Jablko

Jablko

Anotace: Spíše než úvaha se jedná o fyzikální příklad. Z volného cyklu pro milovníky fyziky - sbírka "Laco da Vinci aneb fyzika pro začátečníky". Kdo nemiluje fyziku, možná ho to k fyzice přiblíží a začne na ni pohlížet vlídnějším okem. A nebo mě pošle někam. :o))

Sbírka: Laco da Vinci aneb Zábavná fyzika pro samouky

.

Máš za úkol sníst jablko. Musíš však postupovat následovně:

Jablko nožem překrojíš, sníš jednu polovinu, pak zbylou polovinu překrojíš, sníš čtvrtinu, čtvrtinu překrojíš, sníš osminu, osminu překrojíš ... atd. až sníš celé jablko. Jak dlouho ti to bude trvat?

Předpoklad: Máš k dispozici ideální absolutně ostrý nůž, kterým překrojíš i atom. Víc krájet nemůžeš, poslední krájení bude právě ten poslední atom.
Čas na překrojení a snězení dílu jablka si urči sám.

Dobře si to promyslete, není to tak jednoduché, jak se to tváří! :o))

Nápověda: Zenón a jeho Achileus a želva.

.
Autor Zasr. romantik, 24.08.2011
Přečteno 451x
Tipy 8
Poslední tipující: drsnosrstej kokršpaněl, Paulín, hašlerka, Jarka, ewon
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

/teda..:) vlastně to vypadá, že takzvaná *hmota* je jen jakýsi způsob organizace prostoru.../:) co je to ovšem prostor, že/.............a že vlastně -- určitým způsobem nic neexistuje..../

27.08.2011 22:14:00 | pamp_elka

:)...a ještě ke všemu to vypadá, že *nic* prostě...neexistuje...

http://technet.idnes.cz/jak-stvorit-svetlo-z-niceho-vime-jak-na-to-tvrdi-svedsti-vedci-p61-/tec_vesmir.aspx?c=A110825_152700_tec_vesmir_vse

27.08.2011 22:01:00 | pamp_elka

1) krájel bych ho třeba do konce života, protože jsem nedostal žádnej limit a jeden atom se mi nezkazí :)

2) úkol by se mi možná nepodařilo splnit, protože poslední zbylá molekula by mohla být voda (jablko jí obsahuje velké procentuální množství) a ta by se mi vypařila a smísila se s molekulami vodní páry v ovzduší :)

3) kdo spočte energetickou bilanci takového rozbíjení struktury? ta by mne zajímala :)

26.08.2011 14:50:00 | drsnosrstej kokršpaněl

Někdo chytrý spočítal, že by se jablko muselo překrojit cca 90 x. Jako jsi spočítal ty. Závěr si udělejte sami.
:o)) Já na takové výpočty jen koukám.

25.08.2011 13:08:00 | Zasr. romantik

docela vtipnej příklad- k tomu, kdyby se mi chtělo- by se hodil i výklad. Nejdřív jsem myslel že dlouho, pak se ale ukázalo, že krátce. Tak pokud bysme potřebovali 10 s na krajení a jezení, tak s použitím mnoha konstant a zanedbání, a hlavně s tím, že se zastavíme u posledního atomu- mi vychází 15 minut. Což je krátce.

25.08.2011 09:58:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí