Vzdělání

Vzdělání

Anotace: divný systém má dnešní vzdělání

Vzdělání

Čím vyšší a lepší vzdělaní, tím lepší práce a tudíž více peněz. Tuto filozofii mi moje rodina neustále sugeruje. Jenže já s ní tak úplně nesouhlasím. Ano, logické to je, jenže realita je zase úplně jiná.

Jako příklad uvedu svoji maminku. Vystudovala vysokou školu s vyznamenáním, její nejhorší známka byla trojka a teď maluje. Ano, jistě, je to super práce. Nemusíte poslouchat připomínky šéfa, můžete světu předat svůj názor na některé věci, pracujete v teple domova a spousta dalších výhod. Jenže podle výše uvedené věty, by měla dělat právničku nebo doktorku a nebo prostě stejně vysoce postavenou práci a dobře, předobře placenou. A malovat to může každý (promiň mami) „blbec“ který má talent.

Jako další příklad uvedu mého nejoblíbenějšího spisovatele Williama Saroyana. Ten za celí svůj život navštěvoval jen a pouze základní školu. A kam to dotáhl? Měl několik bytu, spoustu ocenění, krásnou ženu, dvě děti, užíval si na dostizích (nemusel se nějak bát, protože měl dostatek peněž) a byl stejně jako moje maminka šťastny.

Závěr. Nezaleží na tom, kdo kolik vydělává, jestli má auto Porsche nebo trabanta, jestli vystudoval vysokou školu s vyznamenáním, nebo střední s trojkami. Hlavní je to, jak se ten který člověk prosadí v životě. Ano, uváděl jsem lidi kteří mají talent (maminka umí malovat, Saroyan uměl psát) ale znám spoustu lidí, kteří nemají nějakou výbornou práci a přesto jsou to výborní lidi. Nejsou to takový ty namyšlený vysokoškoláci, kteří začnou vyvádět jak je něco jiného než je učili v škole. Z vlastní zkušenosti mohu napsat jeden příběh. Byl jsem na diskotéce a blbnul. Tam o nic jiného nejde. Prostě se vyřádit. Někdo se tam sice jde opít, ostatní sbalit holku (kluka, podle pohlaví) ale já tam chodím pro vyblbnutí. No a byl tam jeden totální příklad vysokoškoláckýho šprta. Stál tam, v ruce Matonku (bez chuti ovšem) a koukal po lidech. A já jsem se, ve víru tance, přimotal až k němu. Řekl jsem mu ať uhne a nebo ať se přidá. A víte co mi na to řekl? „Cožpak o to, já bych si také rád zatrsal, jenže tento druh tance nás na Vysoké ekonomické škole doktora Rybského neučili“. Už víte o čem mluvím? ŽIJTE NAPLNO. UŽIVEJTE SI NESPOUTANÉ A NE PŘEDEM NAPLANOVANÉ ZÁBAVĚ.
Autor James Tony, 06.08.2006
Přečteno 539x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí