Nepředstavitelné

Nepředstavitelné

Anotace: toto jsem napsal v prváku.. a nevědomost mě tíží do dnes..

Kolikrát jsem stála pod hvězdnou oblohou a přemýšlela. Hledala smysl života, ale bez úspěchu. Jak se hvězdy dostaly tak vysoko? Proč já stojím tady a pozoruji nebe? Kde má svět začátek a kde bude mít konec?
To, co člověka tíží je nevědomost. Vědci hledají fakta. Věřící mají svého Boha, což je pochopitelné. Dovtípit se skutečného smyslu se zdá být neskutečné. Proto řešení v podobě náboženství je velice chytré. Najednou vše dává smysl.
Ale co my, kteří jsme ve víře vychováni nebyli? Občas mi to nedává spát. Nedává mi spát to, že mi něco uniká. Nevím, co bylo podnětem vzniku světa, člověka, života a nakonec mne samotné, ale domnívám se, že pochopení omezuje konečnost. Málokdo si uvědomí, že je součástí nekonečna. Člověk není vybaven, aby si dokázal představit nepředstavitelné. Je omezen časem. Dokud nedokážeme popřít, že něco má začátek a konec, těžko nalezneme smysl...
Autor Kačennka, 05.09.2011
Přečteno 327x
Tipy 3
Poslední tipující: korzar, ewon
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nic nepopirej, ptej se neunavne.

15.07.2012 12:29:57 | Lilien

Kolikrát je kolikrát? Nikdy jsem se nenasytil a nenasytím pohledem na noční oblohu.
Bylo mi dopřáno dívat se na polární záři i při cestě po řece Yukon, ležíc na zádech v trávě.
Smysl života? Ve srovnání s věkem naší krásné modré planety jsme zde jen (asi) tři minuty. Kdybychom tu naší krasavici rozemleli na jemný prášek, tak ve vesmírném prostoru je stále ještě mnohem více hvězd. Tak jsme mrňavý, a co zde máme problémů.
Jack London v knize Tulák po hvězdách, hájí pravděpodobnost nesmrtelnosti lidského ducha.
Já mám radost z toho, že mi bylo umožněno narodit se člověkem. A tak si to užívám.

"Nedává mi spát to, že mi něco uniká".(6 řádek) Když nemůžeš spát, obejmi svého milého a pomoz na svět někomu. Jako tobě bylo umožněno. Je to jednoduché.

15.07.2012 11:53:43 | kolinko

To co jsi napsala je úžasné. Nikoliv pro formu nebo pro námět, ale protože se ptáš. Korzár má pravdu. Někdy najdeš odpovědi až na konci cesty. Někdo nenajde nikdy. Netuší, že může hledat, že se může ptát. Nepřestávej se ptát. Nehledej však odpovědi pouze u druhých a v knihách. Ptej se především sama sebe. Je úžasné, jaké odpovědi v sobě nalezneme. Ano, chce to čas. V pravý čas odpovědi dostaneme. Kdyby přišly dřív, nepochopili bychom. Jen se nepřestávej ptát…

09.03.2012 21:54:23 | Radhuza

Já si myslím toto. Člověk pochopí až na konci své cesty. Do té doby je to jen spousta otázek a většinou i odpovědí. A není důležité , že tě nikdo nevychovával k víře. Zkus si najít svojí víru a odpověď na smysl života. Každý člověk svým způsobem v něco věří. A když někdo říká , že nevěří v nic, tak je buď mrtvý , nebo lže. Ano všechno má svůj začátek a konec, ale konec je proto, aby mohlo začít nový začátek. V celém vesmíru nezmizí jen tak něco v nic. Vše se jen přemění v něco jiného. A tak je to i se životem. Smrtí nic nekončí. To skončí jen tělesná schránka a ani ta nezmizí jen tak nikam. Pouze se přemění v něco jiného.

09.03.2012 21:33:42 | korzar

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí