Mír je nejlepší z toho, co člověku poznat je dáno

Mír je nejlepší z toho, co člověku poznat je dáno

Anotace: co víc dodat? komentujte prosím!

Mír je dnes jen malé bezvýznamné slůvko ve slovníku těch, kteří nepoznali válku. Ovšem mělo by být velmi významným tématem, i když od posledního celosvětového konfliktu uplynulo už více než 60 let. Je to krátká doba na to, aby se lidé zba-vili všemožných předsudků.
I dnes se totiž najdou lidé a státy honící se za mamonem v podobě nerostného i jiného bohatství za cenu obětí bezbran-ných a nevinných lidí. Mnoho z vás by jistě řeklo, že jsou to nesmysly a že ti lidé jsou nebezpeční nebo snad dokonce tero-risté. Ptám se proč?
Ano, existují radikálové, ale každá mince má dvě strany a nemůžeme tedy soudit celek za činy jednotlivců.
Proč nemůžeme uzavřít mír, najít společnou řeč a vyřešit problémy v klidu a diplomaticky bez zbytečného krveprolití? Měli bychom si vzít ponaučení z minulosti, z válek a bezpráví, které už bylo spácháno, a vyvarovat se dalších podobných činů?
Není už konečně na čase, abychom si všichni uvědomili, že takhle to dál nejde? A že mír je to nejlepší?
Doufám, že už brzy přijde doba, kdy se všechno změní. Třeba se toho ani nedožiji, ale věřím, že přijde.
Autor Elwig, 25.04.2006
Přečteno 650x
Tipy 2
Poslední tipující: Elko
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hippy - můžeš rovnou napsat svojí vlastní úvahu na toto téma...

27.04.2006 20:30:00 | Eylonwai

jak jsem ti psal na ICQ:
je to až moc romantický, něco, co prostě je nemožný. Nadruhou stranu hezky podané myšlenky, tedy až na jednu věc: Ta salva řečnických otázek... měls je dát postupně...možná v rozmezí 1-(něco)2,3...

26.04.2006 18:08:00 | Václav Zoubek

Myslím, že tvoje vize není uskutečnitelná. Vždycky bude v čele některého ze států někdo, kdo bude toužit po moci. Některé státy by snad byly i ochotny odložit zbraně, ale mají strach. Co když někdo jiný třeba zrovna teď pracuje na jaderném programu? Je to složité. Nejde jen říct:"No tak pojďme, domluvíme se a bude mír."
Domnívám se, že nejlepší, co můžeme udělat, je postarat se, aby zbraně nebylo zapotřebí nikdy využít. Tak to mají třeba ve Švýcarsku, které je už 500 let neutrální. Jejich systém se mi líbí. Zbraně a války tady budou pořád, ale měmli bychom se snažit, aby jich bylo co nejméně.

S požehnáním

26.04.2006 09:14:00 | Hippy

Dobře, takže asi takhle: Je to opravdu výstižný a pravdivý. Píšeš moc hezky. Už nevím co dál...

26.04.2006 07:18:00 | Eylonwai

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí