Pravda

Pravda

Anotace: Pravda... Co je to...?

Pravda… Co je to pravda? Někdo tvrdí, že pravda jsou fakta. Ale je to tak vždy? Když fakta ukazují na jednu stranu, ale mezi lidmi je rozšířena víra ve stranu druhou… Co je pak pravdou? Je pravdou to, co je racionální, co je skutečným faktem a co je podložitelné důkazy nebo zdravým rozumem, nebo je pravda to, čemu lidé věří? A je pravda skutečně jen jedna, nebo jich je více? V některých věcech, jako je víra, má každý svou pravdu, ale kde je ta jediná a skutečná? Neexistuje, protože ji nelze doložit fakty, nebo jich existuje více? Nebo je snad pravdou to, čemu věří nejvíce lidí? Pravda je to samé jako lež… Když člověk lže, říká svou pravdu, nebo svou verzi pravdy, která již existuje… Ale co je potom skutečné? Když tomuto člověku všichni uvěří… Nestane se jeho lež pravdou a skutečná „pravda“, ať už fakty podložená nebo ne, se stane lží, či jen domněnkou? Když všichni uvěří v lež a poté nezbude nikdo, kdo by pravou pravdu znal… Stane se tato lež novou pravdou? Pravdu nelze uchopit… A když se nad ní člověk zamyslí, tak se k žádné nedopracuje, protože celá tato úvaha je založená na tom, čemu kdo věří… A čemu věříte Vy? Je pravda to, co můžeme dokázat? Nebo je to ono tvrzení, kterému věří většina lidí? S pravdou si není radno zahrávat, protože ji lze zneužívat a manipulovat s ní podle potřeby… A nakonec se říká, že pravda vždy vyjde na povrch… Ale která…? To už se asi nedozvíme…
Autor Jean Ringo, 04.05.2011
Přečteno 368x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

dovolil jsem se inspirovat, tady je výsledek:
http://liter.cz/Uvahy/325722-view.aspx

04.05.2011 15:21:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí