„(Ne)splněný sen“

„(Ne)splněný sen“

Anotace: Měli jste někdy sen, který se nesplnil?

Usínám, nevidím nic jiného než smutného Pierota. V jeho očích nacházím zklamání a bezmoc. Je to typ zbytečného člověka?
Má mysl se ponořila hlouběji do říše snů. Utíkám?!
Vždy je důvod utéct a nedívat se zpět – vůbec se neohlížet. Nahlížíme do budoucnosti jen proto, neboť přítomnost se stává minulostí…
Co smíme dělat? Možností k výběru máme vskutku dost. Jen na nás samotných je, jak se k tomu postavíme – jestli se budeme snažit rozbít hlavou zeď nebo jestli k tomu budeme přistupovat s otevřenou myslí!?
Měla bych sen;
chtěla bych si stoupnout a všem ukázat, jaká doopravdy jsem!
Nebo bychom měli jen tak bezúčelně stát a přizpůsobovat se neustále pravidlům „hry“ druhých lidí?! Co je správné? Nepotkala jsem snad ještě nikoho, kdo by mi dokázal odpovědět; jenže – ne na všechny otázky existují odpovědi.
Občas slýchávám, že bych se měla vrátit zpět do reality, ale kdo ví, co to je? Co když je sen skutečností a realita fantazií?
Klademe si spoustu otázek, jež způsobují kolaps v našich myslích. Přála bych si, aby se vše stalo snadnějším… Chtěla bych moc?
Vzít si zlato, nebo možnost zjednodušit vše, co bychom potřebovali?
Znovu se ptám – co je opravdu důležité? Víte to?!
Autor Dashule, 16.09.2011
Přečteno 314x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

pro mě už existence neklidu a být s něčím srovnaný znamená rozpor, tudíž platí jedno nebo druhý. Problém je tedy v tom, že si nerozumíme.
Ale dobře, prostě to co prezentuješ je nějaká myšlenka, ale vlastní psychickej problém v tom nemáš- já jelikož to je psaný v první osobě, to chápu zase spíš jako psychickej problém. Ale ještě spíš jsem se jenom jediný otázky asice co je to ta realita a co znamená žít/ nežít ve snu.

17.09.2011 22:30:00 | ewon

Vždy a ve všem se nachází plno neklidu,ale to pořád nemusí znamenat,že nejsem s tím, na co se ptám srovnaná. Proto je to v kategorii "filosofické úvahy", protože stejně, jako světoznámí filosofové se snažím - existenční otázky "problematizovat". V tom spočívá údiv, který nás pokaždé navrátí na počátek. Jak řekl Sokratés: "vím, že nic nevím"...Pro vysvětlení - čím víc víš, tím víc si uvědomuješ, kolik toho nevíš. V tom je ta moudrost a primární poenta.:)

17.09.2011 16:56:00 | Dashule

Vidím to asi tak, že bych měl radit až budu srovnanej sám se sebou. Ale občas mi to holt nedá. :-)
... by mě to mohlo přivíst k otázce, proč to sem lidi takový úvahy píšou.
Jinak mi to přišlo, že ta úvaha je kupa neklidu a otázek a mě to přišlo, že vlastně chceš slyšet názor. A je pravda, že jsem si vybral jen něco, aby toho nebylo moc.

17.09.2011 10:27:00 | ewon

A proč vlastně "radíš"? já tohle myslím nepotřebuji (jak se říká- rozdávat rady je zbytečné: moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne). Jsem plně srovnaná se svou životní situací a ráda nechávám věci s otevřeným koncem. znovu se potvrzuje akorát to, že Češi rádi škatulkují, aby v tom měli větší jasno.Ale proč?

A taky je známé to, že co "vytýkáš" u druhého, jsou vlastně tvé nepoznané problémy, vlastnosti... :)

17.09.2011 09:05:00 | Dashule

Na jednu stranu je jasný co je realita. Pokud si povídáš s ovečkama s dračíma hlavama, tak to realita nebude... Ale zase nikde v realitě není řečeno, jak jí má člověk vnímat. Maximálně můžou doporučovat, aby si tím postojem příliš neškodil.

(nejvtipnější na tom je, že tím jak se snažím radit, mám pocit, že vlastně odpovídám sám sobě) :-)

16.09.2011 21:39:00 | ewon

Ptala jsem se již několikrát a ptala jsem se různých lidí - na sobě nezávislých. Nikdo mi nebyl schopný odpovědět. Všichni jen ze sebe vydávali povzdechy, ale žádné odpovědi jsem se nedočkala. Asi tak :)

16.09.2011 20:16:00 | Dashule

"Občas slýchávám, že bych se měla vrátit zpět do reality, ale kdo ví, co to je? Co když je sen skutečností a realita fantazií?"
První část otázky beru.
- a tedy upřímě řečeno: asi se jich musíš zeptat, co myslejí tou realitou. (přičemž odpověď nemusí být pravdivá)

Druhá otázka- na tom jsme se tady nafilozofovali... :-) (je to takovej poetickej blábol)

16.09.2011 18:52:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí