Armagedon. Apokalypsa. Zjevení Janovo. A vaše.

Armagedon. Apokalypsa. Zjevení Janovo. A vaše.

Anotace: Vypracování jednoho ze zadání zkušebních maturitních slohovek. Jedná se konkrétně o líčení. Doufám, že se to dá alespoň přečíst, vypracování mi trvalo asi 45 minut. ZADÁNÍ ZE ZKUŠEBNÍ STÁTNÍ MATURITY, VYŠŠÍ ÚROVEŇ

„Zatroubil první anděl: Nastalo krupobití a na zem začal padat oheň smíšený s krví. Třetina země, třetina stromoví a veškerá zeleň byla sežehnuta....“ Poté přišli další dva andělé a dokončili biblické dílo zkázy. Voda byla otrávena, zahynula většina všech živých tvorů a objevila se mohutná hora chrlící oheň a lávu... Zhruba takto vypadá konec světa, chcete-li Apokalypsa, podle knihy knih.
Naleštěná hledí kosmických skafandrů odráží odhodlaný výraz tváře Bruce Willise kráčejícího odhodlaně kupředu, vstříc nebezpečné, snad téměř sebevražedné misi. Náš hrdinný Bruce samozřejmě není sám. Obklobuje jej pečlivě vybraná sbírka nejvypracovanějších těl a nejvybělenějších chrupů herecké smetánky, která se vydává v raketoplánu spasit svět před smrtnosným asteroidem, jenž bude s plnou parádou a pokud možno i hrdinským sebeobětováním, rozmetán na vesmírný prach za doprovodu efektních záběrů z různých úhlů... Než k tomu však dojde, je divák zahlcen názornými obrazy amerických metropolí, které jsou jedna za druhou ničeny smrští hořících kosmických těles ničících vše, co jim příjde do cesty. Obzvláště často je možno vidět světoznámé metropole, jejichž proděravělé konstrukce padají k zemi s patřičným rachotem a porcí prachu a plamenů. Přibližně tímto způsobem vidí konec světa velká většina hollywoodských scénaristů.
Slunce. Náš životadárce, náš zdroj tepla a světla, náš největších přítel ze všech plynných obrů v Mléčné dráze. Ale ejhle, během několika miliard let se z našeho kamarádíčká vyklube expandující hvězda před kolabsem, která pohltí téměř celou naši sluneční soustavu včetně naší matičky Země. Ještě než nás naše Slunéčko dokonale pohltí, vysuší veškeré zásoby vody, čímž se naše modrá planeta stane jen suchým a pustým geoidem. Následně se Slunce začne rozpinát do nepředstavitelných rozměrů a spolkne nejen naše sousedy Merkur a Venuši, ale také ten náš malý plácek. Poté praděpodobně imploduje a zhroutí se v černou díru. Toto je další z možných konců světa, tentokrát založený na vědeckých teoriích.
Samozřejmě ještě existují další možné scénáře. Za zmínku určitě stojí teorie „návštěvníků“, kterou si neustále prosazují zastánci science fiction. A jak to bude vypadat? Pravděpodobně přiletí spousta kosmických lodí a vyspělými zbraněmi udělá z povrchu Země jeden velký cedník a následně vyhubí nebo zotročí přeživší lidstvo.... Tento způsob konce, zdá se mi vpravdě poněkud nešťastným, ale za zmínku určitě stál.
Dalším ze známějších zániků lidstva je v souladu s Čapkovou hrou R.U.R.. Představa, že nás zničí náš vlastní vynález mi příjde nejpravděpodobnější. Nemusí to být jen vzbouření roboti, ale například námi vynalezené bomby. Lidé jsou příliš hloupí na to, aby vzájemně neválčili a nechali spát sílu atomových a vodíkových bomb. Dle mého názoru se prostě jednoho krásného dne zničíme sami a jediné co zbyde bude radioaktivita a zbytky po chemických zbraních a řekněme si to na rovinu, z takovéto kombinace prostě nemůže vzejít nic pěkného....
Autor Santara, 10.03.2011
Přečteno 603x
Tipy 4
Poslední tipující: Santara, Trystan ap Tallwch
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ahoj. Už jsem ze školy dlouho venku, abych mohl říci jestli to líčení je nebo ne. Ale zamyslet se nad tím by většině lidí prospělo. Je tu ještě jedna možnost. Největším nepřítelem lidstva jsou neviditelné bakterie a plísně, kterým vytváříme ideální podmínky při neustále rostoucím používání chemikálií a obklopováním se odpadků. To si myslím , že je největší hrozba apokalypsy. Lidstvo aby vyhynulo nepotřebuje války a vesmírné nepřátele . Lidstvo si vystačí samo a ani o tom nebude vědět. :-)

15.04.2012 19:05:33 | korzar

Díky :) nicméně ... profesorka mi to jako líčení uznala. Líčení nemusí být jen popis vnitřního stavu. Je to prostě umělecký popis :D. Pravda... tomu se to úplně nerovná, ale uznali by mi to. Každopádně jsem ráda za jakoukoli kritiku :)

11.04.2011 21:37:00 | Santara

Rozhodně to líčení není. Líčení chápu jako popis vnitřního stavu člověka. Mimochodem líčení bylo i téma mé maturitní práce :-P
Myslím, že se to dá považovat za úvahu. 45 minut je slušný výkon. Ale ty žánry si raději před maturitou projeď, myslím, že je to tak, že když napíšeš špatný žánr, tak Ti to automaticky hodnotí nedostatečně ne? Ale s tou novou maturitou, kdo ví...
Přeju hodně štěstí

10.04.2011 23:48:00 | Maro Deives

DS: Na druhou stranu je to pravdivé. Lidstvo je pěkná sviňárna...

04.04.2011 20:23:00 | Trystan ap Tallwch

Tak tohle má do líčení hodně daleko. Není to ani úvaha, ani vyprávění, ani povídka, ani líčení.

11.03.2011 11:50:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí