Aktuálně:Marihuana do školy nepatří

Aktuálně:Marihuana do školy nepatří

Anotace: Musel jsem reagovat na nedálý humbuk okolo vyhozeného studenta maturitního ročníku, kvůli nalezené droze v jeho kapse.

Marihuana do školy nepatří

Nemůžu jinak a musím reagovat na události dne 11.5.2006 kdy se v novinách i v televizi začala rozpitvávat kauza žáka maturitního ročníku, který byl vyloučen ze školy kvůli tomu, že u něj učitel na záchodě našel tři gramy lehké drogy-marihuany.
V první případě si všichni musí uvědomit, že je to droga. Sice lehká, ale droga. A navíc, v naší zemi nepovolená, čili počínání s ní je ilegální. To je ten základní kámen úrazu. A ten chlapec se brání tím, že si ji koupil na maturitní ples. No a tam se ji nechystal pravděpodobně vystavovat někde na podiu, ale patrně si ji koupil proto, aby jí tam mohl hulit. Sice pravděpodobně namíchanou s tabákem, páč nevím, jestli tři gramy by na ,,jointa“ stačily (ačkoliv já hulení moc nerozumím), ale podstatné je, že ji pravděpodobně chystal užít.
Měl samozřejmě smůlu, že zrovna u něj tu látku našli, počítám, že hulení do školy nenosí sám, vždyť vidím, jak to vypadá na naší škole, ale důležité je, že ten chlapec se pravděpodobně (to nemůžu samozřejmě vědět jistě) chystal k ilegální činnosti. Pomiňme teď to, že je to malá ilegální činnost a bohužel velmi rozšířená a zamysleme se spíše nad tím, zda byl trest, tedy vyhazov ze školy, oprávněný a zda je oprávněný i zmatek, který okolo tohoto případu nadělala veřejnost.
Nevím jak se tento problém dostal do médií, ale pravděpodobně to bylo proto, že na to buď sám žák, nebo jeho otec nějakým způsobem upozornil. Takže i otci se to zdálo jako nespravedlnost. Čili jemu nevadí, že jeho syn měl v kapse marihuanu? No to snad ne! Ačkoliv, kdo z dnešní mládeže by nechtěl takového tolerantního rodiče, že? Tudíž za zmíněného studenta se rve i otec (což je svým způsobem určitě správné) a i část veřejnosti. Někteří tvrdí, že je trest tvrdý, jiní s ním souhlasí.
A ačkoliv já jsem nekuřák a ,,nehulič“,i mě, i když jsem byl zprvu jiného názoru, se trest zdá tvrdý. Jistě, je to tráva, ilegální droga, ale na druhou stranu, kdo jí dnes nekouří ?(je jich hodně, ale ne dost). Kolik žáků oné školy má po kapsách balíček hulení? No pravděpodobně dost.
A ač jsem měl po přečtení článku v novinách názor, že si za to onen chlapec může sám a trest je oprávněný, při zamyšlení se musím připustit, že je to trest tvrdý. Je tvrdý, ale spravedlivý.
Marihuana do školy nepatří a pokud se s tímto problémem nezačne něco dělat, nic se nezmění. Neříkám, že tento případ odstartoval ,,čistky“ na středních (upřímně, podíval bych se i na základní) školách, ale je to první krok k řešení problému. Pro onoho studenta je to nepříjemné, a určitě svým způsobem nefér, ale s tím všichni, kdo chodí s marihuanou v kapse po škole přece musejí počítat.

Takže můj názor je následující. Trest je tvrdý, vzhledem k tomu, že tento student nebyl rozhodně jediným vlastníkem marihuany ve škole, i k tomu, že ho čekala zkouška dospělosti, ale spravedlivý, když uvážíme, že hrubě porušil školní řád a trochu i zákon-(přesná podoba zákona o nošení marihuany mi není známá).
A humbuk, jaký se kolem této aféry rozrostl ani nebudu komentovat.
Autor Walome, 12.05.2006
Přečteno 456x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Souhlasím s autorem, droga na školu nepatří. Pokud už i v minulosti měl problémy okolo drog, jak bylo psáno v Reflexu, není co řešit. Co na tom, že je to lehká droga? Pořád je ilegální. Trest byl tvrdý, to ano, ale také spravedlivý. Porušoval zákon.

25.08.2007 23:39:00 | Broke-n

Mluvíš mi z duše, Sirael...

Walome, hodně používáš spojení "ilegální droga" (možná to není úplně přesná citace, tak odpusť). To je pro tebe nálepka "ilegální" rozhodujícím faktorem? Já jsem trávu vyzkoušela a mezi ní a alkoholem vidím rozdíl jen v rychlosti nástupu účinků a velikosti účinného množství. Kdyby u toho kluka našli půl litru vodky, taky by ho za to vyhodili?

06.04.2007 14:03:00 | Darwin

Ahoj Walome!
tak...
vezmi si majoránku(jako normální koření) a odměř si tři gramy, takový je to asi množství. Normální pytlík podobného koření má asi deset gramů, a necelá třetina je tedy dávka, co měl u sebe student. Což mi příde hodně, určite ne jen na jednoho jointa. A i kdyby, když to má v řádu, nemá to nosit do školy a ještě se s tím nechat chytit! To je prostě jeho hloupost, ale zase na druhou stranu... Zničit mu život(a nebo minimálně pár let hledáním nové maturity) za pubertální hloupost?

Nejsem odpůrce marihuany, naopak, jsem pro její legalizaci.Proto mě pobuřuje cokoli, co se kvůli této veselé bylince semele. To, že marjánka vykuřuje mozek a její účinky jsou nám možná známy, není z toxikologického hlediska tolik nebezpečná jako cigarety. Je stejně nebezpečná, jako alkohol ve smyslu drogy, není na ní fyzická závislost. Proto je to lehká droga, a proto nechápu, proč je stále ilegální. Že se trávou začíná a heroinem končí, to je podle mě typem člověka, ne drogou.
Nekouřím a nehulím, ale zkusila jsem oboje. Ani jedno mě příliš nenadchlo, možná proto, že prostě nechci. Ale i kdyby, nemám prostě potřebu ležet někde zfetovaná, i když mírně rozesmátá nálada po marjánkovém mléčném čaji mi v zásadě nevadí...
Legalizovat, když ne jinak, alespoň pro lékařské účely. Můj nevlastní tatík mi nosil čerstvý lístky od kamaráda, ze kterých jsem si dělala masti, což bylo asi jediný, co mi svýho času pomáhalo na můj atopickej ekzém. Babička si zase pěstuje trávu ve skleníku mezi rajčaty, aby nebyla vidět, protože si z ní dělá odvar a přikládá si ho na klouby oteklý revmatem. Ano, je to ilegální. A já i babča to víme, i můj tatík jako "distributor". Ale co máme dělat?
Proč má bejt ilegální lék? Stejně jako se z jistejch volně prodejnejch prášků dělá kokain.
Marihuana pro mě není droga. A nebo ano, ale stejná jako kouření nebo alkohol.
Ale dokud bude považovaná za drogu zákonem, měl by být normální člověk natolik opatrný, aby se na něj nepřišlo. Pokud přijde, jeho mínus...
Lék od jedu roslišuje jen dávka... a v tomto případě i způsob užití.

Tak, to jsem mohla dát do samostatné úvahy, a ne jen do komentáře, protože s tvým textem so souvisí jen okrajově:)Tak promiň že jsem nemluvila přímo k věci... To je jen můj celý názor na věc.

V každém případě se měj krásně a pokud pudeš chtít, ozvi se:) (ne jen v souvislosti s marihuanou...)
Tvá Sirael

14.11.2006 15:58:00 | Sirael

a kruci to jsem se rozepsala:D

14.11.2006 15:58:00 | Sirael

A tak Šáárinko, Ty mě chytáš za slovo. Nerozumím tomu, jestli je to hodně (ale prý tři gramy trávy je dost), ale rozumím tomu, že to JE NELEGÁLNÍ...ale máš pravdu, že lidí co o něčem ,,kecaj" a nic o tom nevěděj je dost...

13.06.2006 18:22:00 | Walome

Za školou jsem byl, rozbil jsem skleněnou výplň dveří skříně v jedné třídě a alkohol jsem taky pil (i když ve škole ne). Ale nikdy jsem nehulil trávu ani ji neměl v kapse. V tom to totiž je, chodit za školu není ilegální... a jeden za všechny, všichni za jednoho? To s tím nemá vůbec nic společného. Já bych ho nebonznul...ale ani ho nelituju...

03.06.2006 14:01:00 | Walome

Trest tvrdý ale spravedlivý? Ty jsi zřejmě ani jednou nebyl za školou, ani jednou jsi něco nerozbil a ani jednou jsi nezkusil trochu alkoholu. Zřejmě už jsi nebo brzy vyrosteš v absolutně sterilního člověka, kterej bude dodržovat všechny předpisy a zákony - často ovšem nedokonalé. Pokud se náhodou staneš třeba ředitelem školy, předem její žáky lituju. A ještě poznámka - sport asi neděláš žádnej, že. Víš, např. v kolektivních sportech se obvykle dodržuje jeden za všechny, všichni za jednoho. Ale to ti asi moc neříká.

01.06.2006 00:09:00 | beetles

To ja vim, ale je to proste nelegalni droga. Kdyby mel u sebe tri gramy heroinu ani by se to neodvazil z medializovat. (vim, zasel jsem do extremu, ale je to tak) Jak jsem napsal, nekdy se s tim musi zacit neco delat...

17.05.2006 20:14:00 | Walome

No... já (jako nehulič( musím ostře odsoudit to, že byl ten kluk vyhozen a vlastně mu možná zkazili celý život (s takovou nálepkou třeba ani nedodělá střední školu). Když si vzpomenu na svá gymplácká léta, lidi tam nosili celé pytle a nechávali je normálně na lavici. To by se jich k maturitě moc nedostalo:)

16.05.2006 16:25:00 | Metcheque

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí