Síla slov a činů

Síla slov a činů

Anotace: Zamyšlení nad podstatou slov a činů, jenž jsou v mnoha případech rozdílné. Autor využívá vlastních zkušeností.

Sbírka: Sbírka osamocených myšlenek

Jak si mohou být lidé, tak naivně jistí city jiných lidí či jejich upřímností, přičemž přehlížet pravdu a stále doufat, že to tam někde je, někde to velké "to"... Rozřízli je snad?? Čtou jim myšlenky?? Nebo jsou snad něčím, "někým" vyšším, než jejich okolí?? S velkým "p" pěkný prdlačky... "Nikdo" to neví, někdy dokonce ani osoba dotyčná, však slova, zvuky či pohyb zpívají jinou písničku. Však, tak jako slova v knihách klamou čtenářovu fantazii, tak mohou klamat i kohokoliv z nás. Člověk může říct dotyčnému mnoho slov, však jejich podstata tkví jinde, než si druhá strana přeje, lživá slova, slova jenž klamou, však svůj efekt plní více než-li dobře. Když víš, co máš říct, jak to máš říct, kolik podtextu vložit, kolik jich vynechat, tak nejen, že máš na vrh, ale většinou i s hlavou vztyčenou odcházíš. Slova, ať už mluvená či psaná vskutku nevyjadřují city, přání či jiné aspekty nostalgie, slova jen zamlžují skutečnost a řečníkovi dodávají sílu, k tomu aby posluchač slyšel, co slyšet chce. Slova nemluví upřímně, však činy ano...slova, jenž jsou využitá ničí, ale mohou i pomáhat, však, jak mohou skutečně pomoci, když se kříží s činy, jenž mluví skutečněji, než jen dobře použitá slovní spojení, jenž svou magickou silou pomohou jednou, ničí neustále...Vím, co slova umí...Vím, jak mění lidi...Vím, jak mohou ublížit...Vím, jak jich zneužít...a zneužil...Člověk by tomu ani nevěřil, ale podstata slova, tkví v jeho síle pochopení, užití a souzvučnosti...Važte si slov, každého, zvlášť když vaše činy mluví o opaku...neříkejte mám tě rád, když činy mluví; jsi mi lhostejná...neříkejte miluje tě, když činy odhalí; jak o tom sami pochybujeme...nevyužívejte? jich,...neříkejte, co ostatní chtějí slyšeti a když přeci je musíte, važte jejich váhu, sílu a následky...neboť z pomoci, která byla prve zamýšlena může vyrůst zkaženost...zkaženost, jejíž plody vždy přijdou zpět k počátku...pamatujte si, slova mohou lhát, činy však nikoli,...nechceš li ublížit, ale skutečnost odhalit, říci, jak tomu je, co cítíš, využij činy, neboť slova mohou zaslepit a lhát nejen osobě určené, ale i osobě tvé...a dříve než si uvědomíš skutečnost, zasypou tě slova hněvu...
Autor Nomian, 16.07.2011
Přečteno 479x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí