Bolest z probuzení ve světle

Bolest z probuzení ve světle

Anotace: dialogue ... zamyšlení

I "Neuteču před ní..."

II "Proboha před kým?!"

I "...před tou Bolestí."

II "Kdo je to?"

I "Křivdil bych ženám, kdybych o Ní mluvil jako o Ní. Je stále se mnou. Kdykoliv jsem ji schovával úspěšně (neúspěšně) pod koberec, její vůni jsem stále cítil. Když jsem byl ještě malý a uměl jsem plakat, vždycky na chvíli pak zmizela. Rodiče se za mě tolik styděli, že mě naučili nebrečet. Kdykoliv byla zpět, nebrečel jsem. Zakryl jsem ji. Najednou se ze mě stal veselý člověk. Rodiče byli šťastní, že mám kupu kamarádů a že se mi daří."

II "V čem je tedy problém?"

I "Že je zpátky. Tak úspěšně jsem ji zadupával, až se vrátila jako kdyby roztála s letošním jarem."

II "Hmmm?!!"

I "Opět jsem se musel naučit plakat."

II "Chlape, seber se!"

I "Chtěl jsem malovat. Moc! Nikdo to neocenil... Mé kresby... Sakra, na nich visí můj život! Dneska mi řekli, že neumím perspektivu, že bez její znalosti tuhle školu nedodělám."

II "A...?! Na tom život přece nestojí?! Hmm?!!"

I "Váš možná... Ale můj? Jsem architekt. Dysgrafik. Dobrý vtip, co? A neumím nakreslit perspektivu..."

II "Třeba si jen nevěříte..."

I "Tak to máte recht. Kdy jen poprvé jsem se to naučil..."

II "Naučil co? Teď vás nechápu..."

I "Nebrečet..."

II "Hmmm?!"

I "... nakreslil jsem psa, moc hezky, ale učitelce se nelíbil. Měl moc velký... a ona se za mě styděla. Tenkrát jsem kreslil ještě realisticky. Nehleděl jsem na předsudky okolí. No a co! Nepřikrášloval jsem si nic a nikoho. A to bylo špatně. Plakal jsem, protože se můj obrázek nelíbil. Plakal jsem. Měl jsem radost, jak jsem pejska vystihl, jak se mi povedl, ale učitelce se nelíbil. Tehdy v té době, kdy učitelka pro mnohé byla pánbůh - nejvyšší soudce budoucnosti i talentu - jsem se naposledy rozbrečel. Už nikdy více. Do dnešního dne."

II "Patrně máte nějaký komplex..."

I "Plakal jsem. Ne kvůli perspektivě. Ne kvůli tomu, že přišla po letech zase Ona a byla silnější než dřív. Silnější než já. Plakal jsem, protože Bůh je můj jediný šéf a nikdo na světě nemá právo mě soudit. Plakal jsem, protože jsem vše kreslil pro Něj jako toho psa kdysi."

II "Nejste cvok?"

I "Ne větší než ti, co zapomněli plakat. Ne větší než ti, kteří svou bolest schovávají úspěšně pod koberec a zacpali si nos, aby její odér nemohli cítit, zavřeli si oči, aby Ji nemuseli vidět a usnuli, aby se nikdy nemuseli probudit ze svého snu..."

II "Takže před Ní neuteču?"

I "Nikdy... Nebo navždy."

II "Jako že bych musel umřít, aby zmizela?"

I "Ona nezmizí. Jen bude silnější než předtím..."
Autor Jasmin de Paris, 20.06.2011
Přečteno 380x
Tipy 8
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, just me, Bambulka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Bambulko, děkuji za Tvá slova a rozepsání. Tvůj názor je pro mě velmi cenný. Jsem ráda, že moje miniúvaha otevřela prostor k diskuzi. Jasmin

20.06.2011 22:40:00 | Jasmin de Paris

Buď Vždy svůj, jsi originál, jediný, není jiného nežli Tebe, jsi pokorný a to je znát, buď veselý, klidně breč, směj se a ser na ostatní, ale Neubližuj.Taky rád někdy maluji, lodě, moře, jsem do plachetnic cvok a ani nevím proč a to již od dětství.Hezky napsané.

02.07.2016 11:52:44 | Jeněcovevzduchukrásného

Děkuji moc, i když s dvouročním zpožděním :-)

16.02.2019 16:14:14 | Jasmin de Paris

...zajímavá úvaha ...

Je zaužívaný názor, že "chlapi přece nebrečí" ... podle mě je jen ženský pláč více vidět, ptz chlapi brečí "dovnitř", tak /ať si to uvědomují, připouštějí nebo se tomu brání/, aby nedali najevo slabost, ptz jim někdo někdy řekl, že slzy jsou jen pro ženský ... možná ...
ale ta úvaha dává možnost zamyšlení se obecně nad otázkou, zda potlačovat sám sebe ... říkám NE, ptz dlouhodobé potlačování sebe sama vede k tomu, že člověk ztratí vlastní identitu a až jednou prozře /pokud/ pak ho to bude trápit ... a jestliže není spokojený a nenajde sílu se zase stát sám sebou ... může to mít fatální následky ...

Tak a už mlčím :-) Jsem se nějak rozepsala ...

V každém případě - hezká úvaha, díky za ni ...;-)

20.06.2011 21:01:00 | Bambulka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí