O četbě

O četbě

Anotace: Je smutné jak málo lidí dnes čte. Něco se s tím musí udělat.

Možná je to podivné snažit se uvažovat nad tím jestli lidé čtou, či nikoli a prezentovat to na stránce amatérských spisovatelů. Pokusím se to však vysvětlit. Bezmezně věřím v to, že ti lidé, kteří navštěvují tyto stránky, nebo k nim i přispívají, čtou a čtou rádi. Snad je každému jasné ,že pod pojmem četba si nepředstavuji encyklopedie, nebo nějaké časopisy. Jistě se jedná o četbu, ale považte jaký je rozdíl si přečíst dvacet stránek časopisu, nebo pět set stran románu. Obsah sdělení a účel je totiž v obou případech zcela odlišný.
Tak tedy mluvme pouze o četbě beletrické (povídky, romány, novely,…). Je smutné jak málo lidí dnes vezme do ruky pěknou knihu, někam poodejde a na dlouhé, krásné hodiny se ponoří do světa své fantasie. Většina dnešních lidí si radši zapne přihlouplý americký film a tupě sleduje co se mu snaží vlít do hlavy. Často se lidé vymlouvají, že jim nezbývá čas, svět je čím dál uspěchanější a lidé pomalu, ale ztrácejí představivost a to je ŠPATNĚ!
Myslím, že se mnou budete souhlasit, když řeknu, že nebýt několika knih, které do všeobecného povědomí protlačil Hollywood (Harry Potter, Pán Prstenů, Letopisy Narnie… - nic proti nim nemám, naopak), kdo z lidí by sám zjistil, že existuje Clive Staples Lewis, nebo J.R.R. Tolkien? Mnozí ano a těm patří gratulace, ale většina ne.
Nevím jak je to ve vašem okolí, ale z mých vrstevníků musím říct, že přečtu víc než oni všichni dohromady a to je smutné. Buďte na sebe hrdí a máte na to právo, pokud patříte do té skupiny lidí, kteří ještě nezapomněli co se skrývá uvnitř tvrdých desek. Kéž by vás neubývalo!
Peter Peace
Autor Peter Peace, 26.02.2006
Přečteno 544x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (4x)

Komentáře

Re Jistě i knížky v měkkém obalu jsou dobré. Byl to jenom takový slovní obrat

26.02.2006 16:42:00 | Peter Peace

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí