Život je svině

Život je svině

Anotace: Přátelé ve spárech optimismu, nevstupovat...

Ráda bych, aby byl život jako dětská skládanka. Sem tam chybí nějakej kousek, ale vždycky ho můžeš najít a máš šanci dát ten dětský hlavolam dohromady… Bohužel, přání se plní těžko. Hlavně ta dětská se mění a ztrácí se úměrně tomu, jak se den mění v noc a noc se mění v den… A za pár oběhnutí měsíce spolu s hvězdami, ti zbydou z dětských vzpomínek jen střípky v paměti. Někdy už snad ani nevíš, jestli ty střípky dětství nejsou jen odlesk snů, co se ti včera za noci zdál…
Někdy si říkám, jestli by nebylo lepší přestřihnout nit života. Pak tě čeká jen blažené temno, ticho a nicota. A hlavně nevědomost. Zbavit se problémů jedním pohybem. Smrt ale však není hrdinství, nýbrž útěk. Jako zbabělec chce odejít z bojiště jen ten, kdo už opravdu dál bojovat nemůže a utéct pro něj není prohrou ale výhrou. Někdy mám pocit, že ty hlásky v mojí hlavě zoufale křičí o to, abych tu nit přetrhla. Už jako já nemají sílu zdolávat strasti života v takovém množství, co se valí na člověka, kterej, a to přiznávám, nemá tolik síly, aby jim všem čelil.
Avšak někdy hlásky šveholí na opačný směr. Zůstaň a nandej jim to. To je jedno
z mých Já.
Vítej, schizofrenie, přítelkyně z temného světa odpočinku, opovržení a cynismu. Vítej, bláznovství, příteli skeptiků a sladké nevědomosti. Odpusť, rozume, ty si špatně posloužil…
A tak já se opět a nenávratně ztrácím v hloubi své černé duše, abych pak nasadila masku naivního snílka a dál tak v ní bojovala, jako ve špatném brnění, proti nástrahám té svině. Života.
Někdy bych si přála, aby život byl jako dětská skládačka, avšak život se prodává v oddělení hlavolamů pro pokročilé, které těžko někdo pochopí. Zatím se to nikomu nepovedlo. Nečekám, že to budu já. A tak dnem i nocí přemýšlím o nitce života a nástrah, jestli ji nechat jen tak vanout v běhu okolností a nebo jí ukončit. Jen ty jediné tiché hlásky mého jiného Já mě drží přitom, abych pokračovala dál a snažila se, i když rovnou vím, že neúspěšně, vyřešit ten hlavolam jménem život.
Život je svině. Nenávidím ho. Opravdu netuším, co mé Já, mě tak málo podobné, zamýšlí dál…
Autor Miiemu, 20.06.2006
Přečteno 778x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mám k tomu snad jen jedno - drž se toho svého já, které ti říká: "Žij, bojuj a nandej jim to." V životě se prostě musí bojovat. A věř - máš síly dostatek; jen tomu nevěříš a tím si ji ubíráš. Jináč je to pěkně napsaná úvaha. =)

21.06.2006 16:54:00 | Karlička

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí