by se stalo potom? Když by někdo nestíhal, zastavil by čas, dodělal potřebnou práci a zase ho pustil? Bylo by to správné? Nevymstilo by se mu to?

Žije vůbec čas? Je to někdo? Má duši nebo to prostě nikdo není? Je čas hmotný nebo je to něco jako vzduch, který je všude kolem nás? Tolik a plno dalších otázek si asi každá myslící bytost položila. Ale kdo na ni dokázal odpovědět?

Podle mě je čas všude kolem nás. Snad ho nikdo nikdy neovládne, protože čas je svým pánem a svým pánem by měl i zůstat. Člověk by neměl mít všechno, protože kdyby měl všechno, nevážil by si ničeho. Potom by se někdo s nedobrým úmyslem dostal třeba do minulosti, tam by zabil člověka, nemusel by se pak vrátit do stejné přítomnosti a nemusel by se vrátit vůbec. I když by se vrátil do stejného letopočtu, mohlo by být lidstvo na jiné úrovni nebo by lidí bylo méně, více… Kdo ví, co by bylo?

Nikdo by si neměl s časem zahrávat, protože čas jediný je spravedlivý. Každý, ať chudý či bohatý, má stejně dlouhou minutu, hodinu i rok. Před časem se nikdo neschová, ale ani před ním neuteče. Je už na člověku, jak s ním naloží. Jestli ho stráví příjemně, nebo jestli se celý život nudí a na konci života si to uvědomí. Už je pozdě. Pak už nemá cenu si to vyčítat. Není návratu.

Čas jsou pouhá tři písmena, a jak dokáží zamotat člověku hlavu. V dnešní době každý někam spěchá. Pořád se jenom dívá na hodiny a ani si života neužije. A já na tom nejsem jinak. Pořád jenom někam spěchám, nic nestíhám. Přitom by stačilo si věci dobře rozplánovat, nedělat zbytečnosti…

Líbí se mi citát Luciuse Annaeuse Senecy: " Stěžujeme si, jak máme málo času, ale jednáme tak, jako bychom ho měli nekonečně mnoho.". Ale uvědomuje si to někdo?
Autor Desir-ka, 06.01.2011
Přečteno 387x
Tipy 5
Poslední tipující: Findë, Judita, Désolé
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí