Jiný svět

Jiný svět

Anotace: Literatura je úžasný svět pro toho, kdo do něj vstupuje s otevřenýma očima.

Literatura je úžasný svět pro toho, kdo do něj vstupuje s otevřenýma očima a vnímavou duší. Pro toho, kdo je ochoten (a schopen) pohroužit se do příběhů jiných, žít s nimi jejich život, třeba i nesouhlasit, polemizovat, nebo se jen tak nechat hýčkat. Je to velké dobrodružství, které rozvíjí lidskou fantazii, vytváří představy o dobách dávných nebo třeba budoucích.

Mně svět knih otevřela teta a nikdy jí za to nebudu dost vděčná. Ukázala mi snění za bílého dne, pochopila jsem, jak je nádherné číst jedním dechem bez ohledu na to, kolik je hodin. Od té doby mě neopustil ten zvláštní pocit těšení se na novou knihu. Na její vůni, na dosud neohmatané stránky, na to, co skrývá. Je to tajemství, které se odhaluje postupně, a já čtu a představuju si... Někdy se směju, jindy pláču, ale málokdy dokážu být chladná. Takovou knihu prostě odložím. Vím, že to není její chyba, prostě byla napsána pro jiného čtenáře.

Doma jsem číst moc nesměla. Máti nerada viděla, že věnuji volný čas něčemu tak "nesmyslnému", jako jsou knihy. V jejích očích to byla ztráta času, který jsem měla využít užitečněji. O to větším dobrodružstvím bylo ukrást nějakou chvilku pro četbu, ať už to bylo v úkrytu na záchodě (tam jsem si knihu pašovala schovanou pod trikem) nebo večer s baterkou pod peřinou. Byla to moje úžasná malá - velká vítězství.

Čtu velice ráda dosud, stále mě uchvacují příběhy, stále jsem připravena je s hrdiny prožívat, spolu s nimi vítězit nebo prohrávat, radovat se či plakat. Tajemný svět knih mě asi nikdy nepřestane lákat, přestože jsem už slyšela, že všechny příběhy prý byly napsány... Nemyslím si to, protože svět fantazie je neomezený. A co je to literatura? Čiročirá fantazie!
Autor hloubavá, 17.05.2011
Přečteno 623x
Tipy 38
Poslední tipující: strawbery, hašlerka, lullaby, Findë, Alien.v.v.s., Kars, zvířenka, ZILA78, Gabrielle, Zasr. romantik, ...
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc se mi líbí úvaha. Sama prožívám každou knížku, kterou čtu, představuji si, jak já sama jsem hlavní hrdinkou(hrdinou). Myslím, že svět fantazie nás může stále něco naučit-např. jak bojovat za své názory a za to, jací jsme. Moc hezké:)

09.06.2011 16:27:00 | lullaby

krásná myšlenka a pravdivá,velice dobře napsané...S.T.

21.05.2011 06:14:00 | ZILA78

Píšeš mi z duše...jako kdybych se viděla...má knihovnička je něco posvátného...o)))

19.05.2011 19:32:00 | střelkyně1

i fantazie má svou realitu...

18.05.2011 10:57:00 | enigman

Svět o světě a fantazii
i únik do snů bohatých
doby ač staré, přesto žijí
emoce, síla, láska, hřích...

Svět o pravdě i fiktivnosti
a touha předlá do řádků
ve dnech i nocích mysl hostí
číst - to je drahá v pořádku...:)

18.05.2011 08:12:00 | šuměnka

Kdo z nás na stránkách knih nebyl pirátem, kosmonautem, nebo kovbojem? Fantazie a knihy jedno jsou. Krásné fantazírování...

18.05.2011 00:14:00 | kasparoza

Čtení je opravdu krásné, lahodné, povznášející a obohacující, obvzláště, když se člověk začte do vkladní knížky.

18.05.2011 00:05:00 | Jeněcovevzduchukrásného

tak z celého vztahu ke knihám mě nejvíc zaujalo to, že vám je máma zakazovala- nevím co z toho všeho lze usuzovat, ale téměř mi to naskakuje samo. Doufám, že špatně.

17.05.2011 20:14:00 | ewon

Já sice moc knih nyní nečtu, protože je pramálo času(když tady mám vás modrásky), ale i zde jsou perly literatury, které mi hodně dávají po pocitových stránkách a Ty jsi jednou z nich:-)))a je vás povícero.Já děkuji, že vás mohu číst a prožívat vaše chvilky, ať už smutné či šťastné!St je málo, ale jinak to zde nejde:-)

17.05.2011 20:04:00 | CULIKATÁ

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí