"Bláznivá doba"

"Bláznivá doba"

Anotace: Polemika ke komentáři úvahy Vzhůru na Petřín

"Lidé za to nemohou, to je tou bláznivou dobou" - tak tenhle komentář mě opravdu vyburcoval k reakci. Mám totiž přesně opačný názor. Lidé za to MOHOU, protože lidé tvoří dějiny, tedy - lidé tvoří dobu, nikoliv doba lidi.

Čas je fyzikální jednotka a měří všem stejně nemilosrdně. Je velmi pohodlné říkat, že doba není vhodná pro velké činy, případně pro jakékoliv činy, a strkat hlavu do písku. Čekání na příznivější okolnosti může ve své podstatě skončit tak, že se tím pískem udusíme.

Mám dojem, že doba je v tom nevinně! Dobu totiž tvoří LIDÉ! Ti bez skrupulí, řvouni, demagogové, lháři, kariéristé, zloději, podvodníci, prostituti svědomí, stejně jako slušní, odvážní, zbabělí, naivní, snílkové a kdovíkdo ještě. Akorát je důležité, aby panovala rovnováha! A mám neodbytný pocit, že se to zvrhlo! Ať se dívám vpravo nebo vlevo, vidím stejné vypočítavé tváře a je mi smutno. To oni nám sugerují, že doba je zlá - přitom se nestydí mastit vlastní kapsu a zapomínají dodat zbytek hesla: "Jak pro koho". Jsou u koryta, tak žerou! Dobrá, ať žerou, ale probůh - ať u toho tak hlasitě nemlaskají!

Připadá mi ubohé, když zloděj volá: "Chyťte zloděje!", a nedůstojné, když o morálce káže ten, kdo žádnou nemá. A připadá mi zvrhlé, když lež se vydává za mystifikaci a na slogan Padni, komu padni jsem vysloveně alergická! Doháje, proč jedněm "padá" a na druhé to dopadne?!

Dívám se často do minulosti a ptám se sama sebe, v jaké době bych chtěla žít. Jaká doba byla ta pravá, ta pro mě, ta pro obyčejné lidi. Odpověď je dost tristní - žádná! Vždycky po zádech těch slušných a slabých vylezli nahoru ti bez svědomí a morálky! Nakonec, co lze čekat od lidí, kteří se škrábou za kariérou po zádech jiných!

Ano, doba je hnusná, ale nemůže za to. Způsobili jsme to my, my všichni, neboť jsme to dopustili. Dopustili jsme to tím, že jsme dovolili, aby po našich zádech vylezli vzhůru ti, kterými opovrhujeme! A oni se nám teď smějí! Mohou, protože mají moc! A kdo má moc, má i pravdu.

V listopadu 89 jsme měli jedinečnou příležitost a my jsme ji promarnili! Je otázkou, dostaneme-li nějakou další!
Autor hloubavá, 21.05.2011
Přečteno 422x
Tipy 20
Poslední tipující: hašlerka, Maryje..., el viento, Kars, Jeněcovevzduchukrásného, Mbonita, zvířenka, V.N.Losinský, šuměnka, kasparoza, ...
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Buďme realisté.Zla přibývá a doufám, že se moji pravnuci nebudou učit, že Hitler byl vojevůdce a velký dobivatel.Vždyď již dnes někdy popírá holokoaust a někteří tomu i věří.Zlo je prostě zlo a dobro je dobro a to navíc, vždy větší nebo menší.Vrah a člověk, který zabije není přeci jedno a totéž.Neúmyslně může zabít každý z nás, třeba při autonehodě, ale člověk, který vědomě ublíží druhému, to je zlo a zahoďme přitom zkreslující, filozofické či jiné úvahy, to se totiž zlu hodí velmi dobře do krámu.

08.06.2011 15:51:00 | Jeněcovevzduchukrásného

myslím, že jsi na to "kápla" - neexistuje doba v dějinách naší planety, kdy by se ti dobří měli dobře - upínání se k názoru, že až uděláme na světě "my hodní" pořádek a ujmou se vlády ti dobří, pozitivní, vstřícní a pracující pro lidi, nastane ráj na Zemi, je blbost z principu - ti "zlí" totiž berou dobrotu, pracovitost a lásku k lidem jako slabost, kterou je třeba využít a potrestat...

25.05.2011 07:32:00 | el viento

Lidé sice tvoří dobu, to je jistě pravda, ale, doba je následně ovlivňuje.A ti, kteří se do této vzrácenější, ovlivněné doby narodí, TĚM TO JISTĚ NEPŘIDÁ UŽ VŮBEC.
Kde jsou ty doby, kdy se onikalo a říci slovo p.... na veřejnosti bylo něco nemyslitelného.No a na závěr něco reálného a méně pozitivního.Jak je Psáno, žijeme v moci toho ničemného, to je realita.Ale pozor!, i tak s tím můžeme, každý sám za sebe něco dělat!Můžeme dělat věci lepší, nebo horší, více Lásky, méně zla, tak si vyberme.

24.05.2011 16:11:00 | Jeněcovevzduchukrásného

vezmu to z jiného konce...kdo jsme?
co nás ovládá?..
jsme uzlíčky emocí...neumíme ovládat své slabosti a když máme příležitost necháme vyplavat napovrch nevídaná zákoutí naší povahy....mohla bych začít vyjmenovávat hlavní lidské hříchy ..a došli bychom,tak daleko...co jen dokáže nestřídmost,pýcha,závist...
ale i pouhá lenost...třeba myslet realně...
ale nejsem z těch co by chtěli moralizovat..jen konstatuji,že lidé ztrácejí soudnost a základní slušnost a to je počátek konce...

23.05.2011 21:44:00 | Mbonita

..tak já tedy pěkně po mlynářsku, taky se svou hrstkou....souhlasím,že my lidé tvoříme dobu..svým chováním,svým myšlením,svými činy...ale nesouhlasím s tím,že doba je hnusná...je spíš nelítostná, přísná,nedá nikomu nic zadarmo,musíme prostě "makat" na sobě i okolo sebe...slovo hnusná ve mně vyvolává pocit odporu a beznaděje, štítím se toho a tak se toho ani nedotknu..., naopak, máme neskutečné moře možností ke změně a to pořád....zkoušet SE změnit a Měnit věci a děje kolem sebe, a dělat to nejlíp,jak to jde,protože to prostě MÁ CENU...no nic, jdu zase natírat svět na světlé barvy..

23.05.2011 20:50:00 | zvířenka

k úvaze:

hovoříš mi z duše - totálně jsi vzala můj názor a dala ho na papír - asi bych už do toho nemíchala 89, ale jinak gradace na entou...

ano, je to o lidech, bylo to o lidech a bude to právě o lidech, my jsme Ti, kdo by měli a mohou, pro sebe,aby následně mohlo být pro jiné - a pro sebe myslím pracovat na sobě, nikoli hrabat, nevidět a doma kecat...
Už jsem to někde říkala, že mě totálně dostávalo, když lidi po shlédnutí Umučení Krista omdlévali v kinech, prožívali, debatovali, litovali - a prožívali niternost slovy - mě osobně daleko víc vyburcuje obyčená facka v hospodě bezbranné ženě od ožralého despoty - to jdu okamžitě do střetu, i kdyby mě měl umlátit - prostě řeším to, co je dané, co je blízko, co je zásadní- slovy, jde-li to a činy, jeli to nutné - a až si tohle jednoduché pravidlo uvědomí všichni - pak teprv oslavme Ježíše, protože o to jediné mu šlo - nikoli o jeho vyvýšení, ale o společný prospěch zde na Zemi...

22.05.2011 17:38:00 | šuměnka

to kasparoza;

spravedlnost je právě to - že ti hodní, jdou někam dál -do lepšího či do postupu dalšího života, kde se učí nové - a Ti zlí, nebo spíš bych řekla Ti méně vnímaví, chápaví a pomalejší na velkorysost a klady - se tu plácají, dokud nepřestanou dělat chyby - proto ten rozdíl...

22.05.2011 17:28:00 | šuměnka

Není to úplná pravda, čas neplyně všem stejně, to už je z fyziky jasný, a krom toho by slušní lidé neumírali dřív než ti "Prevét-i". Jinak politika stejně jako náboženství je pouze prostředek k ovládání mas lidí a ke vzbuzení zdání že jde o spravedlivý systém soužití lidí v jednotné společnosti. Které zřízení se právě tímto neohánělo až do zblbnutí? Jinak je fakt, že většina vždy určuje co je a není tzv NORMÁLNÍ takže se nikdy nemůže jednat o naprosto a jednoznačně spravedlivou společnost. Pokud někdo pochybuje doporučuji trilogii Vladimíra Neffa - Královny nemají nohy, Prsten Borgiů a Krásná čarodějka.

22.05.2011 08:58:00 | kasparoza

To je úplná pravda...

22.05.2011 07:45:00 | Findë

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí