Hmota

Hmota

Anotace: Psaní této úvahy jsem si velice užíval.

Vše kolem nás je hmota.Je to vše,co existuje nezávisle na našem vědomí.Takže je jasné, že naše myšlenka není hmotou je pouze útržkem našeho já, ale přesto v samotné podstatě existence světa a našeho chápání vesmíru je ničím.
Ale když vyslovíme myšlenku,nestává se hmotou?Existovaly myšlenky,které dokázaly poslat na smrt miliony lidí,tak není od nás trochu sobecké říkat, že nejsou ničím?
Ano je to sobecké a velice lidské.
Věta v knize je dilema,které mě velice trápí, je to hmota či ne?Na první pohled ano, pokud zemřeme,tak tu věta pořád bude, pořád bude napsaná,pořád bude fyzicky existovat i s jejím významem.
Když my tu nebudeme, my lidé,tak nebudou myšlenky………ale budeme snad vnímat věci které tu zůstaly?Stromy,vodu a světlo?
Určitě nebudeme,tak nebylo by správné určit za hmotu vše, co naopak závisí na našem vědomí?
Nebylo by pak vše jednoduší, mohli bychom říci,že dnem kdy zanikne lidské pokolení,tak zanikne i veškerá hmota kolem nás?
Můžeme to tak brát, ale taky nemusíme je to pouze myšlenka.
Autor Res!st, 01.10.2006
Přečteno 416x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jako úvaha dobrý, ale nějak mi z toho nevede závěr. Připomíná mi to debaty filozofů v Alexandrijske knihovně na přelomu letopočtů.
Vždyť je to úplně jedno, jak to pojmenujeme, jde přeci mnohem více o to, jaký bude závěr, ponaučení, výsledek. A ten mi chyběl.

16.11.2006 10:35:00 | Daniel S.

The ping-pong with the words...

16.10.2006 21:31:00 | Núrnen

Děkuju za názory.Teď mám rozepsanou úvahu na téma nula.Protože už v Antice měli problém, že nevěděli jestli přijmout její existenci nebo ne.

15.10.2006 15:27:00 | Res!st

no, zajímavá úvaha, zajímavé komentáře, povím tedy pár věcí, které mě napadli:

1) když se zavřeme do dokonale izolované krabice, je kolem krabice stále svět, vesmír apod, v okamžiku, ve kterém jsme v krabici zavření?

2) pak k tomu nic,...... nic je místo, kde nemůže být žádná jiná látka, ani energie, tj kompletní prázdno, ale nebyl by problém takové místo třeba posolit, a už by to nebylo nic, ale sůl,.... a bylo by spoustu možností, jak takové nic změnit v něco,...... z toho ale plyne myšlenka, jak by vypadalo absolutní nic,... teoreticky by muselo být odolné vůči ostatním vlivům,... tudíš by muselo mít nekonečnou hustotu a nekonečnou energii,....

....z toho plyne: absolutní nic, je vlastně absolutní všechno,...

12.10.2006 23:52:00 | Wizard_X

njn...;)
tak chtelo by to na začatek trochu definovat hmotu co..? :P neni to energie?.. prave ten předchoze zminenej pohyb?.. ta rychlost..? jestli je hmota jen energie, a aura take. tak mislenka je take jen jednen druch energie ktery ma určitou vibraci. jako všechno kolem nas.. to co nam trochu pomuže je tato uvaha, je svetlo hmota? ;) ja osobně věřim že hmota, jako to na co mužem šahnout, je jen miniaturni casti celiho obroskyho systemu, je to jen druch konkretni energie co ekzistuje komem nas.. :)

HZR

06.10.2006 23:23:00 | HZR

Moc zajímavé...uvažoval jsem nad velice podobnou věcí...ale nepojmenoval jsem to hmota ale "nic"...moc pekna uvaha

01.10.2006 21:31:00 | Jedlin

Ještě si stou myšlenkou pohraju...

01.10.2006 18:16:00 | Res!st

Řekl bych, že na tomto světě existují dvě rozdílné věci: věci hmotné a nehmotné. Vecmi hmotnými můžu nazvat to, co vidím a co si můžu osahat.
Věci nehmotné jsou trošku odlišného charakteru. Co je nehmotné? Např. láska, slovo, rychlost. A přece víme, že tyto věci existují! Nevidíme je, avšak jsou zde! Co to znamená? Jestliže existují věci, které jsou nehmotné a víme o nich (např. právě zmíněná láska), neznamená to, že existují i další věci, o kterých nevíme? Co třeba duše? A co Bůh? Jsou zde nebo ne? Já věřím, že ano. Zkus svou úvahu dotáhnout do konce. Pak to bude mnohem zajímavější počtení:-))

S požehnáním

01.10.2006 10:51:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí